Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
06-04-2015, 19:42
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-04-2015, 19:53 przez wesol.)
temat juz walkowany wielokrotnie coprawda w tdi ale to malo istotne. Pewnie grzeje sie ten co idzie od alternatora. Wiadomo tu najwiekszy prad idzie bo gdzies w okolicach 30 amper jak odpalisz autko. Topi sie z racji iz tam nikt nie zaglada przez wiele lat a polaczenie sniedzieje, luzuje sie itd.
To ten drugi blad 18010 masz wlasnie przez te kable.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 68
Liczba wątków: 7
Dołączył: Mar 2015
Reputacja:
0
Mhm, ok dzięki. Jutro będę działać w temacie.
Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
12
Odkręć te przewody i oczyść miejsce styku. To ważne. Te puszki wytopione to norma. Jeśli masz uszkodzoną tą puszkę to pisz na pw.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Liczba postów: 585
Liczba wątków: 14
Dołączył: Aug 2011
Reputacja:
1
07-04-2015, 08:22
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-04-2015, 08:22 przez DDiablo.)
Tak przy okazji u mnie je kontrolowałem i czyściłem tylko z wierzchu trochę, czy warto je odkręcić i oczyścić całe łącznie z blaszką? Czy przypadkiem problemem nie jest słaby styk między kablem a tym zaciskanym konektorem z oczkiem? Jak się zabezpieczyć przed tym? Samo odkręcenie i czyszczenie blaszek powinno temu zaradzić? Może warto to przesmarować wazeliną tak jak klemy czy nie bardzo?
Gdyby mi się chciało tak jak mi się nie chce
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
07-04-2015, 09:21
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-04-2015, 09:24 przez skimir.)
Kontakt pomiędzy oczkiem a blaszką (bezpiecznikiem) to tylko część problemu.
Musisz poprawić kontakt pomiędzy kablem a oczkiem - tu niestety jest problem bo albo to rozbierzesz i zaciśniesz nowo oczko (musisz mieć oczko i zaciskarkę) albo będziesz kombinować inaczej.
Ja próbowałem lutować ale to też słabo wychodzi bo elektryczne lutownice nie dają rady - gruby, miedziany kabel zbyt szybko odprowadza ciepło. Bawiłem się gazową - pomogło ale nie jest to jakoś profesjonalnie zrobione.
Patrząc na to zdjęcie wydaje mi się, że masz upalony jeden bezpiecznik. Wszystko ci działa?
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 113
Liczba wątków: 4
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
0
Ja te kable powykręcałem, posmarowałem pasta do lutowania rur ale ta ciemną z cyną i palnikiem podgrzałem, (elektrycznie to nawet nie ma się co zabierać za to) później koszulki termozgrzewalne. Teraz to przy włączeniu wszystkiego nawet się nie robią ciepłe. Jeszcze tak samo polutowałem przewód masowy.
Bezpieczniki w ASO kosztują 11 zł szt., ja musiałem kupić te dwa największe bo były tak wygrzane że przy odkręcaniu pękły.
Pomoc drogowa - przewóz aut, przyczep, maszyn, minikoparek itp. 509-415-653
Liczba postów: 68
Liczba wątków: 7
Dołączył: Mar 2015
Reputacja:
0
Wymieniłem końcówki ucinając fragment przewodu. Teraz przewód się nie grzeje, ale muszę kupić nową puszkę, trochę się nadtopiła.