Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
wyglada ze gdzies w kierze znaczy sie w kolumnie czyli sicagnij kiere i tam zerknij do tasmy airbaga. Jelsi nei ma luzu na tej kolumnie jak lapiesz kiera i szarpiesz to lozyska sa okej.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 39
Liczba wątków: 13
Dołączył: Nov 2014
Reputacja:
0
Rozumiem, czyli trzeba ściągać kierę.. Ściągnąłem już ten plastik z góry, tam nacisnąłem mnóstwo smaru i nic nie pomogło.. Dolnej osłony chyba nie można zdjąć bez zdejmowania kiery. A odpowiesz mi o tej nakładce z przodu na sprężynach?
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Jesli dobrze zrozumialem to chodzi ci o ulozyskowanie na gorze amortyzatora. Tak czy siak tu slychac ze raczj eproblem jest od strony kabiny chyba ze to nagranie przeklamuje. Ja bym tych amorkow nie ruszal. Tam u gory jest poducha gumowa i tam luz zawsze jest w kielichu a zwlaszcza jak podniesziesz auto do gory ze kolo opadnie na dół.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Skrzypieć mogą różne rzeczy.
Miałem ten sam problem i szukałem po omacku...
Okazało się, że skrzypiał przegub drążka kierowniczego. Wejdź pod samochód, złap za drążek i staraj się nim kręcić - jeśli jest wszystko ok, to z oporem ale powinno dać się go ruszyć ręką.
U mnie był dziwnie zapieczony na przegubie i tam właśnie skrzypiało.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 206
Liczba wątków: 2
Dołączył: Apr 2014
Reputacja:
0
25-02-2015, 19:01
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-02-2015, 19:07 przez Gizio1625.)
To się nazywa łożysko amortyzatora
http://allegro.pl/lozysko-amortyzatora-v...82468.html
http://allegro.pl/poduszka-amortyzatora-...69022.html
Luz tam powinien być ale nie za duży, jak jest spory to do wymiany.
Nie wiem czy w SGA też ale w passacie potrafił kielich pęknąć jak za długo na rozwalonym łożysku ktoś śmigał.
ALHAMBRA Sport 1.9 TDI AUY
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
na opuszczonym samochodzie kiedy dusi amortyzator przez nacisk masy wlasnej nie powinno byc luzu. Na uniesionym samochodzie luz tam bedzie bo amorki w czesci gornej gdzie jest lozysko z poduszką nie sa przytwierdzone na sztywno. Nie sluchaj mechaników co twierdza ze tam nie moze byc luzu na uniesionym.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 310
Liczba wątków: 27
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
czesc a u mnie skrzypiała guma poducha na amorze pompgła wymiana
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tak to tez moz emeic miejsce. Kiedys chyba ze 3 lata temu pisalem ze umnie tez zgrzytalo cos wlasnie w okolicy lozyska i poduchy. A zaczelo sie od tego ze umylem nadkola wodą i podszybie od strony filtra kablinowego, odplywy itd. Wystarczylo potem ze nasmarowalem obficie pozniej lozyska i poduszki nawet bez demontażu tego tylko tak z pozycji psikacza w sprayu i problem sie skonczył. Generalnei takie elementy jak koncowki drazków, sworznie wahacza itd mam nasmarowane przez zapodanie w gume oslonową strzykawką odrobiny oleju ze smarem. Kiedyś te koncowki mialy kalamitki by mozna bylo sobie dosmarowac te elementy. Dzis juz chyba tylo w sztaplarkach i maszynach wolnobieżnych to wystepuje.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.