22-02-2015, 19:43 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-02-2015, 19:45 przez Tybur.)
koledzy dzieki za podpowiedzi ,,, u mnie chodzi o to że mam już dwie letnie ładne oponki 195/60 16" a wulkanizator mi mówi żebym założył kolejne dwie 205/55 16" i że to nie ma znaczenia że juz mam 195 tki i że łatwiej dostac rozmiar 205/55 16" niż 195 ///.
najlepiej 4 takie same kupić ale po co... jak juz dwie mam ...
23-02-2015, 14:05 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-02-2015, 14:10 przez daneczek76.)
(22-02-2015, 20:35)wesol napisał(a): . 205/55/16 to typowa opona a ta 195 to już nietyp
Nie wiem co masz na myśli pisząc "nie typ " - jest to typowa opona do SGA co widać w książce eksploatacji jak i na wlewie paliwa. dostępna bez problemu.
Druga sprawa kolego Tybur jest na forum watek o oponach wszystko jest w nim napisane. Jakie opony i jakiej nośności powinieneś kupić.
dokladnie to co znaczy. Nietyp to nietyp. To ze to jest jako alternatywa i na klapce widnieje to nic nie oznacza. Po coś w koncu produkuja tak szeroką game rozmiarowa opon. Tak samo jak typowa jest 205/55/16 a juz 205/50/16 jest mniej typowa. mniej typowa to mniej rozpowszechniona. Chodza nawet opowiesci ze chyba w DE rozmiar 205/55/16 byl kiedys niedozwolony czy cos. Takie opinie uslyszysz na forum oplowskim i dowiesz sie ze opelki sprzedawane w Nl mialy rozmiar na 55 dostpeny a w DE byl dostepny na 50. I taka opona na 55 w tym dokladnie rozmiarze szerokosci i srednicy jest bardzije rozpowszechniona i paski B5 to tylko na takim głównie latały. W takim rozmiarze jak tu kolega podaje mialem mozliwosc i chyba nadal jest do kupienia u mojego kolegi gumiarza w przyzwoitej cenie nowiutkie 4 sztuki. Sam sie zastanaiwalem ale jakos mi to nie podchodzilo bo zawsze mialem te 205/55. Pracowalem jako gumiarz u Waldka S. i tez conieco tam liznąlem wiedzy a robilem w oponach osobowych i ciezarowych do naczep tirów i ciagników.
Tu kolega pytal nie tyle o jakie opony ma do swojego auta zastosowac co mu chodizlo oto ze mialy byc 195 na przód a na tyl 205 i jakie sa konsekfencje tej roznicy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
nie ma co się ceregielić tylko szukać tych 195/60 i cześć..... przez neta bez problemu jakies używki dostane. chodziło mi o to że u wulkanizatorów w małym mieście w jakim mieszkam ciężko o ten rozmiar opon, dlatego chciałem kombinować z rozmiarami...
Dzieki za porady i szerokiej drogi
Sam mam 2 zimówki ( prosto z Niemiec do mojego Sharanika ) i właśnie 195/60 "typowe z SGA" powiedział bym "fabryczne" wręcz. ( tzn kupione bodajże przez ASO do mojego Sharana ).
Tutaj kupiłem już 2 zimówki te bardziej powszechne 205/55 XL oczywiście. I tak 2 kapcie takie a 2 kapcie takie.
Nic się nie będzie działo itd. Ja bym przechodził oczywiście na 205/55 na pewno będzie więcej takich opon i będą one lepiej dostępne.
24-02-2015, 12:55 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2015, 13:28 przez daneczek76.)
(23-02-2015, 20:04)piotto0 napisał(a): Sam mam 2 zimówki ( prosto z Niemiec do mojego Sharanika ) i właśnie 195/60 "typowe z SGA" powiedział bym "fabryczne" wręcz. ( tzn kupione bodajże przez ASO do mojego Sharana ).
Wesol ja pracowałem u Grzeska W. , Pawła J. , Zbigniewa Z. teraz pracuje u Bartka K. ale to nic do tematu nie wnosi.
Piszmy o faktach a nie opowieściach bo te forum staje się mniej merytoryczne przez takie tu.
A fakt jest tak jak zacytowałem kolegę u góry piotto0.
Typem jest 195 a potem weszły na auta zamiennie 205.
Nei chcodzi oto czy wystepowaly w danym aucie. Gdzies musialy wystepowac inaczje jaki bylby sens produkowania opon o takich rozmiarach. Nie rozumiesz slowa nietypowa opona i tyle . Musial bys popracowac jako gumiarz. Tu podalem ze pracowalem u Waldka Sumińskiego bo mnie tam kolega z forum tez kiedys odwiedzal. Bylem gumiarzem i latalem opony, wymienialm wywazalem itd. Nawet nacinalem opony od naczep. Tu na forum pamietam z emamay jednego koelge tez co jest gumiarzem to mozesz spytac czy to typowy rozmiar czy nie takie 195 w srednicy 16 cali. Na zapasie w swoim sharanie mam 195/65/16C jak dobrze pamietam i to chyba opona od nowosci.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
24-02-2015, 20:44 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2015, 20:47 przez smok_wawelski.)
Dla nowszych aut nie będę się mądrzył - dla MK-1 1996 jest tak jak wielokrotnie pisałem o oponach typowe i dozwolone jest - p. skany w zał.
Sorry takie pisanie że to że tamto to bicie piany bo nie jest to zupełnie istotne czy u Antka, Franka czy Józka bo nie ma to znaczenia u kogo - istotne jest to co nakazał producent i to co w homologacji a co za tym idzie w briefie. Jak masz co innego na kołach i zrobisz bum a biegły stwierdzi że to z powodu gumy nie została np. zachowana droga hamowania - to widzisz przy dobrym układzie szkocki wzorek w oknach
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom - St. Żeromski
- Pozdrawiam - moja www - kontaktować się ze mną proszę przez e-mail
jestesmy w Pl unas nie ma briefa. Nie ma obowiazku przestrzegania odpowiednich opon. Nie trzeba robic sobie homologacje jak chcemy sobie zmienic opony tak jak ma to miejsce w DE.
Typowe opony to tkaie kotre sa powszechnie stosowane w innych markach i modelach aut i tak jak tu kolega napisł ze mu gumiarz polecil by bral te 205 bo łątwiej bedzie takie dostac. Tak samo jak rozwalisz jedna opone i szukasz drugiej takiej samej to tez typową bedzie łątwiej dostać. Tą nietypową niestety ciezko wyrwać w uzywce.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.