Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
0
Witam.
Poszukałem i nie znalazłem na forum usterki jak moja jeśli słabo szukałem to z góry przepraszam.
Jakiś tydzień temu sharan nie chciał odpalić, paliwa 1/4 zbiornika a silnik załapał i gasł od razu. Objawy wydawały się jak przy braku paliwa to wlałem 20l i odpalił za pierwszym razem.
Zabrałem się do sprawdzenia pływaka i ewentualnego czyszczenia baku, ku mojemu zaskoczeniu z baku ściągnąłem 30l paliwa, zbiornik czysty ssak tak samo, skręciłem zalałem i śmigałem, wczoraj miałem to samo i dzisiaj wlałem paliwo i odpalił normalnie. Macie jakieś pomysły?
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
może to zbieg okoliczności ale ja bym stawiał na immobilizer ze coś nie łączy,podłączałeś pod kompa?? jakieś błędy ???
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
0
immobilizer z tego co wiem nie dał by odpalić, a on odpala i gaśnie od razu, spodziewałem się za pierwszym razem syfu w zbiorniku, ale nic nie było. Braciuk podpowiedział żebym zmierzył czy ssak dosięga do dna zbiornika bo są fachowcy od powiększania zbiornika sprężonym powietrzem na potrzeby wożenia paliwa z rosji. Jutro będę rozbierał jeszcze raz to ustrojstwo...
Liczba postów: 206
Liczba wątków: 2
Dołączył: Apr 2014
Reputacja:
0
Ja bym se chętnie dmuchnął bak ale w PD nic to nie da bo pompa nie sięgnie.
W twoim jest ssak wysuwający się, możesz sprawdzić czy się nie zablokował ale mało prawdopodobne prędzej bym stawiał że się rozszczelnił między rurką a plastikiem i zaciąga powietrze
http://allegro.pl/pompka-pompa-paliwa-vw...05190.html
ALHAMBRA Sport 1.9 TDI AUY
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
0
Jak wymontuje ssak i będę go wsadzał to powinienem poczuć opór tak żeby go docisnąć do dna? Ostatnio jak rozebrałem to nie widziałem gołym okiem nieszczelności, ale jak wsadzałem to miałem wątpliwości czy sięga do dna baku. Na tej sprężynie ładnie chodził nic się tam nie przycinało niby.
Istnieje możliwość, że odpowietrznik czy coś się przytkało i jak wyciągnie 20 - 30 L paliwa to się robi podciśnienie w baku i pompa nie ma siły zaciągnąć paliwa?
Liczba postów: 206
Liczba wątków: 2
Dołączył: Apr 2014
Reputacja:
0
Oporo raczej nie wyczujesz, ciśnienie mogło by się wytworzyć gdyby był za szczelny bak ale to by pomogło samo otwarcie korka baku.
ALHAMBRA Sport 1.9 TDI AUY
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Diesel nie mają ukladu paliwowego szczelnego. TO domena benzyniaków. Tam sie stosuje elektozaworki i weglowe pochlaniacze par paliwa. Wietrze jakąs nieszczlenosc na tym koszu na drodze do smoka ktory jest na najnizszym polozeniu. Jesli nie to problem z pompa wtryskowa. Ma ona sekcje zasysajaca zaraz za kolem pasowym paska rozrzadu. Ta czesc dosc czesto wypracowuje sie z biegiem lat i kilometrów. Lepkarstwem na to oczewicie jest tez najszybciej zalozenie pompki elektrycznej podajacej paliwo tak jak w tdi PD czy innych autach co zalecam nie tylko w vagach tego typu ale tez i oplach bo tam tez ten problem wystepuje.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 206
Liczba wątków: 2
Dołączył: Apr 2014
Reputacja:
0
Wiem że diesel nie ma szczelnego układu ale kolego podejrzewa że ktoś przerabiał bak a wtedy ludzie robią na szczelno bo w SGA po zjechaniu z kołków paliwo wylewa się. Tak jak pisałem sprawdź szczelność między rurką a koszem bo rurka się nie wysuwa i może łapać tamtędy powietrze. Może pompka nie trzyma, założył bym zaworek zwrotny może pomoże.
ALHAMBRA Sport 1.9 TDI AUY
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
(20-02-2015, 22:49)Bonus988 napisał(a): immobilizer z tego co wiem nie dał by odpalić, a on odpala i gaśnie od razu, spodziewałem się za pierwszym razem syfu w zbiorniku, ale nic nie było. Braciuk podpowiedział żebym zmierzył czy ssak dosięga do dna zbiornika bo są fachowcy od powiększania zbiornika sprężonym powietrzem na potrzeby wożenia paliwa z rosji. Jutro będę rozbierał jeszcze raz to ustrojstwo...
kolego immobilizer tak właśnie robi ze auto odpala i zaraz gaśnie,sprawdź to dokładnie, przerabiałem to w poprzednim sharanie,w końcu przykleiłem pestkę do stacyjki izolacją i palił za każdym razem
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
21-02-2015, 23:24
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-02-2015, 23:26 przez wesol.)
no nie do konca bo jak przekrecisz na podgrzewanie swieczek to juz immo sprawdza zgodnosc pastylki. Jesli sie okaze ze jest neizgodna lub jej brak to bedzi ekrecenie rozrusznikiem do bulu a i tak nie odpali. Jelsi odrazu bez podgrzewania zakrecisz rozrusznikiem to owszem odpali i zaraz zgasnie. Wiadomą sprawa jest tez to ze jak ilnik odpali i pastylka zostanie poprawnie wykryta to silnik bedzi epracowal nawet jak juz ta pastylke nawet zabierzesz z auta. Ona służy jedynie przy identyfikacji podczas odpalania.
Kolega musi dokladnie sprawdzic co sie u niego dzieje bo bedziemy tak błądzić wieki. Czy to immo czy to mzoe cos innego. Moze nawet przekaznik 109 szwankowac i rozpinac obwód albo kabloteka platac figle.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.