Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Ty wez wszystkie kable dobrze sprawdz metoda macajewa i troche pociagnij kazdy. We wszystkich drzwiach a nawet w klapie. Oczewiscie bezpieczniki do sprawdzenia.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 145
Liczba wątków: 7
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
0
z tego co patrzyłem, to jest 1 bezpiecznik do wszystkich szyb, a nie działa tylko ta od kierowcy
Liczba postów: 473
Liczba wątków: 3
Dołączył: Dec 2016
Reputacja:
3
(20-05-2017, 16:59)rafal4610 napisał(a): z tego co patrzyłem, to jest 1 bezpiecznik do wszystkich szyb, a nie działa tylko ta od kierowcy
Macaj jak Wesoł mówi u mnie nie chodził nawiew. wtyczki pomacane poruszane i ożył i chodzi już 3 tygodnie
Ktoś Ci pomógł kliknij THANKS -->
VW Sharan 1.9 TDI AUY
Liczba postów: 145
Liczba wątków: 7
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
0
zrobie jak radzicie A może ma ktoś jakiś schemat który kabel za co odpowiada ? Bo ciekawi mnie, którym kablem powinien płynąc prąd do szyby. Z tego co sprawdzałem, to są 2 grubsze: 1 czerwony i w nim jest cały czas prąd, i 2. brązowy(który lutowałem) i tam nie ma prądu w ogóle. Bo reszta to jakieś cieniutkie i wątpie, żeby zasilały silniczek szyby Jeszcze przydałby mi sie opis pinów w kostce od włącznika szyb na drzwiach kierowcy
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
Witam.
W mkI przed liftem, w 1Z, czyli początkowych latach produkcji mogą być dwa rodzaje instalacji. Jeżeli występuje gruby czerwony i brązowy, to prawdopodobnie jest to ta pierwsza, "uboższa" wersja z pominięciem modułu pod siedzeniem kierowcy. Gruby czerwony to +12V z przekaźnika idący na konsolę w drzwiach kierowcy i jest wspólny dla przycisku szyby kierowcy i pasażera w konsoli kierowcy, gruby brązowy jest to masa -12V dla konsoli w drzwiach kierowcy i ona jest rozdzielona ale już przed samą konsolą i na przycisk szyby kierowcy wchodzi podajże na pin6 konsoli, a szyby pasażera na pin3 konsoli. Silnik szyby drzwi kierowcy, w tym typie, dostaje bezpośrednio zasilanie (+ i -) z konsoli, a więc nie przechodzi przez przelotkę w drzwiach. Ten drugi typ instalacji jest bardziej skomplikowany ale tam chyba nie występuje gruby czerwony przewód, tylko zawsze czerwony z "dodatkiem". Nie wiem, jak sprawdzałeś ten "prąd" na tym brązowym ale jeśli rzeczywiście nie ma tam masy -12V, to prawdopodobnie z konsoli drzwi kierowcy nie miałbyś też sterowania szybą drzwi pasażera. Co do schematów to na forum jest gdzieś link do schematów na niemieckiej stronie więc możesz sobie poszukać.
Pozdrawiam
Liczba postów: 145
Liczba wątków: 7
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
0
22-05-2017, 17:13
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-05-2017, 17:14 przez rafal4610.)
sprawdzałem zwykłą probówką, bo to miałem pod ręką No właśnie musi iśc przez przelotke, bo kiedyś mi to elektryk robił. Mówił, że zrobiłby obieg, ale tu sie nie da. Niby też zlutował kabel i szyba dalej nie działała. Zdjął tapicerke i coś miernikiem jeździł, w końcu gdzieś coś dotknął i szyba zaczęła działac. Mówił, że sam nie wie co było i raczej mu wierze, bo mina gdy szyba ruszyła zdradziła wszystko
Liczba postów: 145
Liczba wątków: 7
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
0
przepraszam za post pod postem. Otóż zrobiłem jak radziliście i poruszałem wszystkimi przelotkami i nic to nie dało. Jednak ten brązowy kabel to masa i po podpięciu do niego probówki i dotknięciu plusa prąd przechodzi. Ma ktoś pomysł co jeszcze może byc ?
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
29-05-2017, 18:44
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-05-2017, 22:47 przez tolus24.)
Witam.
Za dużo "panikujesz", a za mało robisz , przecież dostałeś ode mnie odpowiedź potrzebną do zdiagnozowania problemu. Przede wszystkim ściągasz boczek drzwi kierowcy, żeby sprawdzić jaki typ instalacji masz, po kolorach wnioskuję, że ten bardziej prosty, no ale .... Jeżeli tak to przy silniczku będziesz miał tylko dwa kabelki, bodajże czerwono-zielony (i taki sam idzie do przełącznika zespolonego) i czerwono-niebieski ( do przełącznika wchodzi chyba jako czerwono-czarny), pamiętaj że na przewodach zmienia się polaryzacja w zależności czy podnosisz czy opuszczasz szybę. Bierzesz miernik i sprawdzasz czy na obydwu przewodach pojawia prąd (na jednym "+" na drugim "-" i na odwrót w zależności czy podnosisz czy opuszczasz), sprawdzasz też czy z przełącznika wychodzą prądy oraz czy sam włącznik szyby kierowcy zwiera odpowiednie pin-y (odepnij wtyczkę od niego i wtedy sprawdź na pinach przełącznika), przełącznik szyby kierowcy to prawdopodobnie pin7 i pin8, pin6 i pin3 to zasilania masą -12V, pin5 to zasilanie +12V z przekaźnika, pin1 i pin2 to wyjścia na szybę pasażera, pin4 to chyba zasilanie +12V z włącznika świateł dla podświetlenia przycisków. Jeśli zasilania wszystkie będą dochodziły do włącznika, a nie będą z niego wychodziły to uszkodzony będzie przycisk/włącznik, jeżeli będą prądy wychodziły z przycisku/włącznika, a nie będą docierały do silniczka to przełamany będzie jeden z przewodów (rzadko dwa na raz), jeżeli będą dochodziły prądy do silniczka, a on sam nie będzie działał to znaczy, że uszkodzony jest silniczek/jego pin-y/wtyczka. Wszystkie elementy można rozebrać i naprawić (wytarte ścieżki, zimne luty itp.). Jeżeli będziesz miał tą bardziej rozbudowaną wersję instalacji to przy silniczku będzie dużo więcej przewodów i wtedy musisz wziąć schemat, powinien chyba być na końcu książki "Sam naprawiam" albo na forum w linkach do niemieckiej strony, ewentualnie spisz mi wszystkie przewody to Ci postaram się je "rozszyfrować". Czas diagnozy to maksymalnie godzina więc się nie pier... z tym tylko działaj .
Pozdrawiam
Liczba postów: 145
Liczba wątków: 7
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
0
czyli wiem co robic W wolnej chwili sie wezme za to i dzięki wielkie za pomoc Musze sobie tylko kupic "łyżke" do zdjęcia tapicerki i zatrzaski i sie biore Jak coś to będe pisał
|