Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Awaria D5Z-F
#71
(21-01-2017, 14:58)MaDin napisał(a): Bogos.
Podłączyłem Vaga (niestety mam tylko Vagmini505) i zrobiłem test jeszcze raz. A więc tak
1. Dmuchawa powietrza spalania V6 - słychać szum w okolicy dogrzewacza.
2. Pompa dozująca V54 - V54a - słychać z okolicy zbiornika baku jednostajne stukanie.
Na tym test się kończy. Gdy otworzyłem maskę pompka wody podczas testu milczała.
Mam pytanie bo jest ona dość z tyłu. Za zbiorniczkiem i za przewodami od filtru paliwa. Jest jakiś sposób aby dostać się do niej w łatwy sposób. A i jeszcze jedno pytanie: jakie kupić szczotki do pompki wody?
Martwi mnie też błąd 17978 P1570 zablokowana jednostka sterująca silnika. Mam nadzieję, że nie ma ten błąd nic wspólnego z dogrzewaczem Sad

Kolego Marcinie.
Jak twój piec był u mnie to na pewno pytałem czy masz sprawną elektryczną pompkę płynu, każdego pytam przed wysyłką pieca.
Chyba , że już w nawale pracy wtedy zapomniałem...
Dołożył bym ci do pudełka moją zregenerowana pompkę i po wymianie byś odesłał swoja niesprawną, a tak to masz dalej problem z błedem 1410 / przegrzanie/, lub same szczotki.

Wymiana pompki;
1. Pierwsze to spuscić płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, wężykiem do butelki, wydoisz około około 1-1,5 lita.
2. Zdiąć plastikową osłonę akumulatora
3. Następnie zdemontować należy rynnę pod wycieraczkami, trzy sruby, klucz 10 mm.
4. Dalej, robisz dostęp do pompki, zwalić trzeba grubą ciśnieniową rurę powietrza z EGRu, tą co idzie z interkulera, zawleczka do góry, wysuwadz i rura w bok, później do góry, zginasz ją i zaczepiasz z przodu silnika w stronę bagnetu.
5. My wyjmujemy jeszcze z króćca podcisnieniowy wężyk z pompy Vacum, aby go nie złamać, przy złym dostępie do pompki. Uwaga na gumową uszczelkę.
6. Wypinasz wtyczke z pompki
7. Pompkę delikatnie wysuwasz z dwóch gum / opasek/ w stronę silnika
8. Po wysunieciu przekręcasz pomkę tak, aby móc złapać w kleszcze zaciskową opaskę na wężu na pompce, tylko ta jedną na wyjściu płynu, z boku pompki, co ma załamany krótki wąż / takie kolanko/
9. Teraz juz pompka jest twoja, wyjmujesz ją delikatnie do siebie z tym długim wężem co idzie nad silnkiem do chodnicy spalin.
10. masz teraz pompkę w rekach z przodu silnika i ogładasz pod jakim kątem jest załozony wąż co idzie do środkowego króćca pompki, tak aby po zwaleniu wężą, nową pompkę załozyć w takim samym połozeniu.

W odwrotnej kolejnosci montujesz wszystko z powrotem i na końcu wlewasz do zbiorniczka odzyskany płyn. Płynu straciłeś przy tej wymianie nie wiecej niż setkę!!!

Jedna uwaga, nalezy przy tej robocie uważać na wąż podcisnieniowy z pompy Vacum, co idzie do Serwa hamulcowego, by go nie złamać, jest zwykle kruchy ze starosci. Na nim w połowie jest kolanko z zaworkiem i dwoma małymi króćcami, jeden zaślepiony zieloną czapeczką, a z drugiego idzie cienki wężyk podciśnieniowy do sterowania zaworkami N75 / turbina/ i N90 /EGR/.

Nowy ten powyginany wąż z pompy Vacum do serwa kosztuje w ASO 158 zł.

Koniecznie po zmontowaniu wszystkiego nalezy sprawdzić stan hamulców!!!!!!!!!!!
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Odpowiedz




#72
Witam Stefano.
Jak na złość pompkę słyszałem jeszcze 2 tyg. temu. Zwróciłem na nią uwagę (nie wiedziałem wtedy, że pompka ma znaczenie) bo wydawało mi się, że za krótko pracuje po wyłączeniu silnika. Też żałuje, że nie wyszło z pompką gdy dogrzewacz był u Ciebie. Było by już po problemie. Dzięki za podanie krok po kroku Twojej wersji wyjmowania pompki. Spokojnie dam radę wymienić sam tylko proszę o wysłanie pompki Stefano (sharan 130 KM, silnik ASZ, rok 2003).
PS. Wysłałem wiadomość do Ciebie Stefano na pw. w sprawie pompki. Daj znać co i jak i jaki koszt.
Pozdrawiam.
Kolego Wesol.
Nie po to istnieje Forum żeby oceniać siebie na wzajem na podstawie paru postów. Chodziło mi dokładnie o taki schemat pracy jaki podał Stefano. Jest fachowcem w tej dziedzinie i ma duże doświadczenie. Tym bardziej jestem wdzięczny za takie wytłumaczenie krok po kroku jak wyjąć pompkę. Skąd możesz wiedzieć czy dam sobie radę czy nie- nie znasz mnie i takie uwagi zachowaj dla siebie. Forum raczej istnieje by szukać w nim odpowiedzi i pomocy. Zawsze w każdym aucie jakie miałem robiłem wiele rzeczy sam i będę robił, ale że Sharan jest pierwszym z typu [...] jaki mam więc o niektóre rzeczy wole pytać - nic to nie kosztuję (wręcz odwrotnie nie pytając możemy sobie narobić problemów).
PS. Dzięki za post bardzo dużo mi pomógł.Big Grin
Sharan 1,9 TDI 130 KM 2003r. w planie 1,9 TDI BTB 150 KM Big Grin
Odpowiedz
#73
Tyle ze jakbys sie wysilil to bys odnalazl pare wypowiedzi jak inni wymieniaja np bez wyciagania calej pompki a tylko czesci elektrycznej czyli silniczka. A pompka dziala nie tylko po zgaszeniu silnika a tez normalnie na odpalonym bo bez niej piec zaraz wywali blad przegrzania. Pompka musi dzialac. Wczoraj rozmawialem z kolega z forum i on u siebie tez przelozyl z d5wf na d5wz i dolozyl jeszcze druga pompke w podwoziu przy piecu.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#74
Wiem, że pompka cały czas chodzi (tz. po uruchomieni silnika i podczas jego pracy oraz jakiś czas po wyłączeniu zapłonu). Ja mam u siebie od zawsze D5WZ i nie myślałem zmieniać. Na YouTube można znaleść jak wymontowują tylko tą część ze szczotkami. Szukałem wcześniej na forum i w internecie. Najlepiej z kilku źródeł zasięgać informacji.
Sharan 1,9 TDI 130 KM 2003r. w planie 1,9 TDI BTB 150 KM Big Grin
Odpowiedz
#75
(22-01-2017, 14:36)wesol napisał(a): przelozyl z d5wf na d5wz
Jest jakś róznica w tych pomkach??

Odpowiedz
#76
Przelozyl piec d5wz w miejsce d5wf. Dodatkowo dal jeszcze jedna pompke wodna ale tu przy samym piecu. Pompka oczewiscie nie byla niezbedna do pracy jako ogrzewanie postojowe ale od przybytku glowa nie boli. Jedynie tylko pradu bedzie pobierac o okolo 1 ampera wiecej.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#77
Aaaaaaaa!! Myślałem że wy o zamianie pompek wodnych gadacieBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin Z tąd to zdziwienie. Teraz wszystko jasne że różnica jest.Big Grin
Odpowiedz
#78
Witam. Już gdzieś 2 tyg. jak wymieniłem pompkę (dzięki Stefano za instrukcję - myślę, że idealnie nadaje się gdzieś do wklejenia dla potomnych Big Grin - z tą instrukcją to naprawdę pestka taka wymiana). Na początku wydawało się, że nie załapuje powyżej zera czujnik temperatury ale po paru dniach jeżdżenia wszystko się wyklarowało i przy 2*C wystartował piecyk bez problemu. Teraz jest - 10*C i śmiga jak należy a po 10 minutach tropiki jak w lato w sharanie.
Sharan 1,9 TDI 130 KM 2003r. w planie 1,9 TDI BTB 150 KM Big Grin
Odpowiedz




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości