Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Witam
Zakończyłem moje boje z wymianą zębatki łańcucha rozrządu. Wszystko póki co OK, silnik odżył...
Nie wiem czy czegoś nie zepsułem po drodze bo po przejechaniu 20 - 30km włącza się kontrolka check engine. VAG "mówi" - EVAP - nieprawidłowy przepływ - błąd sporadyczny.
Jak najlepiej zdiagnozować przyczynę? Dziś sprawdziłem czy te wszystkie wężyki są podłączone - wygląda na OK. Może jakiś newralgiczny punkt?
Z tego co pamiętam z zaworu EVAP idzie wężyk do kolektora ssącego a z tego wężyka odchodzi drugi cienki i łączy się chyba z wężem odmy... albo trafia do węża Od EGR... Nie zwracałem szczególnie uwagi na tą rurkologię za kolektorem.
Może tam tkwi błąd?
Wydaje mi się również, że po robocie częściej na wolnych obrotach włącza się pompa SAI (jak u was ona działa). Doładowuje przez chwilę i później cisza.
Masakra z tymi ekologicznymi fiuczerami :-(
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
24-01-2015, 14:11
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2015, 14:12 przez wesol.)
Jesli czegos nei pomyliles kolego to system EVAP to uklad odpowietrzania par paliwa z baku. Czyli nie ma tak jak kiedys bylo w fiacie 125 ze zbiornik mial wezyk ktory sie laczyl z atmosferą i pary paliwa wynikajace z roznicy cisnien w baku zaleznie do temperatury itd lecialy sobie w kosmos. Ekolodzy sie na to nie zgodzili i wymusili by te pary paliwa kierowac najlepiej w uklad dolotowy. Tak wiec watpie by wezyki byly spiete do EGR czy cos w tym stylu. Powinien byc zatem wezyk od zbiornika paliwa do komory silnikowej i tam jakis elektrozaworek sterowany przez ecm i dalej wezykiem podpiecie pod przepustnice lub kolektor dolotowy. Tak to pryznajmniej pamietam z opelków w ktorych dosc duzo grzebalem. Nawet pare przypadkow zapchania sie króćca w przepustnicy mialem i taki stosowny blad. Wietrze ze wezyki sa zle podpiete. A i zapomnialem po drodze tego wezyka od baku jest pochlaniacz par w postaci puszki z weglem aktywnym.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 220
Liczba wątków: 9
Dołączył: Jul 2011
Reputacja:
0
25-01-2015, 03:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2015, 03:03 przez sp6qkx.)
W etka online - jest rozrysowany cały EVAP Sytem w AYL . Gdy robiłem rozrząd przy okazji dokładnie sprawdziłem te rurki - okazało się że jedna w tylnej części silnika była przetartą , po paru miesiącach pojawił się sporadyczny problem z EVAP błąd - zły przepływ ,
po dokładnej analizie okazało się że przycinał się zawór elektryczny - po przedmuchaniu sprężarką i umyciu w alkoholu Izopropylowym
problem ustąpił .
Co do pompy SAI Czasem się włączy ale nie nie często najczęściej jak jest zimny silnik i pracuje na wolnych obrotach ,
co ciekawe zaobserwowałem jak jestem w dość wysokich górach im wyżej tym częściej się włącza
prawdopodobnie wpływ ma mniejsza ilość tlenu oraz ciśnienie atmosferyczne
Pozdrawiam ..
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Mówisz o tym zaworze za puszką filtra powietrza?
Swoją drogą, nie wiem po co tam namieszali z tymi rurkami. Dostęp kiepski, nic nie widać, rękę ciężko włożyć...
Gdzie jest ta etka online?
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Niestety z tej ETKI nie widać dokładnie co i jak..
Trochę poprawiłem wężyki, docisnąłem. Zrobiłem ok 100km nie świeci "check".
Zobaczymy. Jak zaświeci to faktycznie może będzie warto zen zaworek przeczyścić.
Co do SAI to też nie zawsze się włącza. Jak już to przy uruchomieniu silnika i czasem gdy zejdę z obrotów na jałowe.
Kiedyś jeszcze miałem jeden temat do ogarnięcia - wywalało błąd składu na drugiej lambdzie. Widziałem, że robią takie przejściówki oddalające lambdę od strumienia spalin. Działa to?
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.