Liczba postów: 5
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
0
06-01-2015, 22:01
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-01-2015, 22:08 przez smok_wawelski.)
Witam dokładnie wczoraj zakupiłem VW Sharana w Niemczech z opcją uszkodzonego silnika. Objawy są następujące: ciężko odpala a gdy już odpali hałas który wydobywa się jest taki jakby chodził bez oleju. Grzechotanie i tyrkotanie. Poziom oleju jest i poziom płynu chłodniczego też jest w normie. Auto niema mocy. po 15 sekundach z tyłu wydobywa się bardzo biały gęsty dym. Chciałbym dowiedzieć się od was co może być przyczyną?
Czy jest sens naprawiać szukać ? czy po prostu wymienić cały motor z osprzętem. NIemiec powiedział że zatarta jest niby pompa oleju. NIewiem czy powiedział prawde. Chciałbym uniknąć wycieczek po mechanikach i odsyłania za każdym razem z inną diagnozą. MIeszkam w województwie łódzkim. Może jesteście wstanie polecić sprawdzony dobry i nie drogi warsztat który przyłożył się do tego?
No i prosiłbym o wasze opinie co może być przyczyną. Przebieg auta 143 tyś. Zgóry dziękuje i proszę o pomoc
Liczba postów: 234
Liczba wątków: 20
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
2
06-01-2015, 22:06
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-01-2015, 22:09 przez szparag86.)
Może być padnięta pompa zgodnie z tym co powiedział Tobie sprzedający, nie podaje do góry oleju w głowicy wali, a dym stąd, że turbina się zatarła bez smarowania i teraz wywala olej..., trzeba zwalić pokrywę głowicy, zobaczyć co tam się dzieje, jeśli jest sucho i wszystko poprzycierane do silnika raczej do wymiany na inny, trzeba wykręcić czujnik, wpiąć manometr i sprawdzić ciśnienie oleju. A kontrolka od ciśnienia gaśnie?? Może turbina tylko padła. Trzeba po kolei posprawdzać bo jak nie słyszymy nawet dźwięku to wróżymy z fusów
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
0
Wiem że trzeba posprawdzać... tylko teraz kto zrobi to sumiennie i uczciwie
Liczba postów: 234
Liczba wątków: 20
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
2
nie masz możliwości choćby podstaw samemu sprawdzić??, zdjąć miskę i sprawdzić drożność smoka to żadna filozofia, wystarczy kanał i zręczne ręce z kilkoma kluczami,
w Twoim rejonie niestety nie pomogę w wyborze mechanika
Liczba postów: 305
Liczba wątków: 7
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
0
Jeżeli jest zatkany smok lub padnięta pompa to musi palić się ciśnienie oleju. Ewentualnie zmierz ciśnienie oleju i wtedy coś podpowiemy inne, ale skoro silnik juz grucha to nic z niego nie będzie.
seat alhambra 1,8T
Liczba postów: 234
Liczba wątków: 20
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
2
niekoniecznie zależy jak długo pracował bez smarowania, dwa lata temu kupiłem ibize 1.4 z zamarzniętą odmą, facetowi w drodze do pracy zapaliła sie lampka i tak jeszcze dojechał 1,5km. Kupiłem auto i na rozrusznik nie paliło bo padł aku. Podładowałem, zapaliłem i trzaskało niemiłosiernie. Wstawiłem do grzanego garażu, wyjąłem odmę oczyściłem i rano pale a tu niespodzianka, ciśnienie zgasło silniczek pracował cichutko. Do dziś jeździ w moich okolicach.
Jeśli w tym przypadku dużo palone nie było to może tylko turbo padło ( tam wystarczy chwila bez oleju i się zatrze. W głowicy mogą tylko popychacze głośno chodzić bo mało oleju dostają
Liczba postów: 305
Liczba wątków: 7
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
0
W sumie masz rację, trzeba przywrócić ciśnienie oleju i wtedy się okaże czy ucichnie czy jest przytarty
seat alhambra 1,8T