Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
takiego sheramana mam wlasnie juz dwa lata gdzies. Co sie juz mi w nim psulo ale to takie drobnice. Musze jedynie mu przznac ze jest dosc mocny jesli chodzi o proad spawania. Niby 200 a na obudowie ma chyba 190 czy 195 napisane ale wali bardzo dobrze. blache do 1 cm przepali. Nieszczelnosci na wezyku to standard, raczka z zaworem to juz wymieniona ale i tak robilem ja chyba ze 6 razy. CO do elektryki nie narzekam. Wstawie tylo elektrozawor do puszczania gazu a sam kabel zmienie na ten bez zaworowy i przede wszystkim dluzszy. Na takie spawania dorazne to mi styka. Zmien sobie drut na 1.0 mm z 0.8 jesli jeszcze takowym spawasz.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 234
Liczba wątków: 20
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
2
u mnie rączkę wymieniałem 2 razy, później przewód od gazu, raz silniczek od posuwu drutu i na końcu całą płytę elektroniki na podzespoły bestera,
na końcu poszedł na alledrogo jeszcze za 500zł i kupiłem bestera,
P.S. spawam drutem 0,8
bester na razie ponad rok i bez zarzutu, śmiga jak ta lala i na siłeę i na 230V,
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
no nie na sile w zasadzi ena dwie fazy. Nieco stabilniej jest. Ja mam tego tez na 230 V a nie na dwie fazy. Wolalem tego bo ja nie spawal ani duzo ani grubych elementów.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
04-01-2015, 22:14
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2015, 22:22 przez skimir.)
Ja mam bestera MP1500 kupiony jakieś 10lat temu w castoramie albo innym hipermarkecie.
Niestety jest na 230V i czasem przydałoby się więcej prądu szczególnie gdy dostęp jest kiepski i trzeba więcej drutu z dyszy wypuścić. Ponadto, przy 230V jest bardzo czuły na jakość zasilania. Potrzebowałem kiedyś pospawać coś u znajomego - miał fatalną instalację jeszcze aluminiową i była masakra. Na 100m przedłużacz na budowie też ledwo ciągnął.
Poza tym jakość wykonania bardzo dobra. Uzwojenie w pełni miedziane (myślę, że te mity o specjalnych seriach dla hipermarketów robią handlarze, którzy mają większe marże). Nic się nie zepsuło, choć specjalnie wiele nie spawam.
Teraz bym kupił coś innego, bardziej uniwersalnego tak aby można było z tego TIG zrobić. Coś na inwerterze, bo jednak te transformatory mało mobilne są.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 86
Liczba wątków: 8
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
0
Czy sa przepisy ktore mowia ze karoserie aut powinno spawac sie tylko metoda MAG?
Liczba postów: 234
Liczba wątków: 20
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
2
05-01-2015, 00:10
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2015, 00:11 przez szparag86.)
nie jestem wyuczonym blacharzem, więc nie przytoczę przepisów, ale wg mnie metoda spawania zależy od materiału z jakiego wykonana jest karoseria, w obecnych czasach to już nie tylko stal, ale również np aluminium. Ten temat chyba regulują jakieś zagadnienia z zakresu materiałoznawstwa.
Liczba postów: 829
Liczba wątków: 82
Dołączył: Feb 2014
Reputacja:
11
Podobnie jak szparag86 nie znam takich przepisów dot. samochodów.
Moja wiedza z zakresu spawalnictwa mówi mi jednoznacznie o doborze metody spawania w zależności od materiału tak jak Tomek napisał.
Znam takie przepisy w innej branży np. w spawaniu kotłów i rurociągów w energetyce czy spawaniu odpowiedzialnych konstrukcji - tam w dużym uproszczeniu chodzi o to aby np. spawaniem gazowym nie wprowadzać węgla lub spawaniem MMA nie wprowadzać pierwiastków z otuliny elektrody oraz nie rozszerzać strefy wpływu ciepła - ale to wszystko wynika z racji materiałów stosowanych w w/w elementach i konstrukcjach
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom - St. Żeromski
- Pozdrawiam - moja www - kontaktować się ze mną proszę przez e-mail