Liczba postów: 6
Liczba wątków: 0
Dołączył: Nov 2014
Reputacja:
0
A może kolega silniczek mył ? i niechcący karczerkiem za daleko polał ?
Tak czy siak , podczas jazdy filtr powinien sam wyschnąć . A może brak osłony ( pólki ) oddzielającej mechanizm wycieraczek od silnika ?
Dobry patent na parujące szyby ? Na szmatkę nałożyć i przesmarować delikatnie niewielką ilością szamponu .
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
Panowie, miałem ostatnio to samo. Szyba umyta od środka, filtr wymieniony ze dwa miesiące temu. I nagle zaczęły mi parować szyby. Mokre, tłustawe?, mazały się. Nigdy tak nie było. Po umyciu szyby po trzech dniach to samo. Już stawiałem na pocącą się nagrzewnicę, ale przemyślałem, co założyłem do samochodu:
Jakie było moje zdziwienie, gdy po usunięciu zapachu i umyciu szyb od tygodnia mam suche szyby. Nie jeden zapach w samochodzie miałem, ale nigdy żaden nie dawał takiego efektu.
Ja osobiście filtr kabinowy wymieniam przed zimą i po zimie. Wtedy szyby nie parują, a w lecie nie śmierdzi.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 206
Liczba wątków: 2
Dołączył: Apr 2014
Reputacja:
0
Polecam też wyczyścić podszybie pod filtrem, u mnie było sporo piasku i parę liści co skutkowało dłuższym odparowywaniem wilgoci. Welurowe dywaniki też gromadzą wilgoć co powoduje parowanie szyb jak jeszcze nie wymieniłeś to już pora.
ALHAMBRA Sport 1.9 TDI AUY
Liczba postów: 234
Liczba wątków: 20
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
2
Przecież temat mokrych i mażących się szyb był już na forum kilka jak nie naście razy poruszany.
1. Wymycie szyby oraz wymiana filtra + oczyszczenie podszybia z liści, kurzu itd.
2. Jeśli nadal tak jest i do tego szyby tłuste to jak nić nagrzewnica leci. Wyciek może być tak minimalny że nie widac ubytków ze zbiorniczka.
U mnie na dnie obudowy nagrzewnicy był normalnie skoncentrowany płyn chłodniczy, gęsty jak miód. Wymyłem wszystko, założyłem nową nagrzewnicę i mam spokój.