Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
świece żarowe nie grzeją ?
#11
piszę o tym 60A
Odpowiedz




#12
Witam.

Tak na przyszłość, jeśli ktoś się pyta o "elektrykę" w mkI przed liftem, to przede wszystkim jaki kod silnika i który rok i miesiąc, bo jest kilka różnych instalacji w tych modelach. Jeśli chodzi o układ żarowy to są takie co mają bezpiecznik 80A przed przekaźnikiem, a za nim już bezpośrednio świece, takie co mają najpierw przekaźnik, a potem bezpiecznik 50A lub przekaźnik, a potem bezpiecznik 60A i na dodatek może z przekaźnika wychodzić czerwony przewód i poprzez bezpiecznik do samych świeć idzie też czerwony, a może wychodzić z przekaźnika czerwony, a do świec dochodzić czarny, w modelu z bezpiecznikiem przed przekaźnikiem. Z Twojego opisu wnioskuję, że ktoś coś grzebał już przy układzie, dlatego, że bezpiecznik 60A występował za przekaźnikiem w silnikach 90KM i od niego czerwony przewód szedł aż do świec, Ty piszesz, że do świec dochodzi czarny przewód, a tak było w autach bodajże od maja 1998r. i tam jest bezpiecznik 80A przed przekaźnikiem, a z nóżki 87 tego przekaźnika wychodzi czerwony przewód i potem rozdziela się na czarne idące do świec, a Ty piszesz, że masz auto z 97r. A ma to o tyle znaczenie, że jeżeli twierdzisz, iż masz prąd na przekaźniku i bezpieczniku i masz wersję z bezpiecznikiem za przekaźnikiem, to bierzesz multimetr i sprawdzasz ciągłość przewodu wychodzącego z bezpiecznika, a końcówkami dochodzącymi do świec, jeżeli brak przejścia, to jeśli nie chce Ci się szukać przerwy, to ciągniesz nowy przewód. Natomiast gdybyś miał instalację, że przekaźnik jest za bezpiecznikiem, to sprawdzasz ciągłość między przewodem wychodzącym z nóżki 87 przekaźnika, a końcówkami dochodzącymi do świec. Z doświadczenia wiem, że auta takie jak Twoje często mają jakąś samoróbkę instalacji, bo często przełamywały się przewody i różne wstawki ludzie robią, żeby "instalację połatać" i czasami trzeba naprawdę się naszukać, żeby znaleźć "babola". Między przekaźnikiem bądź bezpiecznikiem, a świecami nie ma już nic po drodze więc musisz sprawdzić przewody.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#13
Wielkie dzięki za opis ,przepraszam za brak niektórych danych. Jestem nowym posiadaczem tego pojazdu, na tabliczce znamionowej pisze 66KW TDI 5S6 1Z LC9Z L---L--- 7M8 2X5 SHARAN CL -może to pomorze .Prąd jest na przekaźniku, po zwarciu styków dochodzi do bezpiecznika60A-chyba muszę wyciągnąć całą puszkę z bezpiecznikami
Odpowiedz
#14
Witam.

Ale po zwarciu styków samoistnie, kiedy powinno być grzanie, czy po zwarciu styków, które wymuszasz przez ręczne zwarcie, bo to jest różnica. Bo jeśli przekręcasz stacyjkę i przekaźnik powinien się załączyć do grzania, a się nie załącza, to znaczy, że albo na styk 86 cewki nie dochodzi plus po stacyjce albo na styk 85 cewki nie dochodzi sterowanie masą ze sterownika silnika, z pinu 50, kabel żółto niebieski. Ze styku 87 do bezpiecznika 60A idzie przewód czerwono-czarny, a od bezpiecznika do świec czerwony. Styk 30 to stały plus więc tam zawsze jest prąd i jak go zewrzesz ręcznie ze stykiem 87 to na bezpieczniku Ci się pojawi prąd, zakładając oczywiście, że przewody są całe. Na których stykach sprawdzasz czy jest prąd? Piszę z pamięci ale raczej się nie mylę, bo sporo tego przeszło przez moje ręce.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#15
Witam.

U mnie bez różnicy ,po zwarciu palcami czy kluczykiem ,identycznie gdy zdejmę kostkę z czujnika temperatury wtedy kontrolka świeci ,a styki są zwarte
Odpowiedz
#16
Witam.

Czyli pozostaje Ci sprawdzić ciągłość przewodu od bezpiecznika do świec i albo go wymienić na nowy albo poszukać przerwy. Zakładając oczywiście, że poprzedni "naprawiacz" nie wymyślił jakiegoś patentu.

Pozdrawiam
Odpowiedz




#17
Witam.

Może w przyszłym tygodniu coś pogrzebie jak znajdę czas , na pewno napisze co było . Dzięki za dobre rady i cenne informacja.

Pozdrawiam.
Odpowiedz
#18
Witam.

Zacznij od sprawdzenia miejsca, gdzie jest rozgałęzienie przewodu, od bezpiecznika na przewody do świec, bo skoro masz dwa czarne, jak piszesz, a pozostałe dwa czerwone, jak domniemam, to znaczy ze już ktoś "grzebał" przy rozgałęzieniu.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#19
Witam.
Świece już grzeją , winowajca znaleziony. Okazało się że bezpiecznik oszukiwał ,przepalony pasek miał styk w odpowiednich pozycjach, jak dotknęło.
   
   
Na zdjęciu widać bezpiecznik i kable ,a na drugim pozycje bezpiecznika względem przekaźnika 103 (ten rozebrany). Gdzie znajduje się rozgałęźnik czerwonego kabla na dwa czarne, tego nie znalazłem .Na pewno niema go za bezpiecznikami.

Dziękuję za opis , który pomógł i nadał kierunek w poszukiwaniach .
Odpowiedz
#20
Siema,

podłączę się tutaj, bo mam wrażenie, że moje świece właśnie nie działają dobrze. Przyznam jednak, że jeszcze niczego nie sprawdziłem. Objaw jest taki, że przy temp poniżej 5 stopni, np dziś -1, auto brzydko pali. Tzn odpala, ale jakby się zadławił, jakby nierówno, zakopci przy samym odpalaniu, puści tzw bąka i potem już jest wszystko ok. Dziś zrobiłem taki myk, że zagrzałem świece dwa razy i odpalił znacznie lepiej, ale też nierówno.
Świece wymieniał mi mechanik chyba 3 lata temu na Beru. Możliwe, że już coś padło? podpiąć go pod vaga, czy coś innego byście zalecili?

Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Świece żarowe silnik ASZ - działanie/sprawdzenie/problemy slawek23 15 6,023 27-02-2019, 21:59
Ostatni post: alka 04
  Świece żarowe - które kupić maciej94 51 30,452 18-12-2018, 23:21
Ostatni post: wesol
  1.9 TDI Sharan 2002 AUY jakie świece żarowe loger 12 8,894 30-08-2018, 15:27
Ostatni post: Majeranek
  świece żarowe kristoffa@interia.eu 62 54,247 11-12-2014, 23:23
Ostatni post: Fred
  Świece żarowe ogór 10 5,259 29-01-2014, 19:54
Ostatni post: moherydz
  świece ciągle grzeją szkot64 0 1,484 18-08-2013, 12:46
Ostatni post: szkot64
  ustawienia rozrządu i świece żarowe rumcyk27 3 3,073 13-04-2013, 13:08
Ostatni post: rumcyk27
  Co ile wymienia sie swiece zarowe Collega 4 7,002 16-04-2012, 09:13
Ostatni post: daneczek76

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości