grzeczny_52
Widzisz cos słyszałeś, cos tam wiesz ale nie do konca. Efektywność to możliwość wytworzenia ciśnienia akustycznego poprzez wprawianie w drgania cząsteczek powietrza przez drgająca membranę głośnika. I tu mamy głębokość wychylenia membrany, szybkość zadziałania po podaniu impulsu ale i jak szybko jest w stanie powrócić do stanu spoczynkowego po zaniku sygnału. I ten ostatni element ma dosc spore znaczenie bo im szybciej potrafi wrócić do wartości spoczynkowej tym szybciej i precyzyjniej bedzie w stanie zareagować na następne. Zwłaszcza jest to wazne w subbasie. Zbyt "wolna" membrana bedzie sprawiać wrażenie ze bas spóźnia sie w stosunku do "reszty". Jakość zastosowanych materiałów ma tu decydujące znaczenie więc sam wyciągnij wnioski ;-)
Krótko mówiąc wyższa sprawność głośnika pozwala na zastosowanie mniejszej mocy aby osiągnąć to samo ciśnienie akustyczne. Pchanie większej mocy w przetwornik wolniejszy prowadzi do przeciążeń termicznych i zniekształceń. Dlatego zwyczajowe 2 lub 4 kanały po 45-50 Watt z klasycznego radia przy bardzo dobrej jakości głośników jest w stanie dać lepsze rezultaty niz słabe lub średnie przetworniki zasilane słabej lub średniej klasy wzmacniaczami o których pełno mitów i "zabobonów" na każdym portalu czy forum o car audio. Zasada jest prosta taką osiągniesz całościowa jakość na jaką pozwoli Ci najsłabszy element z całym "torze". STX na pewno bedzie najsłabszym.
Acha dopiero teraz spojrzałem na linka. Nie jest to głośnik subbasowy a raczej mid bas przeznaczony do obudowy zamkniętej z systemem powietrznym typu bas reflex wymagającej wyliczonej konstrukcji z wbudowana rurą odprowadzającą powietrze wypychane zwrotną pracą membrany z wyliczoną średnicą i długością dla częstotliwości rezonansowej ;-)
Widzisz cos słyszałeś, cos tam wiesz ale nie do konca. Efektywność to możliwość wytworzenia ciśnienia akustycznego poprzez wprawianie w drgania cząsteczek powietrza przez drgająca membranę głośnika. I tu mamy głębokość wychylenia membrany, szybkość zadziałania po podaniu impulsu ale i jak szybko jest w stanie powrócić do stanu spoczynkowego po zaniku sygnału. I ten ostatni element ma dosc spore znaczenie bo im szybciej potrafi wrócić do wartości spoczynkowej tym szybciej i precyzyjniej bedzie w stanie zareagować na następne. Zwłaszcza jest to wazne w subbasie. Zbyt "wolna" membrana bedzie sprawiać wrażenie ze bas spóźnia sie w stosunku do "reszty". Jakość zastosowanych materiałów ma tu decydujące znaczenie więc sam wyciągnij wnioski ;-)
Krótko mówiąc wyższa sprawność głośnika pozwala na zastosowanie mniejszej mocy aby osiągnąć to samo ciśnienie akustyczne. Pchanie większej mocy w przetwornik wolniejszy prowadzi do przeciążeń termicznych i zniekształceń. Dlatego zwyczajowe 2 lub 4 kanały po 45-50 Watt z klasycznego radia przy bardzo dobrej jakości głośników jest w stanie dać lepsze rezultaty niz słabe lub średnie przetworniki zasilane słabej lub średniej klasy wzmacniaczami o których pełno mitów i "zabobonów" na każdym portalu czy forum o car audio. Zasada jest prosta taką osiągniesz całościowa jakość na jaką pozwoli Ci najsłabszy element z całym "torze". STX na pewno bedzie najsłabszym.
Acha dopiero teraz spojrzałem na linka. Nie jest to głośnik subbasowy a raczej mid bas przeznaczony do obudowy zamkniętej z systemem powietrznym typu bas reflex wymagającej wyliczonej konstrukcji z wbudowana rurą odprowadzającą powietrze wypychane zwrotną pracą membrany z wyliczoną średnicą i długością dla częstotliwości rezonansowej ;-)