Arek sluchalem systemu na zamowienie Bose w BMW X5 (specjalistycznie tlumione) nie bylo sie do czego przyczepić. Nawet zrobilem pomiary RTA, FFT, Transfer itp. Z ciekawości. Co do bazy stereo nie bylo zastrzeżeń, co do planów wybacz ale to specyficxne srodowisko i pewnych tematow nie przeskoczysz ;-) Jesli to co slyszales było średnie to byc moze zostało kiepsko zainstalowane ;-) poniewaz zazwyczaj radosna tworczosc instalatorów bądź niechciejstwo przekraczają granice przyzwoitości ;-)
Aby uzyskac naprawde dobre rezultaty ( zblizone do audiofilskich) trzeba by specjalistycznie wytłumić cale auto, same drzwi nie wystarczą. Doraźnie wytłumienie drzwi powoduje zmniejszenie niekorzystnych rezonansów, bas "rozchodzi" sie dookolnie wiec wiele zrobic sie nie da. Zwazywszy, ze zazwyczaj subwoofery w car audio "odcinane" są dopiero na 160Hz (100 i 125Hz powoduje dudnienie zwlaszcza w takiej obudowie, bas jest twardy i malo selektywny czyt. kontrolowany) Procesor ze sporymi możliwościami dla systemu trójdroznego wysokiej klasy przetworników może poprawic sytuacje w kwestii odpowiedzi częstotliwościowej, zmniejszyc znieksztalcenia fazowe w punktach podziału, koherencje, zgodność fazy subwoofera ze wzgledu na odleglość itp. Ale bez wytlumienia calosci efekt końcowy będzie się plasował nadal w półce średniej. Jeszcze jedno ktos musialby miec wieloletnie doswiadczenie i sprzet pomiarowy aby ten procesor zaprogramowac wprowadzajac dane z pomiarow w Twoim sharanie. Wiekszość specjalistow montujacych car audio nie ma o tym pojecia. Chyba ze znasz (bądź masz taką wiedzę i robiłeś to sam) to chętnie z taką osobą pogawędzę :-)
Aby uzyskac naprawde dobre rezultaty ( zblizone do audiofilskich) trzeba by specjalistycznie wytłumić cale auto, same drzwi nie wystarczą. Doraźnie wytłumienie drzwi powoduje zmniejszenie niekorzystnych rezonansów, bas "rozchodzi" sie dookolnie wiec wiele zrobic sie nie da. Zwazywszy, ze zazwyczaj subwoofery w car audio "odcinane" są dopiero na 160Hz (100 i 125Hz powoduje dudnienie zwlaszcza w takiej obudowie, bas jest twardy i malo selektywny czyt. kontrolowany) Procesor ze sporymi możliwościami dla systemu trójdroznego wysokiej klasy przetworników może poprawic sytuacje w kwestii odpowiedzi częstotliwościowej, zmniejszyc znieksztalcenia fazowe w punktach podziału, koherencje, zgodność fazy subwoofera ze wzgledu na odleglość itp. Ale bez wytlumienia calosci efekt końcowy będzie się plasował nadal w półce średniej. Jeszcze jedno ktos musialby miec wieloletnie doswiadczenie i sprzet pomiarowy aby ten procesor zaprogramowac wprowadzajac dane z pomiarow w Twoim sharanie. Wiekszość specjalistow montujacych car audio nie ma o tym pojecia. Chyba ze znasz (bądź masz taką wiedzę i robiłeś to sam) to chętnie z taką osobą pogawędzę :-)