Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
tylko poruszylem w zasadzie watek z tymi skrótami gdyz ludziska czasami pytaja czy ma DPF czy FAP i czym sie to rozni. Jest to to samo tylko nazwa z obcego jezyka.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
witam zamierzam za kilka dni kupić Sharana 1,9tdi 131KM 2004r, w związku z tym chciałbym się zorientować się czy sharan z tych lat był wyposażony w filtr cząstek stałych???. szukałem w necie ale nic na temat filtra cząstek stałych w sharanach z silnikiem 1,9tdi nie znalazłem. pozdrawiam
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
nie nie bylo w tych silnikach zadnych takich wynalazków. W PDkach ciezko realizowac tego typu wymysly ekologiczne.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
dzięki wielkie za szybką odpowiedz,całe szczęście ze nie ma tego ustrojstwa w tych silnikach.
Liczba postów: 246
Liczba wątków: 12
Dołączył: Jul 2011
Reputacja:
0
nie ma i nie byo, to jest PD 131 konny i w 2004 roku nie bylo DPF, a jak masz DPF to olekj go, podjedz to dobregu tunera od diesli i go wyeliminuj, bez utratu dla silnika, a przeglad i tak przejdziesz
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
silniki ASZ, AUY nie mialy dpf. Moze pod koniec produkcji bylyu wkladane nowsze jednostki z DPF ewentualnie 2.0 tdi.
Kastrować bez potrzeby tez raczej nie polecam. Prawo sie unas szybko zmienia i po wycieciu moze sie okazac ze na stacji przegladów auto nie przejdzie. Powoli wchodzimy do Europy
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 3
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
Witam wszystkich forumowiczów
Ja od 2 miesięcy jestem posiadaczem sharana 1.9TDI 130KM (silnik ASZ) 2003r. i mam filtr dpf ale nie jest to seryjnie montowany filtr. Ponieważ wcześniej auto jeździło we Frankfurcie am Main więc poprzedni właściciel (Niemiec) doposażył auto w dpf firmy HJS (tak mówi naklejka na szybie) żeby uzyskać normę euro4. Filtr ten nie jest w żaden sposób połączony z elektroniką auta tylko wstawiony na początku układu wydechowego.
VW SHARAN 1.9TDI 130KM (HIGHLINE)
FIAT GRANDE PUNTO 1.3MultiJet16v 90KM (EMOTION)
www.profima.pl
Liczba postów: 16
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
0
21-04-2015, 08:54
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-04-2015, 08:54 przez edziq.)
Tez mam taki filtr w swoim auy i na najbliższym przeglądzie sprawdzę sobie co on jeszcze jest wart. Firma HJS podaje ze filtr sam się oczyszcza i jest na całe życie auta. Montaż w 2001 kosztował 550€.
Liczba postów: 1,178
Liczba wątków: 71
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
7
Też coś tam mam, ale już miałem dwie róże opinie od mechaników co to jest, więc w wolnej chwili może przeprowadzę dokładniejsze śledztwo. Jeden mówił, że katalizator + DPF, drugi, ze dwa katalizatory szeregowo - tak też wygląda, jakby były dwa katalizatory jeden za drugim. W każdym razie do tych "DPF-ów / katalizatorów" nie dochodzi żadna instalacja elektryczna ani hydrauliczna. Jest to chyba domontowane przez Niemca, a że mam po nim całą harmonię papierów i faktur, to muszę w końcu dogrzebać się. Naklejki żadnej na szybie nie było - czy Niemcy naklejają coś na samochody w związku z normami czystości spalin? Na razie temat mnie nie boli, bo samochód ma cug, że aż miło i nie mam powodów do grzebania w wydechu.