Ocena wątku:
  • 28 głosów - średnia: 3.21
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1.9 TDI nierówna praca silnika/drgania na wolnych obrotach
#21
panowie, a u mnie ostatnio i nagle pojawiło się nienaturalne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu ( poczułem różnicę w stosunku do spraw sprzed kilku dni).
tak się zastanawiam czy to może być poduszka któraś czy jaka cholera?
rano jak zapalam tego nie czuć, podczas jazdy nie czuć tylko przy gaszeniu... dziwne. macie jakieś pomysły na to? proszę o podpowiedzi
nie mam już galaxy ale ciągle chcę galaxie Big Grin
Odpowiedz




#22
dzieki tej klapce w egr-e silnik ładnie gasnie i jak odczepisz ta gruszke sterującą tą czarną z tą łapką i klapa bedzie caly czas otwarta to silnik gasnie szarpaniami. sprawdz może czy węzyk nie spald czy sie przetarł albo co bo ta grucha jest na podcisnieniu. ja mialem kiedys tak że pekła mi ta łapka od gruchy co wlasnie zamyka otwiera klapke egra i w czasie jazdy raz zapierdala zachwle ledwo jedzie znowu zapierdala zaraz gasnie Smile. generalnie jak masz odpalone auto to z pod maski mozesz je zgasic wlasnie popychajac tą dzwignie.
ps swieca poszla daj znac jak dojdzie
Odpowiedz
#23
mówimy o tym syfie zaznaczonym na zdjęciu? ten mały wężyk z góry też wązny czy tylko ten od czarnej gruchy? jak zdejmowałem ten duży wąż to tam faktycznie smoła w środku. muszę to wyciągnąć i wyczyścić. mam nadzieję ze da sie to zdemontować bez demontażu turbiny co? jakies patenty na porządnie nieinwazyjne czyszczenie?
p.s
dzięki za świecę, jak tylko dotrze to dam na pewno znać


Załączone pliki Miniatury
       
nie mam już galaxy ale ciągle chcę galaxie Big Grin
Odpowiedz
#24
z drugiego zdjecia. ta czarna grucha ma z tylu tez wezyk ktory steruje klapą poprzez to ramie i dzwignie egra. musisz tam szukac. moze masz tyle syfu w srodku ze klapa ci sie nie zamyka a wtedy silnik gasnie tak brzydko szarpiac, przynajmniej ja u siebie tak zaobserowalem.
swoją drogą walczylem jakis czas dosc dlugi w golfie4 AHF z takim mulem, niby jechalo ale nie do konca, jakby chcial a nie mogl. Po forach logi rozsiewalem itd kazdy pisal ze przeplywka padnieta z logow wychodzi. no to zalawilem przeplywke ori pierburga i nic [automat-usunięto wulgaryzm] tak samo. I kiedys przypadkiem robiac sobie przeglad pod maską sciagnąlem waz od egra i sie okazalo ze palca nie szlo wetknąc prawie taka mala srednia. Helmut doprowadzil do takiego stanu ze szkoda gadac. Skonczylo sie na wywaleniu egra i kolektora bo on tez byl caly zajebany. po calej operacji czyszczenia auto odzyskalo ducha i zapinał jak kopany w dupe (to tak apropo logow z ktorych nie zawsze wychodzi jak by sie chcialo)
a ten wezyk co na pierwszym zdjeciu to poradzilem koledze co zalozyl watek odczepic, bo u mnie po zakupie tak bylo wlasnie. jak kupowalem to wisial Smile wczepilem i po jakim czasie sie pojawily drgania na zimnym. wyczepilem zaslepilem i gitara. latem sie dobieram do egra Smile i tez czyszcze
Odpowiedz
#25
no własnie samego EGR udałoby mi się teraz wyczyścić, bo to szarpanie mnie dżaźni strasznie. tylko nie wiem czy to tak się da tylko jego wymontować, coś tam podziałam.

a resztę czyli dolot i turbo to się zamierzam na wiosnę/lato właśnie, bo poprzedni właściciel ( co prawda tylko jeden), ale właściwie tylko jeździł i jak do przodu się poruszał prawidłowo to nie robił za wiele Wink tego nagaru tam full z tego co widziałem. czasami też czuje jakby chciał a nie mógł, jak jedzie...
nie mam już galaxy ale ciągle chcę galaxie Big Grin
Odpowiedz
#26
z tego co pamietam to 3 dlugie szpile na imbus, w golfie do 2 latwo bylo a 3 gorzej z dojsciem, w szariku jeszcze nie wiem. do czyszczenia gdzies opisywali na innych forach czym to schodzi(terpentyna chyba, nie pamietam) ja skrobalem i papierkiem sciernym, na koncu ropa i bena, jakis rozpuszczalnik tez chyba uzywalem ale ciezko to rozpuscic. a tubawki nie ruszalem wogle w golfie nie wiem jak tu. żebym nie pomylil teraz bo nie pamietam ale turbo bylo chyba z innym kolektorem a z innym egr. generalnie jak sciagniesz waz gumowy z egr widzisz co jest w srodku, jak wywalisz egr to widzisz dalej co jest w tym wlasnie kolektorze Smile
tak bylo w golfie za egrem widac kawalek rury i ten kolektor na 8 srub chyba, tez imbusy
http://sprzedajemy.pl/silnik-vw-seat-aud...ahr,156729
Odpowiedz




#27
no zobaczymy, pewnie trzeba podszybie to materiałowo-plastikowe ściągnąć, będzie się tam łatwiej poruszać. ja jak czyściłem przepustnice w mazdzie kiedyś, z takiego własnie syfu, to używałem benzyny ekstrakcyjnej i szczoteczki do zębów i poszło ładnie. drobny papierek też i owszem. postaram się to zrobić w sobotę i dam znać jak mi poszło i czy oczywiście coś to dało Wink czy moje szarpanie przy gaszeniu ustąpiło. pozdra
nie mam już galaxy ale ciągle chcę galaxie Big Grin
Odpowiedz
#28
tylko zobacz najpierw czy grucha działa wogle, sciagnij tez wąż gumowy co idzie do egra i poruszaj ramieniem dzwigni egra i zobacz czy sie domyka klapka w srodku czy sie blokuje gdzies(najlepiej chyba to plastikowe ramie sciagnąc z dzwigni i UWAŻAJ żeby ci nie pękło ja swoje kleiłem juz raz Smile )
Odpowiedz
#29
witam ostatnio jak zaczęły sie delikatne mrozy mój sharik ma problemy po odpalenie a mianowicie:

Gdy przekręcę klucz80yk w stacyjce, zagrzeją sie świece i go odpalę to przez 2-3 sekundy nierówno chodzi, pości dużego białego bąka i wszystko wraca do normy trzyma obroty w okolicach 800-900.

Sprawdzałem świece ja, jak i również mechanik i niby wszystkie grzeją (sprawdzałem sposobem kabel do plusa i do świecy) wszystkie iskrzyły.

Co o tym myślicie?? Czy może któryś wtrysk ??

Vw Sharan 97,110km afn,280 tys na blacie

Odpowiedz
#30
ja zawsze wykręcam świece i patrze jak grzeją czy od czubka czy od korpusu,jak od czubka to ok ,a jak od korpusu to do wymiany swieca, bo nie grzeje komory spalania tylko kanał w którym swieca siedzi i tak bedzie.u mnie dwie nie grzeją i przy odpaleniu puszcza bąka i też nie równo pracuje przez chwile około 5 sek i wiem ze przez to nie równa praca silnika po odpaleniu na zimnym
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Poduszka silnika rafal4610 3 107 16-04-2024, 08:23
Ostatni post: Niemago
  Remont silnika refiko 1 177 02-12-2023, 21:55
Ostatni post: wesol
  hałas przy obrotach 1600-1800 tylko podczas jazdy dramburg 58 18,647 12-04-2023, 08:26
Ostatni post: adamsaba1
  ASZ schemat wiązki elektrycznej silnika Marcin...11 8 1,246 15-03-2023, 16:00
Ostatni post: Marcin...11
  Jaki olej do silnika 2,0 103 kW? necik 1 532 15-11-2022, 16:21
Ostatni post: Niemago
  Praca napinacza alternatora Zocho85 2 696 24-09-2022, 14:05
Ostatni post: wesol
  Gaśnie na wolnych obrotach po dłuższej jedzie z prędkością 90-100 km/h Tomek Westfalia 1 520 25-07-2022, 10:35
Ostatni post: Stefano
  AJM - Głośna praca/burczenie przy obciazeniu AndrewGAA 5 1,620 02-01-2022, 18:21
Ostatni post: AndrewGAA
Video 1.9tdi AUY problem z mocą na niskich obrotach Kubawyrwal 5 1,731 17-10-2021, 10:01
Ostatni post: kalamb
  Kodowanie sterownika silnika i skrzyni biegów Tiptronic Jacto rewolwer1980 3 1,518 05-06-2021, 14:37
Ostatni post: kalamb

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości