Liczba postów: 170
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
Odpusc sobie sprawdzanie oleju w mm na bagnecie bo to jakas bzdura. Olej z silnika nie uciekal przez zawor EGR. Olej ucieka przez turbosprezarke do kolektora ssacego i jesr spalany przez silnik. To co wykapywalo nieszczelnym EGRem to byl olej z kolektora a nie z silnika bo EGR nie jest nijak polaczony z ukladem smarowania. U mechanika samochod stal prosto a u Ciebie pod domem jest lekko przechylony na prawo i juz masz 1-2mm roznicy na bagnecie.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Dzis gadalem telefonicznie z takim Karolem bo tez zaklada GTB22 do auta i ma problem, sam cos tam dlubie w softach itd i tak sie gadka wydluzyla ze godzine piętnascie gadalismy i byla wlasnie gadaka jak to niektórzy wyczuwaja takie wlasnie roznice na innych olejach czy ta pomiary oliwy wykonuja suwmiarką. Polachalismy sobie jak to wlasnie jest w naszym spoleczenistwie.
Zacytuje tutaj wypowiedz mastersa:
Master's napisał(a):Zaskakuje mnie drobiazgowość niektórych użytkowników. No ale jeśli ma sie nadmiar wolnego czasu....to czemu nie poszukac przysłowiowej dziury w dupie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
18-10-2014, 07:40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-10-2014, 07:42 przez raventes.)
Tylko że ja nie szukam dziury w całym tylko szukam przyczyny problemu. Nic mi się nie wydaje - oleju ubywa i to w potężnych ilościach ( właśnie od wspomnianego serwisu ), Nie mam żadnych zwidów a poziom oleju badam zawsze w tym samym miejscu w identycznych okolicznościach ( tak też było przed owym serwisem ).
Po niedzieli się dowiem co i jak bo jestem umówiony na oględziny.
Czy możecie mi powiedzieć jakie powinny być prawidłowe parametry kompresji i wskazania na sprawnej pompie vacum???
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
pompa prozniowa tez nie ma nic do tego. Tak samo jak egr nie ma nic wspolnego z ubytkiem oleju. wg mnie to niepotrzebnie wymieniles ten egr zwlaszcza ze pewnie tani nie byl.
Pompa prozniowa robi podcisnienie czyli nie ma zadneje komporesji. Proznia prawie absolutna bo okolo 1 -0.9 daje. Bedzie lichawa ta pompa to przede wszystkim stracisz wspomaganie hamulca oraz straci moc silnik bo nie bedzie doladowania turbo.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
tez mylisz fakty. Pierscienie jakby siadly tak zeby nie bylo kompresji to bus auta nie mog odpalic w lato a w zime to nie byloby o tym mowy. Przedmuchy by byly tez mega ze chyba weze od domy by zwalalo a bagnet by wyskaiwal na metr. Pierscienie na tlokach sa trzy. Dwa sa uszczleniajace3 i jeden smarujacy. Nie musi byc tak ze silnik traci kompresje by oleju lykalo duzo. Olejowy stanie deba bo sie zapiecze a dwa uszczleniajace beda okej i masz mega spozycie oliwy a kompresja bedzie nawet lepsza jak katalogowa bo olej przedostajacy sie po gladzie cylindra dodatkowo uszczleni i masz wiecej jak ksiazka podaje. TO sie raczje w dieslu nie trafia a i w benzynach raczej zarznietych ma prawo bytu.
Po mojemu wystarczylo egr rozbebeszyc i poprostu go zatkac- to ufo rozwalic i zaslepic srubka z uszczleka ten grzybek. Sam doplyw spalin zaslepic nawet ori zaslepka z aso za 7 zl.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
18-10-2014, 08:32
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-10-2014, 08:36 przez raventes.)
EGR już jest więc teraz bezsens go dotykać. Więc gdzie proponujesz szukać przyczyny tej usterki? W ogóle sytuacja z pierścieniami jaką opisałeś jest możliwa do zdiagnozowania ? I jakie są koszty usunięcia takiej usterki ?
Problemów z paleniem nie ma, czy to po nocy gdy jest zimny czy na rozgrzanym do 90. Pali od kopa.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
nie do zdiagnozowania no chyba ze po spozyciu oliwy ale to wciaga ponad litr na 1000 km nawet po kilka litrow na tysiaka. Tylko demontaz czapy i wyjecie tlokow.
Po mojemu jezdzij dalej bo za szybko reagujesz bo masz podejrzenie. DOlej oleju do odpowiedniego poziomu czy to na zimnym czy to na cieplym silniku i potem po kilkuset km sprawdz poziom w tych samych warunkach.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.