13-03-2016, 19:15
tyle ze Bino wieksze tarcze nei zapewniaja tego ze droga hamowania jest mniejsza. Wynika to z tego ze hamulce przerastaja pryzczpenosc opony do asfaltu. Zreszta tak jak ci wspominalem musza byc grubo przerastajace potrzeby danego pojazdu bo inaczej juz po pierwszym hamowaniu bylo by znacznei gorzej a co dopiero za drugim i trzecim. Jesli twierdzisz ze masz inaczje to szukalbym problemu w podzespolach ukladu hamulcowego. Zaciski to tez nei wszystko. Niektórzy tez aby "poprawic" nieco hamulce daja wieksze serwo hamulcowe, majstruja przy regulatorach, korektorach cisnienia bo ukla dhamulcowy to nei tylko pompka hamulcowa, pompa abs czasami juz korektor na tylnej belce i zaciski. Chyba zauwazyles ze wciskajac w miare slabo lub srednio pedal hamulca to hamulce hamuja wg krzywej rosnacej wprost proporcjonalnie z tą prosta pnaca sie mocnow gore. Jednakze do pewnego poziomu bo przy pewnym cisnieniu mozesz odczuc ze pedal trzeba znacznie mocniej wciskac by zwiekszyc sile hamowania. Jak chesz to sobie jedz na stacje SKP i popros by ci zrobil pomiar hamulcow tylko pełny i druknij sobie wykres to skumasz oczym mowie. Zrób sobie test jak wspominalem czyli odlacz abs i ropedz auto i pedal hamulca w podloge i zdja relacje czy ci zaciski nie dawaly rade zatrzymac kola i czy opona szurała o asfalt czy jednak sie kreciła. Narazie przeczysz wszystkiemu co sie uczylem na uczleni i z czego robilem prace dyplomową na inżyniera. Nie wiem moz eja sie myle, moze ten dr Danilecki co byl moim promotorem sie myli. To ze na internecie kazdy moze pisac co chce nie znaczy z emozesz pisac brdury na forum bo inni sa gotowi w to uwierzyć. Posluchaj co pisze kolega skimir bo juz cyba niedawno mu juz napisalem ze jak cos powie to powie konkretnie i miło czasami posluchać kogoś kto wie co mowi.
Wielkosc tarcz hamulcowych dobiera sie do wydajnosci jaka oczekujemy. Nie zmiejszy to drogi hamowania. Po to maja auta z wieksza moca wieksze zaciski bo takim autem mozesz w ciagu powiedzmy 3 minut ze dwa trzy razy rozpedzic sie do predkosci powiedzmy 200 km/h i wyhamować czyli tez zagotowac hamulce. Gdyby nie oto chodzilo to SGA czy to z silnikiem 90 konnym mialby takei same heble jak taki 204 konny jak ma kolega. Masy aut sa w zasadzie pomijalne, dozwolony uciąg też.
Wielkosc tarcz hamulcowych dobiera sie do wydajnosci jaka oczekujemy. Nie zmiejszy to drogi hamowania. Po to maja auta z wieksza moca wieksze zaciski bo takim autem mozesz w ciagu powiedzmy 3 minut ze dwa trzy razy rozpedzic sie do predkosci powiedzmy 200 km/h i wyhamować czyli tez zagotowac hamulce. Gdyby nie oto chodzilo to SGA czy to z silnikiem 90 konnym mialby takei same heble jak taki 204 konny jak ma kolega. Masy aut sa w zasadzie pomijalne, dozwolony uciąg też.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.