(11-09-2014, 13:38)smok_wawelski napisał(a): Zgadza się - jeszcze są inne aspekty kosztów w ASO - nie na wszystkie ASO ma wpływ i wolną rękę.
Pompa czy rozrząd w ASO ma być ori z w pudełeczkach z logo marki auta, itd itd.
A w życiu kto tak powiedzial ze musi zakaldac czesci z logiem. Pamietaj ze teraz( od chyba 2 czy 3 lat) moze zwykly warsztat robic przeglady itp a ty jako wlasciciel nie stracisz gwarnacji na auto. Wszedl taki przepis. Pamietaj ze ASO maja spora przebitke na wszystkim. A z narzedziami to przesadziles bo np koziol dostal sprzet do geometrii itd np za impwe podpiasana na branie oleju u castrola. Pensety czy inych rzeczy nie musi brac seriws takie jak zalecil producent wazne by mial ów sprzet na wyposazeniu. To czy to beda blokady czy inne narzedzia tego czy innego producenta to nieistotne. Wazne by bylo czym to wykonywać. Odebranie autoryzacji hmm to koziol nie powinien miec do dzis ani autoryzacji na mazde ani na opla ani na chewroleta czy saab'a. Nie wiem
jak toyota czy lexus bo tam bywalem tylko pare razy.
(11-09-2014, 14:36)daneczek76 napisał(a): Słuchaj specjalnie dla ciebie miałem już zadzwonić do samego Wolfsburg
Ale z racji tego że mój szanowny szwagier pracował w ASO VW w Motorpolu , poprosiłem przez niego o kontakt do głównego inżyniera/technologa który pracuje w ASO i jeździ na szkolenia do Poznania i Niemiec.
A więc Serwis Autoryzowany VW ma przykaz z góry - wymienia cały komplet ze wszystkimi rolkami i napinaczem taki jak jest pokazany w załączniku i linku dwa posty wyżej. Pompę zawsze jest wymieniana od bardzo bardzo dawna.
W Niemieckich ASO jest tak samo, zresztą dla przekonania sprawdziłem historie serwisową szwagra Turana 1.9 2008 roku z Niemiec i na wykazie części zużytych jest cały komplet wraz z pompą.
Jak bedziesz dzwonił to pozdów Pawła Baryliszyna- siedzi gdzieś tam.
Przypominam ze sprawa dotyczy tego co nakazuje producent aut czyli vag nie to co sobie preferuje ASO. ASO to puknt ktory nie wchodzi w skład koncernu. Jedynie sprzedaje i na prawia auta tegoż producenta. To co robi dane aso to inna historia. Tak jak pisalem juz. W oplu wymienialismy zestaw a na zyczenie pompe tez lub po ogledzinach byla gadka do doradcy a ten dzwonil do wlasciciela. Pozniej nam odgórnie kierownik powiedzial ze wymieniamy wraz z pompą.
ASO nie naprawa tylko wymienia- tak sie mówi. Tak zwani wymieniacze. A czemu nam Grzegorz Pancyk jak wymienialismy EGR to zrobil zebranie i powiedział-" nie da sie ich usprawnic?? Nie mozna próbowac tylko odrazu wymieniacie?? Czemu w Lacetti i innych pękały stelaże siedzen kierowcy i jak byla naprawa to niby wymiana tylko co nie. A mówie do doradcy- dzwoń do warszawy i pytaj czy jak mozna usprawnic w sposób trwaly poprzez zespawanie to czy mozna to tak naprawiać. Naprawa w 100% przywraca sprawność elementu. I co spawalem ze 4 siedzenia.
Gdzie wy pracowaliscie ze takie teorie macie?
Rozmowa jest caly cza o tym co wymaga producent przy wymianie rozrzadu. Zapytalem by mi podac info z TISa czy jakiegos innego programu serwisowego gdzie widnieje jak byk napis ze obowiazkowo wymienic pompe wody. JEst napisane, ze wymienic pasek i rolke napinajaca za kazdym razem jesli jest napinacz hydro w 1.9 tdi PD i co druga wymiane paska wymienic rolke napinajaca w 1.9 tdi PD gdy nie ma napinacza hydro. Nie ma nic wspomnianego o pompie. Nie siejcie herezji. Co sobie wymieniacie to nikogo nie interesuje bojeden powie ze pompe tez a drugi powie ze simmeringi tez a na forum golfa jeszcze była kacja zeby wymienaic koniecznie kolo zebate na wale.
Wczesniej pytalem: "jak mozna szybko i bez sladu zniszczyc pompe wodną??" Co z odpowiedzią??
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.