15-09-2014, 23:03
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2014, 04:12 przez smok_wawelski.)
Ponieważ dużo pracowałem z przewodami pneumatycznymi (choć nie wiem czy te akurat te miałeś na myśli bo nieściśle je określiłeś) uważam że przewody takie nie nadają się do komory silnika i nic więcej. W zetknięciu z mocno ciepłą częścią silnika się topią. Wypowiedziałem po prostu swoje zdanie - po to jest forum, to nie jest zabronione. moje obawy potwierdza kol. Bogos, który również miał do czynienia z przewodami pneumatycznymi. Istnieją również takie przewody - odporne na większą temperaturę, dlatego pisałem żeby sprawdzić.
Materiały tych przewodów są różne i parametry temperatury i ciśnienia też - dlatego również linkowałem stronę i pisałem żeby sprawdzić bo inną temp. topnienia ma PE np. 100-120st inną PA, PU czy NL a jeszcze inną TF np. ok. 300st - to wynika z parametrów tworzywa - Nie wiem dokładnie jakie tam jest podciśnienie - dlatego też nie mogę twierdzić na 100% czy wytrzyma czy nie.
Najpopularniejsze przewody pneumatyczne to właśnie grupa PE i jest to grupa najmniej odporna na temperaturę, przewody TF natomiast stosuje się rzadko i mało sklepów ma je na półce. Te przewody były proponowane mało precyzyjnie "plastik" to nie jest precyzyjne określenie nie podawałeś czy to np. PE czy TF a różnica w temp. jest x3 więc miałem obawy że nie wszystkie mogą się nie nadawać do pracy z gorącymi częściami silnika więc o tym napisałem i tyle - myślę że teraz już całkiem jasno się wyraziłem o co mi chodziło.
Masz rację że dane ciśnienia są podane dla 23st. i masz rację że to nie jest temperatura topienia tego plastiku. Im wyższa temp. tym łatwiej ciśnienie rozrywa taki przewód - ale nie znaczy to że on się topi.
Jeśli taki przewód nie styka się z gorącym elementem to prawdopodobnie wytrzyma, jeśli się zetknie to się topi - aby gadać na 100% - trzeba określić parametry ciśnienia/podciśnienia i temperatury jaka na nie działa.
Wybacz @wesol ale wypowiedzi kolegów ani mojej w tym wątku nie uważam za "staczanie się na psy" a uważam za szczerą chęć pomocy i doradzenia w miarę posiadanych przez nas wiadomości oraz dyskusję mającą dobry cel.
Materiały tych przewodów są różne i parametry temperatury i ciśnienia też - dlatego również linkowałem stronę i pisałem żeby sprawdzić bo inną temp. topnienia ma PE np. 100-120st inną PA, PU czy NL a jeszcze inną TF np. ok. 300st - to wynika z parametrów tworzywa - Nie wiem dokładnie jakie tam jest podciśnienie - dlatego też nie mogę twierdzić na 100% czy wytrzyma czy nie.
Najpopularniejsze przewody pneumatyczne to właśnie grupa PE i jest to grupa najmniej odporna na temperaturę, przewody TF natomiast stosuje się rzadko i mało sklepów ma je na półce. Te przewody były proponowane mało precyzyjnie "plastik" to nie jest precyzyjne określenie nie podawałeś czy to np. PE czy TF a różnica w temp. jest x3 więc miałem obawy że nie wszystkie mogą się nie nadawać do pracy z gorącymi częściami silnika więc o tym napisałem i tyle - myślę że teraz już całkiem jasno się wyraziłem o co mi chodziło.
Masz rację że dane ciśnienia są podane dla 23st. i masz rację że to nie jest temperatura topienia tego plastiku. Im wyższa temp. tym łatwiej ciśnienie rozrywa taki przewód - ale nie znaczy to że on się topi.
Jeśli taki przewód nie styka się z gorącym elementem to prawdopodobnie wytrzyma, jeśli się zetknie to się topi - aby gadać na 100% - trzeba określić parametry ciśnienia/podciśnienia i temperatury jaka na nie działa.
Wybacz @wesol ale wypowiedzi kolegów ani mojej w tym wątku nie uważam za "staczanie się na psy" a uważam za szczerą chęć pomocy i doradzenia w miarę posiadanych przez nas wiadomości oraz dyskusję mającą dobry cel.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom - St. Żeromski
- Pozdrawiam - moja www - kontaktować się ze mną proszę przez e-mail
- Pozdrawiam - moja www - kontaktować się ze mną proszę przez e-mail