Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z "wtryskiem sterującym"
#1
Witam!
Wątek dotyczy Sharan 1998, 1.9TDI 110KM(330tys. km).
Auto nabyte 4 lata temu, tej zimy zaczęły dziać się pierwsze niepokojące rzeczy z silnikiem.
Zapaliła się kontrolka świec żarowych, a auto na obrotach rzędu 1900-1950 dławi się od czasu do czasu, tylko pod obciążeniem. Na piątym biegu często, na czwartym rzadziej, na trzecim i drugim bardzo sporadycznie, na pierwszym nigdy się nie zdarzyło. Problem występuje tylko gdy dodaje gazu, podczas wzniesień, tych małych jak i stromych, nigdy podczas zjazdu z górki. W praktyce: rozpędzam auto wbijam piąty bieg, obroty 1500obr/min, daje gaz, idzie do 1900, zadławi się, ale siła pędu pozwoli mu przeskoczyć te 1950 i powyżej jedzie ok.
Ostatnio znalazłem kawałek idealnie równej i prostej drogi(przekonałem się, że naprawdę ciężko o taki kawałek asfaltu w naszym kraju) i zacząłem sprawdzać. Odnoszę wrażenie, że jak rozpędzam się z bardzo niskich obrotów(1200obr/min) trzymając pedał gazu w jednej pozycji, to jakby nierównomiernie podawał dawkę paliwa. Potem jest to nieszczęsne 1900obr/min(albo się zadławi albo nie- jak loteria), od 2200obr/min turbo robi swoję, więc już nie odczuwam tego zjawiska. Podjechałem do znajomego Pana Inżyniera i komputer pokazał "wtrysk sterujący" wymieniliśmy go, problem ustał na jakieś 1000km, a teraz pojawił się znowu. Komputer pokazuje ten sam błąd, po skasowaniu go, auto pojeździ chwile i zaraz znowu problem wraca.
Dodam jeszcze, że w tym samym momencie pojawił się problem, auto nie chciało palić na ciepłym silniku, regeneracja rozrusznika(szczotek) pomogła. Teraz widzę, że auto nie chce złapać równych 90stopni i szbko stygnie- pewnie termostat.
Szkoda mi jeździć po mechanikach i płacić za każe podłączenie komputera(straciłem zaufanie), zwłaszcza, że czego to oni nie wymyślali z tym paleniem na ciepłym silniku. Mapy chcieli robić, przepływomierze zawory zwrotne.
Kolega mówi, że będziemy szukać przyczyny, na razie mówi, żeby zalać formułę czyszczącą wtryski diesla("brudne paliwo, cholera wie"). Ja jednak mam wątpliwości, co do mechanicznych usterek, patrząc na fakt, że nie dzieje się to cały czas i ustaje na jakiś czas po skasowaniu.
Odpowiedz




#2
Na wstępie pomijając uszkodzony wtrysk sterujący sprawdz jego oporność powinno wyć w granicach około 110omów,przydało by się nastawnik pompy wyczyścić
Odpowiedz
#3
Music 
tez stawiam na nastawnik. Walczylismy z Arturem jakis czas temu z tym nastawnikiem nieszczesnym.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  problem z odpalaniem sarkrz 10 345 21-04-2024, 15:03
Ostatni post: sarkrz
Exclamation Problem z Skrzynią Automatyczną Shazam 1 195 20-01-2024, 20:22
Ostatni post: Łukasz12502
  problem z pierwszym rozruchem bastti 5 928 06-06-2023, 09:46
Ostatni post: bastti
  sharan 1.9 ayu problem z biegami Piteros1 12 1,959 13-05-2023, 17:24
Ostatni post: buba
  Sharan 1.9 TDI 115KM - problem z redukcją Kokuselo 4 1,202 05-04-2022, 10:15
Ostatni post: Stefano
  Układ chłodzenia - problem Gawel9 6 5,539 16-05-2021, 00:46
Ostatni post: Piter1028
  Problem z mocą marcin_j23 7 2,132 16-08-2020, 13:43
Ostatni post: wesol
  Problem z odpaleniem silnika wladcaszerszeni 1 1,148 06-06-2020, 08:53
Ostatni post: wesol
  Problem z sharanem AFN motocykle_123 9 2,384 07-05-2020, 21:19
Ostatni post: wesz82
  Sharan 1.9 AUY 2002 problem ze skrzynią EHH samuraj489@gmail.com 12 5,101 30-12-2019, 11:39
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości