Ogarnięta jedna lampa. zestaw działa. zalożenie było takie aby móc powrócić do stanu oryginalnego i pozostawić starą przetwornice (o tym jeszcze pozniej napiszę dlaczego) oraz łączenia przewodów wykonywać wewnątrz lampy.
Krótki poradnik jak to ogarnąć :
1 kupujemy przetwornicę od hidów oraz przejściówkę na gniazdo D2S.
ok 60 zł na portalu aukcyjnym, (foto)
2 ustalamy + i masę od świateł mijania w wewnętrznej instalacji lampy. + to gruby żółty kabel a masa brązowy. w kostce sa dwa piny z brazowymi, my wlutowujemy sie w ten, z którego wychodzi gruby i cienki brązowy (foto). lutujemu odpowiednio z polaryzacją zestawu, który nabyliśmy.
3 w klapce rewizyjnej lampy wydlubujemy gumowy koreczek i delikatnie ok 0,5 mm powiekszamy pilniczkiem otworek aby przeszły gniazda od przejsciowki na D2S. W tym sanym otworze umieszczamy przewody zasilające przetwornice. Przetwornica pozostaje na zewnatrz. Po umieszceniu kabli w otworku usczelniamy go silikonem. (foto) .
4 na dole lampy jest taka czarna puszeczka (wzbudzacz, starter, cewka) dochodzą do niej kabelki czerwony, czarny, zielony od ori przetwornicy. dla bezpieczeństwa trzeba je wypiac bo pozostanie nam w lampie wolne gniazdo 1200 V i lepiej żeby było nieaktywne. Jest z tym mały problem bo kostkę blokuje plastik odbłyśnika. Trzeba np. długim płaskim śrubokretem nacisnąć w miejscu A (foto) ten plastik i szczypcami wypiac kostkę B (zaizolowac) .
5 czekamy aż silikon stężeje i zamykamy klapkę lampy tak aby przewody, ktorych juz wewnątrz jest więcej mocno sie nie zaginały. Ja użyłem taśmy materialowlej TESA w miejscu gdzie nowa wiązka przechodzi przez otworek tak aby blokowala możliwość pociagniecia kabli z zewnątrz i to zalałem silikonem.
pozostaje kwestia gdzie i jak zamocować przetwornice hid. Na chwilę obecną mam na trytytke przypietą do ori przetwornicy. pomiędzy nimi taśma izolacyjna bo obie są metalowe i różnie bywa.
i teraz mam pytanie:
Czy ori przetwornica ma poza przetwarzaniem napięcia inne funkcje? np sterowanie poziomowaniem... bo trochę kabelków do niej dochodzi...? Wiem mozna sprawdzić samemu ale. moze ktos. wie.
Jeśli by nie miała to miejsce na nowe przetwornice juz mamy.
Mi walnely te cewki w lampach i przetwornice mam sprawne.
Krótki poradnik jak to ogarnąć :
1 kupujemy przetwornicę od hidów oraz przejściówkę na gniazdo D2S.
ok 60 zł na portalu aukcyjnym, (foto)
2 ustalamy + i masę od świateł mijania w wewnętrznej instalacji lampy. + to gruby żółty kabel a masa brązowy. w kostce sa dwa piny z brazowymi, my wlutowujemy sie w ten, z którego wychodzi gruby i cienki brązowy (foto). lutujemu odpowiednio z polaryzacją zestawu, który nabyliśmy.
3 w klapce rewizyjnej lampy wydlubujemy gumowy koreczek i delikatnie ok 0,5 mm powiekszamy pilniczkiem otworek aby przeszły gniazda od przejsciowki na D2S. W tym sanym otworze umieszczamy przewody zasilające przetwornice. Przetwornica pozostaje na zewnatrz. Po umieszceniu kabli w otworku usczelniamy go silikonem. (foto) .
4 na dole lampy jest taka czarna puszeczka (wzbudzacz, starter, cewka) dochodzą do niej kabelki czerwony, czarny, zielony od ori przetwornicy. dla bezpieczeństwa trzeba je wypiac bo pozostanie nam w lampie wolne gniazdo 1200 V i lepiej żeby było nieaktywne. Jest z tym mały problem bo kostkę blokuje plastik odbłyśnika. Trzeba np. długim płaskim śrubokretem nacisnąć w miejscu A (foto) ten plastik i szczypcami wypiac kostkę B (zaizolowac) .
5 czekamy aż silikon stężeje i zamykamy klapkę lampy tak aby przewody, ktorych juz wewnątrz jest więcej mocno sie nie zaginały. Ja użyłem taśmy materialowlej TESA w miejscu gdzie nowa wiązka przechodzi przez otworek tak aby blokowala możliwość pociagniecia kabli z zewnątrz i to zalałem silikonem.
pozostaje kwestia gdzie i jak zamocować przetwornice hid. Na chwilę obecną mam na trytytke przypietą do ori przetwornicy. pomiędzy nimi taśma izolacyjna bo obie są metalowe i różnie bywa.
i teraz mam pytanie:
Czy ori przetwornica ma poza przetwarzaniem napięcia inne funkcje? np sterowanie poziomowaniem... bo trochę kabelków do niej dochodzi...? Wiem mozna sprawdzić samemu ale. moze ktos. wie.
Jeśli by nie miała to miejsce na nowe przetwornice juz mamy.
Mi walnely te cewki w lampach i przetwornice mam sprawne.
ALHAMBRA 1.9 TDI ASZ 2005, VW LUPO 1.4, wcześniej : TOYOTA AVENSIS T25, MERCEDES E 220 W124, OPEL ASTRA G, JEEP CHEROKEE WAGONEER, MERCEDES W 123, POLONEZY, MALUCHY, DUŻE FIATY, I KILKADZIESIĄT RÓŻNYCH SŁUŻBOWYCH.... oraz motorynka Stella z silnikiem Java 50ccm