Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
No oczywiście. Mimo wszystko coś tam pokazuje.
U mnie na wyłączonym silniku jest 12V, po uruchomieniu idzie na 14V czyli orientacyjnie widać, że ładowanie jest.
Zastanawiały mnie te wentylatory, czy ich praca powoduje taki pobór prądu...
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
napiecie to nei łądowanie. Nie myl pojec. Ladowanie mozna wyrazic conajwyzej w amperach. W voltach wyraza sie sile elektromotoryczną.
Tak wiatraki powoduja dosc duzy pobór pradu a co za tym idzie i spadek napiecia lecz duzo tu zalezy tez od wielu czynnikow jak instalacja elektryczna( dlugosc i przekrój), Czystosc i solidnosc polaczen kabli, klem itd. To ostatnie w wiekszosci aut juz nie nowych a leciwych nie jest w 100% idealna wiec jak cos to tu bym szukal przyczyny i zawsze mozna tu ugrac z pol volta albo i wiecej.
Ja nie pisz enigdy o takich rzeczach ale ja w swoich autach mam poczyszczone uszy na altku, na tej puszce z bezpieczniami czy inne wazne polaczenia. Takie sprawy zawsze zalatwiam w aucie swiezo zakupionym tak jak rozebranie i konserwacja zawiasów, zamków, elektrycznych szyb, mechanizmów wycieraczek. zawsze to robie. Tak samo jak pierwsze co to rozebranie hamulców i ich oczyszczenie i konserwacja, wymiany plynów itd.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Eee.
Akumulatory (przynajmniej te kwasowo-owolowie) ładuje się źródłem napięciowym a nie prądowym. Z resztą regulator alternatora również reguluje napięcie a nie prąd.
Problemem jest wydajność prądowa alternatora a w zasadzie jego moc. Jeśli pobierany prąd przekroczy pewną wartość to nie ma siły - napięcie spadnie...
No spadki napięć na stykach swoją drogą też robią swoje.
Mi chodziło o orientacyjną informację, czy spadek napięcia na tym wskaźniku o 2V to normalna rzecz czy może warto poszukać przyczyny np. właśnie kiepskich styków, może oporów łożyska wentylatorów...
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jul 2015
Reputacja:
0
witam
mam problem po włączeniu klimy po około 20sek wentylator wewnętrzny w aucie wyłącza się, napięcie dochodzi do wentylatora sprawdzałem i zaraz po odpaleniu odpaleniu auta wyświetlacz mruga mi około 5sek
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
no to chyba problem musi tez lezec w samym silniku wiatraka nadmuchu. Skoro dostaje prad a przestaje sie krecic.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
12
Sprawdź błędy na klimie. Może brak lub za mało czynnika w układzie i miga klimatronik. Na jakim ustawieniu wyłącza się wentylator w kabinie. Sprawdź też opornicę wentylatora. Jest za poduszką pasażera.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
A co? Masz gdzieś w samochodzie regulator prądu ładowania??
To, że dany akumulator ma określoną charakterystykę prądu ładowania np. 0,1C czy tam 5C to nie oznacza, że w samochodzie jest jakiś układ regulujący ten prąd.
Regulator uslata napięcie, akumulator ma tam jakiś opór wewnętrzny (zależny od stopnia naładowania) i w "normalnych" warunkach pracy ten prąd ustala się w granicach odpowiednich dla akumulatora.
Oczywiście, z akademickiego punktu widzenia napięcie jest powodem przepływu prądu a ten dopiero wywołuje jakiś "efekt" - tutaj ładowanie...
Może używam pewnych skrótów ale są dwa rodzaje zasilania:
- ustalonym napięciem - np. żarówka, istotne jest napięcie i opór włókna zarówki, płynący prąd ustali się na odpowiednim poziomie.
- ustalonym prądem - np. dioda LED, napięcie z grubsza nie istotne byle mieściło się pomiędzy napięciem przewodzenia a przebicia, to źrodło zasilania musi "puścić" tyle prądu ile trzeba.
Do jakiej grupy zaliczyć ładowanie akumulatora? Owszem, w niektórych okolicznościach trzeba ograniczać prąd ale to w skrajnych przypadkach. W pozostałych wystarczy ustalić napięcie ładowania (i tak jest w instalacji samochodu)
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.