Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klimatyzacja, a praca wentylatorów
#21
No oczywiście. Mimo wszystko coś tam pokazuje.
U mnie na wyłączonym silniku jest 12V, po uruchomieniu idzie na 14V czyli orientacyjnie widać, że ładowanie jest.

Zastanawiały mnie te wentylatory, czy ich praca powoduje taki pobór prądu...
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz




#22
napiecie to nei łądowanie. Nie myl pojec. Ladowanie mozna wyrazic conajwyzej w amperach. W voltach wyraza sie sile elektromotoryczną.
Tak wiatraki powoduja dosc duzy pobór pradu a co za tym idzie i spadek napiecia lecz duzo tu zalezy tez od wielu czynnikow jak instalacja elektryczna( dlugosc i przekrój), Czystosc i solidnosc polaczen kabli, klem itd. To ostatnie w wiekszosci aut juz nie nowych a leciwych nie jest w 100% idealna wiec jak cos to tu bym szukal przyczyny i zawsze mozna tu ugrac z pol volta albo i wiecej.
Ja nie pisz enigdy o takich rzeczach ale ja w swoich autach mam poczyszczone uszy na altku, na tej puszce z bezpieczniami czy inne wazne polaczenia. Takie sprawy zawsze zalatwiam w aucie swiezo zakupionym tak jak rozebranie i konserwacja zawiasów, zamków, elektrycznych szyb, mechanizmów wycieraczek. zawsze to robie. Tak samo jak pierwsze co to rozebranie hamulców i ich oczyszczenie i konserwacja, wymiany plynów itd.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#23
Eee.
Akumulatory (przynajmniej te kwasowo-owolowie) ładuje się źródłem napięciowym a nie prądowym. Z resztą regulator alternatora również reguluje napięcie a nie prąd.
Problemem jest wydajność prądowa alternatora a w zasadzie jego moc. Jeśli pobierany prąd przekroczy pewną wartość to nie ma siły - napięcie spadnie...

No spadki napięć na stykach swoją drogą też robią swoje.

Mi chodziło o orientacyjną informację, czy spadek napięcia na tym wskaźniku o 2V to normalna rzecz czy może warto poszukać przyczyny np. właśnie kiepskich styków, może oporów łożyska wentylatorów...
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz
#24
witam
mam problem po włączeniu klimy po około 20sek wentylator wewnętrzny w aucie wyłącza się, napięcie dochodzi do wentylatora sprawdzałem i zaraz po odpaleniu odpaleniu auta wyświetlacz mruga mi około 5sek
Odpowiedz
#25
no to chyba problem musi tez lezec w samym silniku wiatraka nadmuchu. Skoro dostaje prad a przestaje sie krecic.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#26
Sprawdź błędy na klimie. Może brak lub za mało czynnika w układzie i miga klimatronik. Na jakim ustawieniu wyłącza się wentylator w kabinie. Sprawdź też opornicę wentylatora. Jest za poduszką pasażera.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI Heart
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Odpowiedz




#27
(19-06-2014, 21:16)skimir napisał(a): Eee.
Akumulatory (przynajmniej te kwasowo-owolowie) ładuje się źródłem napięciowym a nie prądowym. Z resztą regulator alternatora również reguluje napięcie a nie prąd.
Problemem jest wydajność prądowa alternatora a w zasadzie jego moc. Jeśli pobierany prąd przekroczy pewną wartość to nie ma siły - napięcie spadnie...

No spadki napięć na stykach swoją drogą też robią swoje.

Mi chodziło o orientacyjną informację, czy spadek napięcia na tym wskaźniku o 2V to normalna rzecz czy może warto poszukać przyczyny np. właśnie kiepskich styków, może oporów łożyska wentylatorów...
od kiedy ładuje sie aku napieciem??
Odpowiedz
#28
A co? Masz gdzieś w samochodzie regulator prądu ładowania??

To, że dany akumulator ma określoną charakterystykę prądu ładowania np. 0,1C czy tam 5C to nie oznacza, że w samochodzie jest jakiś układ regulujący ten prąd.
Regulator uslata napięcie, akumulator ma tam jakiś opór wewnętrzny (zależny od stopnia naładowania) i w "normalnych" warunkach pracy ten prąd ustala się w granicach odpowiednich dla akumulatora.

Oczywiście, z akademickiego punktu widzenia napięcie jest powodem przepływu prądu a ten dopiero wywołuje jakiś "efekt" - tutaj ładowanie...

Może używam pewnych skrótów ale są dwa rodzaje zasilania:
- ustalonym napięciem - np. żarówka, istotne jest napięcie i opór włókna zarówki, płynący prąd ustali się na odpowiednim poziomie.
- ustalonym prądem - np. dioda LED, napięcie z grubsza nie istotne byle mieściło się pomiędzy napięciem przewodzenia a przebicia, to źrodło zasilania musi "puścić" tyle prądu ile trzeba.

Do jakiej grupy zaliczyć ładowanie akumulatora? Owszem, w niektórych okolicznościach trzeba ograniczać prąd ale to w skrajnych przypadkach. W pozostałych wystarczy ustalić napięcie ładowania (i tak jest w instalacji samochodu)
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Klimatyzacja aktywacja kompresora uszkodzona Mateusz12 0 308 11-04-2023, 18:57
Ostatni post: Mateusz12
  Klimatyzacja. Willow72 0 338 21-12-2022, 14:37
Ostatni post: Willow72
  Klimatyzacja nie chłodzi ,nabita,brak błędów jednostrefowy climatronic Tomek Westfalia 6 2,442 21-05-2021, 12:41
Ostatni post: Tomek Westfalia
  Klimatyzacja nabita nie chłodzi/słabo chłodzi/inne problemy wojci 211 101,216 13-05-2021, 22:04
Ostatni post: undertaker20
  Klimatyzacja nie działa - skany z VAG robertkol 3 2,466 04-08-2019, 23:56
Ostatni post: Stefano
  Klimatyzacja, błąd sygnału prędkości pojazdu , wyłącza sie dawidek1266 13 4,037 17-05-2019, 16:29
Ostatni post: Robert0609
  Migająca klimatyzacja/błąd 01086/01586 i i nne zorro 134 73,014 25-12-2018, 19:09
Ostatni post: Niemago
  KLIMATYZACJA pomocy, climatronik niebieski91 156 123,841 19-08-2018, 19:53
Ostatni post: wesol
  Klimatyzacja nie załącza się??? Kamillo 142 35,642 08-08-2018, 12:35
Ostatni post: Karas804
  Nieszczelna klimatyzacja - źródła wycieku/naprawa wiktoree 39 16,114 06-06-2018, 22:57
Ostatni post: mamwi

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości