29-05-2014, 18:54
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-05-2014, 18:54 przez smok_wawelski.)
Nie ma problemu jeśli jest prawidłowo zaprojektowane, obliczone, wykonane i zbadane.
Oczywiście że tak spoina jest mocniejsza - z mojego 15-letniego doświadczenia w badaniu spoin (nieco poważniejsze rzeczy niż felgi bo energetyka kotły, rurociągi parowe, turbiny nierzadko temp. pracy ponad 600st C i ciśnienia koło 200 i więcej atmosfer) nie było właściwie przypadku żeby pękła prawidłowo wykonana spoina, pęka zwykle materiał rodzimy w strefie wpływu ciepła.
Spoina pęka jedynie wtedy gdy są w niej wady, z reguły wady przetopu, żużle, pęcherze lub przyklejenia - ale to temat rzeka do rana można by pisać.
Dlatego pisałem taką argumentację - homologacja to też następny temat, jeśli jej nie ma to właściwie ta fela nie powinna być na drodze.
Oczywiście że tak spoina jest mocniejsza - z mojego 15-letniego doświadczenia w badaniu spoin (nieco poważniejsze rzeczy niż felgi bo energetyka kotły, rurociągi parowe, turbiny nierzadko temp. pracy ponad 600st C i ciśnienia koło 200 i więcej atmosfer) nie było właściwie przypadku żeby pękła prawidłowo wykonana spoina, pęka zwykle materiał rodzimy w strefie wpływu ciepła.
Spoina pęka jedynie wtedy gdy są w niej wady, z reguły wady przetopu, żużle, pęcherze lub przyklejenia - ale to temat rzeka do rana można by pisać.
Dlatego pisałem taką argumentację - homologacja to też następny temat, jeśli jej nie ma to właściwie ta fela nie powinna być na drodze.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom - St. Żeromski
- Pozdrawiam - moja www - kontaktować się ze mną proszę przez e-mail
- Pozdrawiam - moja www - kontaktować się ze mną proszę przez e-mail