Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
Witam.
Panowie, problem powstał tak jak w tytule. Podświetlenie działa, ale nie można ustawić go tak wyraźnego jak jeszcze kilka dni temu. Problem powstał sam z siebie, nic nigdy nie było grzebane przy liczniku, zegarach albo przy kółku od regulacji natężenia podświetlenia. Co się mogło zepsuć?
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
28-05-2014, 11:56
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-05-2014, 12:27 przez mamwi.)
A podświetlenie przycisków i klimy działa normalnie? Jeżeli tak, to pada ci tranzystor mocy w podświetleniu licznika. Zobacz tutaj
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=5384 Zdjęcie trochę słabe, ale wpisz w googla licznik sharana albo numer tranzystora i wyskoczy dużo zdjęć
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
Póki co wszystko wróciło do normy - oczywiście samo, nic nigdzie nie grzebałem. A podświetlenie przycisków i klimy było i jest takie jak zawsze.
Jaki jest ewentualny koszt takiego nowego tranzystora i czy trudno go ewentualnie wymienić?
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
Nooo, tranzystor chyba ze 2 lub 3 złote. Zbierałem ze dwa miesiące
. A tak poważnie to trzeba mieć lutownicę z cieniutkim grotem, bo miejsca mało
, i trochę cierpliwości bo łatwo ścieżki poodrywać
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
Ale nie wiem czy w poliftach jest tak samo jak w przedliftach, bo podświetlenie jest już na diodach, może to być całkiem inaczej rozwiązane, ale to takie rozmyślenia moje tylko
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
Najlepiej to wyjmij zegary i zobaczysz, czy masz diody czy żarówki. Tylko dobrze sprawdź, bo widziałem już takie cyrki, że żarówka wyglądała jak dioda - była jej wielkości i miała nałożony kolorowy, gumowy kapturek. Na pierwszy rzut oka - dioda - a tu zonk. Przy żarówkach powinien być tranzystor, diodzie wystarczy opornik.
A tranzystor dostaniesz w zwyczajnym sklepie elektronicznym.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
Takie żarówki z gumkami były np w audi 80 b4. W poliftach diody są innego typu, SMD więc pomylić trudno i na pewno są to diody, żarówki w przedliftach tylko
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm