Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
a nie masz kolego włączonej klimy???bo przy włączonej klimie wentylator-y chodzą
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 2
Dołączył: Aug 2014
Reputacja:
0
10-08-2014, 01:03
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-08-2014, 01:10 przez bobas61.)
Nie, nawet jak wyłączę wszystko to i tak wentylator ten od strony pasażera chodzi po zapłonie. A zastanawia mnie jeszcze jedno. Pod akumulatorem są takie jakby dwie opornice zielone /słupkowe/, czy to też może być na tym obwodzie?Nie sprawdziłem tego bo dostęp do wtyczki straszny.Jak włączę klimę uruchamia się dopiero ten drugi wentylator więc od strony klimy chyba dobrze jest.
Liczba postów: 26
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2018
Reputacja:
0
Witam wszystkich. Przeszukałem forum lecz nie znalazłem konkretnych wskazówek na temat usterki mojego autka. A więc w poniedziałek przed wyjazdem świątecznym postanowilem sprawdzić auto podlaczajac go pod komputer ku mojemu zdziwieniu pojawił się błąd 18080 błąd wentylatora 1 bieg zwarcie lub brak osprzętu. Wykasowalem go zrobiłem test wentylatora odpalił odrazu a więc stwierdzilem że może wilgoci gdzieś dostał i nie przejalem się tym za bardzo. Dojechalem na miejsce i gdy po 3 godzinnym postoju chciałem otworzyć auto to.nie chcialo sie otworzyć okazało sie że dwa wentylatory krecily się tak dlugo az mi aku rozladowaly do końca. Co może być tego przyczyną że mimo wyjetego kluczyka ze stacyjki wentylatory nadal chodziły? Ma ktos może jakieś wskazowki? Przekaznik pod skrzynka przy akach sprawdzony wydaję sie być caly chyba że sie w srodku coś stopilo. Ktos mial podobny problem ? Pozdrawiam
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
27-12-2018, 09:26
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2018, 10:04 przez kalamb.)
Przyczyn może być kilka. Oprócz wymienionego numeru błędu powinny być wyświetlone dodatkowe informacje. To wskazówki, trzeba sprawdzić ciągłość przewodów pomiędzy sterownikiem a wentylatorami. Sterownik oczywiście bo oględziny „wzrokowe” nie sa dokładne ;-) Do sprawdzenia również przekaźnik 430 (lub 437 w zależności od rocznika i wersji ) znajdujący się za skrzynką bezpieczników i modułem centralnej elektryki. To on odpowiada za pierwszy bieg wentylatorów.
Ps. na forum są już takie tematy i wszystko jest opisane !
Liczba postów: 26
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2018
Reputacja:
0
Blad dokladnie brzmi tak " wentylator chłodnicy 1 bieg -przerwa brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
27-12-2018, 17:25
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2018, 17:29 przez tolus24.)
Witam.
Tak jak pisał kalamb, było nie raz, najczęściej sterownik wentylatorów albo jeden z przewodów idących do niego (głównie któryś z zasilających, jest ich kilka), jest przerwany, z reguły przy samej wtyczce, co powoduje, że sterownik z automatu włącza wentylatory aby nie doszło do przegrzania/rozsadzenia układu klimy, bo tak jest skonstruowany aby tak "rozumieć" jakiekolwiek problemy z zasilaniem, dlatego ma kilka zasilań. Oczywiście inne przyczyny też występują ale rzadko.
Pozdrawiam