Liczba postów: 5
Liczba wątków: 1
Dołączył: May 2011
Reputacja:
0
Witam,chcę kupic VW sharana lub Seata Alhambrę 1.9 tdi 115 konny lub 130konny potrzebuję go jazdy na codzień i jak również 2-3 razy w miesiącu do jazdy z lawetą do Niemiec.
Który silnik warto brać?
Czy pompywstryskiwacze wytrzymują duze przebiegi?
z drugiej strony moi znajomi podpowiadają zeby brać starszy model 99-00r 110konny czy oni mają rację?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
nawet te na VP maja jeszcz ekilka plusów innych. Po pierwsze skrzynia wlasni eprzystosowana do targania ( wół roboczy). Druga sprawa masz naturalny zamiennik dwumasy na jednomas w cenie okolo 500-600 zl. Tańsze czesci zamienne. Z poglosek chyba nawet bardziej ekonomiczne sa VPeki.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
25-05-2011, 20:30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2011, 20:43 przez daneczek76.)
osobiście uważam że niema różnicy a im mocniejsze auto tym lepiej jeśli chodzi o ciąganie lawety.
A z kupieniem starszego auta jesli ma się na nowsze to jakaś przesada , czy dla tego że jakieś auto był mało awaryjne to już nie można kupić nowszego to wszyscy powinniśmy jeździć Mercami 124 i Golfami MKII.
Panwie wszystko trzeba naprawiać sam miałem 2 auta z TDI na VP i tez pompa albo ciekła trzeba był regenerować albo trzeba był dawkę zmieniać bo nie odpalał itd.
fakt VP jeździ na wszystkim nawet na gnojówce dobre jak się jeździ po dziwnych krajach gdzie ropa słabej jakści sprawdziłem to w Albanii czy Mołdawii, a kolegi PD w BMW były do wymiany po takim wyjeździe. A co do dwumasy nie mówię że nie ale jak się dożo śmiga warto kupić porządną tym bardziej że hurtownie motoryzacyjne oferując rabaty nawet 30% a więc nie jest tak źle.
Ja osobiści brał bym TDI 130 czyli silnik ASZ lub nawet 150 BTB to sa silniki które maja dobre pompki i mają bardzo dobre opinie w śród userów , słabe pompki to np 2.0 tdi do końca 2007r.
Ja silnikiem na pompkach juz jednym zrobiłem ponad 100 tyś i problemów nie było fakt normalne paliwo trzeba lać a nie gówno jak ktos chce oszczędzać to nie na samochodzie bo sie czkawką odbija i to szybko.
Co do TDI 110 akurat skrzynie przy dużych przebiegach lobią się wysrać jakieś łożyskowanie i coś jeszcze musiał bym sie rodziny spyta bo dokładnie nie wiem -jak spytam nie zapomnę to opisze , mechanik podobno powiedział że to norma.
Zasad jest jedna jak dbasz tak masz oczywiście jeszcze trzeba wiedzieć skąd kupić bo można niezła minę trafić jak mój kolega rok 1999 Sharan 110 auto niby okej a tak naprawdę zaniedbane pod względem technicznym.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
w 115 i w 130 sa inne pompowtryski co nie znacyz ze sa jakies lepsze czy gorsze. oporstu w 130 sa bardziej wydajen ( wieksze otworki) co powoduje ze wiecej KM mozna wycisnac. Na 115 konym AUY kuzyn w 3 lata walna niecale 400 tys km. Przy sprzedaży auto mialo 680 tys. Silnik pracowal bardzo dobrze. Takjak inni pisali trzeba tylk lac dobre paliwo, olej zmienic nie zadziej jak co 15 tys km, wymieniac filtry, kontrolowac olej w skrzyni biegów. Dbac o dwumase i poloski. Auto nie do zajechania.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
130 inny dolot inna turbina inne wtryski.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
tak zgadza sie. W golfie ASZ i ARL sa te same pompki tzw ALki turbo prawie takie same bo te same wielkosci tylko w ARL jest grubszy wirnik.GT1748VA i VB. Poza tym takie drobne roznice w dolocie jak wiekszy centralny ICek roznice w sprzeglach, zamachach itp. Konstrukcyjnie silniki tez prawie takie same. Te slabsze jednostki maja np jeszcze walkorbowy z nieco innego metalu itp. Ponoc 115 i w zwyz maja te same slupki.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
ASZ masz właśnie w Sharanie , ale już ARL 150KM jest inny niz BTB 150KM który mam ponieważ w BTB są bardziej wydajne pompki.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.