Witam.
Każdy robi z autem co chce i ma prawo to opisać, natomiast nie oznacza to, że jest to prawidłowe. Olej Mobil ATF 220 Dexron II nie jest olejem przeznaczonym do tej skrzyni i żadne "modły" póki co tego nie zmienią, oczywiście że po wlaniu go skrzynia się od razu nie rozpadnie, a nawet długo się nie rozpadnie, zwłaszcza "wymieniając" 3l, jak cały układ mieści 9l. To że ktoś ma przejechane 450tyś. km nie jest równoznaczne z tym, że na tym oleju i to od nowego więc nie jest to żaden wyznacznik, poza tym większość na pewno w trasie (skoro lawety ciąga ), gdzie te skrzynie pracują dobrze, a "test" dla tej skrzyni i jej oleju, to tak naprawdę długa jazda po mieście z częstym ruszaniem/hamowaniem gdy olej jest rozgrzany, no i oczywiście, to droga od tego, że działa/jeździ do tego, że działa/jeździ prawidłowo jest długa. Wiele aut z automatem przeszło przez moje ręce i według ich właścicieli "jeździły", a że szarpały i przeciągały, to taki szczegół, dopiero ja się przejechali autem ze skrzynią prawidłowo działającą, to zdziwienie było, że nie czuć przełączania biegów, które na dodatek trwa sekundę, a nie kilka sekund.
A co do wywoałnego oleju 10W40, to wbrew pozorom nie jest, to zły olej i w naszych warunkach klimatycznych całkiem się sprawdza i tu tak samo jak powyżej, to że silnik na nim się nie zatrze i nawet się nie "ubrudzi", nie oznacza, że jest to olej lepszy od 5W30 np. LiquiMoly czy Fuchs, na których nasze silniki chodzą znacznie ciszej i miękcej, co potwierdziło wielu forumowiczów w wątku o olejach, co nie oznacza, że każdy chce za taki "luksus" dopłacać i że na innym oleju mu się silnik popsuje.
P.S
Proszę forumowicza slawiec o nie używanie wulgaryzmów, chyba że w postaci wykropkowanej , a do obydwu Panów o nie atakowanie się wzajemne.
Pozdrawiam
Każdy robi z autem co chce i ma prawo to opisać, natomiast nie oznacza to, że jest to prawidłowe. Olej Mobil ATF 220 Dexron II nie jest olejem przeznaczonym do tej skrzyni i żadne "modły" póki co tego nie zmienią, oczywiście że po wlaniu go skrzynia się od razu nie rozpadnie, a nawet długo się nie rozpadnie, zwłaszcza "wymieniając" 3l, jak cały układ mieści 9l. To że ktoś ma przejechane 450tyś. km nie jest równoznaczne z tym, że na tym oleju i to od nowego więc nie jest to żaden wyznacznik, poza tym większość na pewno w trasie (skoro lawety ciąga ), gdzie te skrzynie pracują dobrze, a "test" dla tej skrzyni i jej oleju, to tak naprawdę długa jazda po mieście z częstym ruszaniem/hamowaniem gdy olej jest rozgrzany, no i oczywiście, to droga od tego, że działa/jeździ do tego, że działa/jeździ prawidłowo jest długa. Wiele aut z automatem przeszło przez moje ręce i według ich właścicieli "jeździły", a że szarpały i przeciągały, to taki szczegół, dopiero ja się przejechali autem ze skrzynią prawidłowo działającą, to zdziwienie było, że nie czuć przełączania biegów, które na dodatek trwa sekundę, a nie kilka sekund.
A co do wywoałnego oleju 10W40, to wbrew pozorom nie jest, to zły olej i w naszych warunkach klimatycznych całkiem się sprawdza i tu tak samo jak powyżej, to że silnik na nim się nie zatrze i nawet się nie "ubrudzi", nie oznacza, że jest to olej lepszy od 5W30 np. LiquiMoly czy Fuchs, na których nasze silniki chodzą znacznie ciszej i miękcej, co potwierdziło wielu forumowiczów w wątku o olejach, co nie oznacza, że każdy chce za taki "luksus" dopłacać i że na innym oleju mu się silnik popsuje.
P.S
Proszę forumowicza slawiec o nie używanie wulgaryzmów, chyba że w postaci wykropkowanej , a do obydwu Panów o nie atakowanie się wzajemne.
Pozdrawiam