(23-10-2018, 07:17)radekklimat napisał(a): Szarpniecia przy zmianie biegow swiadcza o zuzytych tarczach sprzeglowych
Innym podobnym skutkiem może być zbyt mała ilość oleju bądź jego stan lub uszkodzenie/zużycie elektrozaworów.
Również uszkodzenie/zużycie pedału gazu i jego instalacji, uszkodzenie sterownika bądź błędy komunikacji pomiędzy sterownikiem silnika i abs
Do sprawdzenia również czujnik F270 znajdujący się w układzie hamulcowym pod lewym środkowym słupkiem.
Czujnik/przełącznik zwierny po wzroście ciśnienia w układzie hamulca podaje masę z budy do sterownika skrzyni automatycznej (redukcja, wystrzeglanie postojowe). Nie trudno sobie wyobrazić co dzieje się gdy czujnik jest uszkodzony lub jego instalacja i np cały czas zwarty.
(23-10-2018, 08:23)wesol napisał(a): Mi kiedyś Krystian z Gdyni co prowadzi od kilku lat firmę znana już i ceniona vag bauer mówił że jeszcze nie widział sga ze sprawnym przeniesieniem napędu w automacie.
To mało widział w takim razie. Jest sporo sprawnych. Niesprawności zazwyczaj wynikają ze złej eksploatacji ( zwłaszcza stosowania tańszego oleju bo przecież producent chce nas naciągnąć ;-)) poza tym „niesprawność” ASB zazwyczaj wynika z usterek poza skrzynią ( silnik i jego osprzęt, pompa/układ hamulcowy, układ elektryczny itd.
Zazwyczaj „specjaliści” skupiają się na „remontach” skrzyń które z tego powodu nie przynoszą rezultatów ;-)
No i wszechobecna mitologia, ze w automatycznej skrzyni nie trzeba wymieniać oleju hehehe.
Jakoś tak się dzieje ze do Polski SGA przyjeżdzają sprawne, dziwnym trafem tutaj szybko się psują ;-) widocznie klimat mamy niesprzyjający albo żyły wodne ;-)
Narodowym problemem jest nieumiejętna eksploatacja i nierzetelne/niedouczone serwisy ( zdecydowana większość nie ma pojęcia o istnieniu czujnika/przełącznika G270 w wersji z automatem ;-) )