25-04-2014, 14:28
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2014, 15:10 przez smok_wawelski.)
-
Przeniesione z wątku: Jakich używacie CB z jakimi mieliście do czynienia .Opinie
Przeniesione z wątku: Jakich używacie CB z jakimi mieliście do czynienia .Opinie
toma126 napisał(a):....Wczoraj wracałem z trasy i po drodze wpadłem do Avansu po Harrego 3... Dziś podłączyłem i ...małe rozczarowanie Przy włączonym automatycznym ASC i na max. RF wszyscy słyszą mnie bardzo dobrze i czysto... lecz ja przy odsłuchu słyszę też szumy Tak działała moja ONWA lecz nie wiem jak inni mnie słyszeli Po świętach pojadę jeszcze na regulację anteny - chyba ma to jakiś wpływ na odbiór ??? ......
smok_wawelski napisał(a):Oczywiście że ma i to rzekłbym zasadniczy, ale w opisanym przypadku szumów/zakłóceń nie obiecywałbym sobie za dużo.
Trudno odpowiedzieć czemu masz zakłócenia w odbiorze, nie znam miejsca gdzie testowałeś, większe zwykle będą w mieście niż na otwartym terenie. Nie wiem też czy zakłócenia które słyszysz pochodzą z odbioru czy są to zakłócenia z instalacji Twojego auta.
Dla zakłóceń pochodzących z odbioru trochę może pomóc właśnie RF-Gain - jeśli zmniejszysz czułość odbiornika to i mniej śmieci będziesz słyszał.
toma126 napisał(a):......Wczoraj byłem na ustawieniu anteny, mam LTC, okazało się że trzeba ją skrócić o ok. 1.5cm mówię do gościa - chyba lepiej jak jest dłuższa ??? a on - że ta antena ma za dużą liczbę zwojów co do radia w trasie jakoś wielkiej różnicy nie widziałem... ale w mieście już dziś tak jakiś mobilek był ode mnie jakieś 1.5 - 2km i bardzo dobrze się słyszeliśmy... nawet inni się pytali przez radio gdzie jesteśmy bo tak dobrze - wyraznie nas słyszą
A co do tych szumów - " wyszły szydło z worka " - większość czasu jeżdżę z wł. gps okazało się że ładowarka robi w większości te zakłócenia... Tylko teraz jaką kupić ładowarkę ? lub czy jest jakiś filtr do tego czy jak ? SMOK doradz coś
smok_wawelski napisał(a):Jeśli chodzi o antenę - fachman uciął te 1,5cm bata czy wsunął w cewkę ?
Antenę stroi się po umieszczeniu w miejscu docelowym.
Strojenie polega właśnie na skracaniu lub wydłużaniu promiennika, pomiar WFS (współczynnika fali stojącej, po ludzku dostrojenia ) jest dokonywany reflektometrem jego wskazania mówią nam o tym czy promiennik skrócić czy wydłużyć. Po zmianie miejsca zamontowania anteny konieczne jest ponowne strojenie. Zapewne masz ant. na magnesie - stałe miejsce na dachu najlepiej środek dachu - przesunięcie o 50cm już nieco zmieni warunki dostrojenia. W skrajnym przypadku niedostrojenia można uszkodzić radio a ściślej jego końcówkę mocy, tracisz też prawa gwarancyjne w takim przypadku.
Miasto - to żaden wykładnik łączności na fali przyziemnej - będziesz miał przelot między budynkami lub korzystne odbicie fali - słyszysz i słyszą Cię super, jesteś w studni między budynkami i drugi mobil też w studni i z 1km możecie się nie usłyszeć.
Ładowarka GPS'a - spokojnie poradzimy - odpowiedz mi najpierw na nast. pytania.
1/ Ładowarka jest firmowa porządna czy skośnooka, siedzi w zapalniczce ?
2/ Jak jest podłączone radio do inst. 12v - też może z zapalniczki ?
3/ Antena jak jest zamontowana: w dachu, magnes, reling, który to model LTC ?
4/ Zakłócenia od ładowarki są stałe, słyszalne w każdym miejscu i warunkach ?
5/ Na ile radzisz sobie z elektryką w aucie - drobne przeróbki, wpięcie się w istniejącą instalację, pociągnięcie dodatkowego kabla, złączki, kostki zarobisz itp, czy masz prosty miernik ?
Filtry - tak są dostępne, nie są to ceny kosmos od kilku do kilkudziesięciu zł w zależności od prądu i jakości - ok 15-20zł już przyzwoity kupi.
Czekam na odpowiedzi - problem może być w sposobie montażu lub zasilania i filtr go nie rozwiąże lub rozwiąże tylko połowicznie - zaczekaj kapkę z filtrem.
Bynajmiej nie mówię Ci "odczep się" wręcz przeciwnie, zachęcam pytaj do bólu co wiem to chętnie podpowiem, damy radę ale w sumie dziwię się że facet od strojenia anten czy sprzedawca radia nie poradził Ci w tym temacie, gadałeś z nimi o tych zakłóceniach ?
Cytat:ta antena ma za dużą liczbę zwojów co do radiafaktycznie gość tak powiedział ? Zrozumiałem co prawda o co mu chodziło - ale wybacz logicznie i fachowo jest to totalna bzdura - fabryczne anteny na pasmo CB zawsze mają odpowiednią ilość zwojów cewki "do radia" zwykle pasmo pracy takich anten to 26-28MHz. Pasmo CB w PL to 40kanałów w zakresie 26,960 do 27,410 MHz kanał 19-ty to 27,180 MHz praktycznie najczęściej używany i środek pasma. Antenę stroi się do częstotliwości pracy uwzględniając jej miejsce zamontowania a nie do radia.
(25-04-2014, 12:28)toma126 napisał(a):Fachman uciął ok. 1-1.5cm bat.
1- ładowarka z Orlenu... więc raczej skośnooka
2- wtyk w rozgałęzniku który jest wpięty do gniazda zapalniczki
3- antena na dachu - magnes, http://avantiradio.pl/antena-cb-ltc-sirocco.html wygląda tak samo lecz nie jestem pewien na 100% czy to ta sama nazwa, pod magnesem mam gumową podkładę przeciw zarysowaniom - może ją wywalić ?
4- zakłócenia raczej stałe i wszędzie, w sumie na ONWIE też takowe miałem... po podłączeniu jakby zasięg skracał się...
5- tak takie coś nie problem
Rozmawiałem z nim o tych zakłóceniach - szumach... nawet były próby ustawił ASC minimalnie na manual, przy odłączonej ładowarce nie szumiało, kiedy tylko podłączył ładowarkę do rozgałęznika od razu pojawiły się szumy...
Przy pomiarze jakimś tam urządzeniem ( może i tym o którym pisałeś ) które dał na radio, coś tam nie pasowało i mówił o skróceniu bata o ok. 1-1.5cm bo jest za dużo zwojów... po tym jakby jest trochę lepiej
(25-04-2014, 13:35)smok_wawelski napisał(a):Antenie jako takiej dajemy spokój, magnesówka nie jest najlepszym rozwiązaniem ale niewielu decyduje się na dziurę w dachu, magnes zostaw z podkładką ona nie winna
Nawiasem mówiąc te gumy zwykle są liche i po pewnym czasie przecierają się na rantach i lubią rysować lakier, można przykleić na dachu kółko z przezroczystej folii ale to dygresja nie w temacie zakłóceń.
Mało prawdopodobne jest też żeby ekran kabla miał zimne luty lub był przełamany - wyszłoby na pomiarze dostrojenia ale dla spokoju możesz sprawdzić luty przy antenie i wtyku oraz przemierzyć omomierzem ruszając kablem w tych okolicach bo w tych 2 miejscach kabel najbardziej lubi się przełamywać, zakładam że na długości kabla nie ma uszkodzeń.
Skośne oczy ładowarki mogą być przyczyną zakłóceń tyle że jeszcze nie wiemy czy sieje elektrycznie po instalacji czy polem elektromagnetycznym.
1/ Sprawdź styki w gnieździe zapalniczki i wtykach oraz na rozgałęźniku, choć raczej tu nie powinno być nic nadpalone w sumie ładowarka i radio 4W to mały pobór prądu, spróbuj ruszać tymi wtykami czy zakłócenia się zmieniają (podłączanie radia w gniazdo zapalniczki to też nie najlepsze rozwiązanie choć sam je nieraz też stosuję)
2/ próba - navi z ładowarką załącz do gniazda w bagażniku a radio normalnie w przodzie, antena na dach - zobacz jak będzie z zakłóceniami.
3/ próba - testowo podaj na zasilanie radia plus z klemy akumulatora pociąg kawałek kabla z aku przez drzwi i do środka a dobrą masę daj z dowolnego miejsca, zmierz napięcie na aku i na końcu prowizorki zasilania, radio zostaje na swoim miejscu, antena na dach, po załączeniu radia zmierz napięcie zasilania przy włączonym nadawaniu - zobacz jak będzie z zakłóceniami.
Sorry nie mam Cię za idiotę - ale przypomnę nie pomyl biegunowości zasilania - sam podpinałem radia blisko 20 lat zawsze ok. ale raz zaćmienie łba kosztowało mnie uwalenie Lincona
Napisz co dały te próby - będziemy dumać dalej - do skutku
Cytat:uciął ok. 1-1.5cm bat.chyba że ta antena nie ma możliwości regulacji przez wsuwanie fota za mało dokładna a nie znam tej anteny
Cytat:... kiedy tylko podłączył ładowarkę do rozgałęznika od razu pojawiły się szumy...i co on na to ?
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom - St. Żeromski
- Pozdrawiam - moja www - kontaktować się ze mną proszę przez e-mail
- Pozdrawiam - moja www - kontaktować się ze mną proszę przez e-mail