Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hamulec Ręczny
#11
(24-04-2014, 09:38)carsontaxi napisał(a): u mnie napewno nie cofa sie sie ta wajcha na zacisku , bo ostatnio musialem sie klasc pod auto i odbijac hamulec recznie mlotkiem a linka jest luzna
No to masz usterkę. Jak juz bedziesz robił te zaciski na tych gumkach to postaraj sie to zrobic to dobrze bo lubi sie sprawa powtórzyć jak jak bedzie zrobione byle jak!!

Odpowiedz




#12
(24-04-2014, 09:38)carsontaxi napisał(a): u mnie napewno nie cofa sie sie ta wajcha na zacisku , bo ostatnio musialem sie klasc pod auto i odbijac hamulec recznie mlotkiem a linka jest luzna

Miałem tak u siebie, raz na lewym kole, raz na prawym. Rozruszanie, nasmarowanie i lata jak trzeba już parę lat.
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Odpowiedz
#13
(24-04-2014, 09:38)carsontaxi napisał(a): u mnie napewno nie cofa sie sie ta wajcha na zacisku , bo ostatnio musialem sie klasc pod auto i odbijac hamulec recznie mlotkiem a linka jest luzna
Założę się że masz sorodowaną ośkę, i to jest przyczyna nie odbijającego ręcznego. Częsta przypadłość Volkswagenów, szczególnie z lat 90-tych.
Co w takiej sytuacji należy zrobić, otóż następujące rzeczy:
1-poluzować odpowietrznik oraz przewód gumowy od zacisku, poluzować po to aby mieć pewność że da się odkręcić.
2-zdjąć klocki, postawić miskę i przepompować hamulec dotąd aż wysunie się tłoczek
3-wcisnąć pedał hamulca do podłogi i zablokować go np. kijem o fotel po to aby płyn po zdjęciu zacisku nie leciał
4-rozebrać zacisk na części pierwsze, powymieniać wszystkie gumki i uszczelki
5-po wyjęciu ośki należy ją przeszliwować papierem ściernym tam gdzie jest skorodowana. Nowe ośki są także dostępne w Intercarsie, ale tylko dla warsztatów. Dla osób prywatnych nie do zdobycia.
6- wyjąć prowadnice z jarzma, oczyścić, nasmarować i wymienić gumki
7-założyć wszystko od nowa i odpowietrzyć układ
Prowadnice nasmarować smarem, może być miedziany pod słony kurzowe przy tłoczku należy wcisnąć tylko i wyłącznie smar do tłoczków.
Po takim zabiegu masz pewność prawidłowego działania hamulców przez wiele lat.
Zestaw naprawczy Autofren w Intercarsie około 30zł na stronę. Smar do tłoczków w małych tubkach, kilka złotych.
Przy okazji zdemontowania zacisku, można go pomalować.


Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków. Niby pojeździć się da, ale czegoś brakuje.
Odpowiedz
#14
A gdzie jest ta sprężynka? Confused
VW SHARAN 1.9 TDI 136KUCY. 2001r
VW TIGUAN 2.0 TDI 4MOTION 2.0 140KUCY. 2013r
Odpowiedz
#15
Sprężynka jest od strony podwozia, mniej więcej na wysokości belki. Ale ona nie jest przyczyną nie odbijającego recznego. Ja tej sprężynki nie mam bo skorodowała i połamała się w kawałki, a ręczny działa jak ta lala.
Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków. Niby pojeździć się da, ale czegoś brakuje.
Odpowiedz
#16
(24-04-2014, 09:38)carsontaxi napisał(a): u mnie napewno nie cofa sie sie ta wajcha na zacisku , bo ostatnio musialem sie klasc pod auto i odbijac hamulec recznie mlotkiem a linka jest luzna

Tydzień temu naprawiałem u siebie zaciski, właśnie dlatego że ręczny nie odbijał. Na początek wymieniłem linki bo myślałem że to one są winne ale niestety się myliłem.
Winny był zapieczony trzpień na którym siedzi oring(w drugim zacisku wyglądał o wiele gorzej ale nie trzasnąłem fotki) :
[Obrazek: attachment.php?thumbnail=2638]

który porusza się w tej tulejce:
[Obrazek: attachment.php?thumbnail=2639]

A ta zużyta uszczelka do tego doprowadziła:
[Obrazek: attachment.php?thumbnail=2640]

Niestety nigdzie nie mogłem dostać zestawu Boscha nr. 1 987 470 040:
[Obrazek: attachment.php?thumbnail=2641]

więc kupiłem Autofren i okazało się że w tym zestawie oring z pierwszej fotki jest cieńszy od oryginału:
[Obrazek: attachment.php?thumbnail=2642]

i po zmianie na nowy z zacisku wyciekał płyn. Musiałem rozmontować ponownie i założyć stary oring.
Co prawda koleś powiedział mi że są dwa rodzaje zestawów, i wziąłem ten który miał więcej elementów D4083 i to chyba był błąd. Być może zestaw D4458 ma prawidłowy oring?
[Obrazek: Season_5_cast_banner.jpg]
Odpowiedz




#17
Dzięki za fotki. W moim jest ten sam problem. Jak znajdę chwilę czasu to zabiorę się za swoje zaciski.Smile
Odpowiedz
#18
W środę przed wyjazdem do Węgier ,Szaruś poszedł do kolegi mechanika.. Nowa linka hamulcowa.
Nowe tarcze.
Nowe zaciski
Nowe Klocki
Nowy płyn hamulcowy..
Okazało się ,że tarcze były starte do końca.. jeździłem tak jakby na zaciągniętym ręcznym.. i po wymianie 7osób i w trasę. <wiemmądże>

Trochę hajsu poszło. Mogę fotki dać jak ktoś chce.
VW SHARAN 1.9 TDI 136KUCY. 2001r
VW TIGUAN 2.0 TDI 4MOTION 2.0 140KUCY. 2013r
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Twardy hamulec i muli po zmianie biegów. go2-jacek 2 1,234 08-04-2020, 17:44
Ostatni post: wesz82
  Jak pracuje u Was ręczny? raventes 29 15,054 14-12-2013, 20:52
Ostatni post: marcyb3

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości