(24-04-2014, 09:38)carsontaxi napisał(a): u mnie napewno nie cofa sie sie ta wajcha na zacisku , bo ostatnio musialem sie klasc pod auto i odbijac hamulec recznie mlotkiem a linka jest luzna
Założę się że masz sorodowaną ośkę, i to jest przyczyna nie odbijającego ręcznego. Częsta przypadłość Volkswagenów, szczególnie z lat 90-tych.
Co w takiej sytuacji należy zrobić, otóż następujące rzeczy:
1-poluzować odpowietrznik oraz przewód gumowy od zacisku, poluzować po to aby mieć pewność że da się odkręcić.
2-zdjąć klocki, postawić miskę i przepompować hamulec dotąd aż wysunie się tłoczek
3-wcisnąć pedał hamulca do podłogi i zablokować go np. kijem o fotel po to aby płyn po zdjęciu zacisku nie leciał
4-rozebrać zacisk na części pierwsze, powymieniać wszystkie gumki i uszczelki
5-po wyjęciu ośki należy ją przeszliwować papierem ściernym tam gdzie jest skorodowana. Nowe ośki są także dostępne w Intercarsie, ale tylko dla warsztatów. Dla osób prywatnych nie do zdobycia.
6- wyjąć prowadnice z jarzma, oczyścić, nasmarować i wymienić gumki
7-założyć wszystko od nowa i odpowietrzyć układ
Prowadnice nasmarować smarem, może być miedziany pod słony kurzowe przy tłoczku należy wcisnąć tylko i wyłącznie smar do tłoczków.
Po takim zabiegu masz pewność prawidłowego działania hamulców przez wiele lat.
Zestaw naprawczy Autofren w Intercarsie około 30zł na stronę. Smar do tłoczków w małych tubkach, kilka złotych.
Przy okazji zdemontowania zacisku, można go pomalować.
Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków. Niby pojeździć się da, ale czegoś brakuje.