Ocena wątku:
  • 33 głosów - średnia: 3.06
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problemy z hamulcami - temat zbiorczy
#1
Information 
Witam

Jadę moim Sharan-em na tzw. luzie, przyciskam powoli pedał hamulca. Czuję że w pierwszej chwili auto przyspiesza tak jakbym właśnie puścił hamulec.
Przyciskam mocniej i czuję że teraz dopiero hamuję. Wykonuję test jeszcze raz i dzieje się to samo. Za 4-5 razem już objaw znika i pedał hamulca jest "wyższy".
Po kilkuset metrach powtarzam test i jest wszystko OK.
Po kilku kilometrach ponownie powtarzam test o sytuacja powtarza się.

Klocki i tarcze są OK, kontrolka od ABS zachowuje się poprawnie

Proszę o pomoc w wyjaśnieniu tej zagadki

pozdrawiam
Piszę poprawnie po Polsku.

Odpowiedz




#2
Stan płynu ?? Smile
Odpowiedz
#3
Płynu jest max
Piszę poprawnie po Polsku.

Odpowiedz
#4
Nie może być MAX płynu, w czasie jazdy płyn się rozgrzewa a co za czym idzie zwiększa swoją objętość. Może tutaj jest problem ?
Odpowiedz
#5
A może płyn trzeba wymienić?
Odpowiedz
#6
Sprawdzę poziom po rozgrzaniu i napiszę

pozdrawiam
Piszę poprawnie po Polsku.

Odpowiedz




#7
Nie wydaje mi się żeby poziom płynu był problemem ponieważ jeżeli płyn zwiększa swoją objętość to zwiększ ciśnienie co za tym idzie hamowanie powinno być lepsze. Ewentualnie może być wina właśnie w ciśnieniu w układzie z tego co pisałeś to objawem jest tzw: "pompowanie" pedału więc właśnie może tutaj jest problem. Sprawdź układ bo może być zapowietrzony Smile
Odpowiedz
#8
A nie problem ze wspomaganiem ? Nie wiem jak to ma Sharan zrbione, ale jeśli ma tzw serwo, to jemu bym się przyjrzał. Ponadto, na luzie - to jak: włączony bieg, ale bez gazu, czy bez biegu, czy jeszcze dodatkowo wciśnięte sprzęgło ? Wg mojej wiedzy diesle mają tak, że przy łuzszej jeździe "na luzie" serwo nie wspomaga - i jest to objaw prawidłowy...niestety.
Kiedyś tak sobie zrobiłem, że jadąc z górki przez chwilę miałem wciśnięty pedał sprzęgła, czyli silnik nie ładował serwa - starczyło na 3 naciśnięcia hamulca - 4-ty już był słabiutki, mało nie wypadłem z zakrętu. Od damtej pory nigdy nie wciskam sprzęgła jadąc z górki dłużej niż przy zmianie biegów, oraz nie jeżdzę na luzie.
Odpowiedz
#9
Generalnie czy to ropniak czy benzyna to na luzie się nie powinno jeździć bo jest jakiś tam efekt ale jaki to nie wiem Smile
Odpowiedz
#10
(07-10-2010, 09:15)marecki_name napisał(a): Nie wydaje mi się żeby poziom płynu był problemem ponieważ jeżeli płyn zwiększa swoją objętość to zwiększ ciśnienie co za tym idzie hamowanie powinno być lepsze. Ewentualnie może być wina właśnie w ciśnieniu w układzie z tego co pisałeś to objawem jest tzw: "pompowanie" pedału więc właśnie może tutaj jest problem. Sprawdź układ bo może być zapowietrzony Smile

Witam
Wiem jak zachowują się zapowietrzone hamulce. Ten objaw to coś innego.

pozdrawiam
(07-10-2010, 17:58)Markoni napisał(a): A nie problem ze wspomaganiem ? Nie wiem jak to ma Sharan zrbione, ale jeśli ma tzw serwo, to jemu bym się przyjrzał. Ponadto, na luzie - to jak: włączony bieg, ale bez gazu, czy bez biegu, czy jeszcze dodatkowo wciśnięte sprzęgło ? Wg mojej wiedzy diesle mają tak, że przy łuzszej jeździe "na luzie" serwo nie wspomaga - i jest to objaw prawidłowy...niestety.
Kiedyś tak sobie zrobiłem, że jadąc z górki przez chwilę miałem wciśnięty pedał sprzęgła, czyli silnik nie ładował serwa - starczyło na 3 naciśnięcia hamulca - 4-ty już był słabiutki, mało nie wypadłem z zakrętu. Od damtej pory nigdy nie wciskam sprzęgła jadąc z górki dłużej niż przy zmianie biegów, oraz nie jeżdzę na luzie.

Witam Markoni
Hmm...
Widzę że twoje wnioski są błędne (brak podstawowej wiedzy w temacie motoryzacji - budowy i pracy silników).
Wyjaśnię tylko jedną zasadniczą sprawę, mianowicie:
wciśnięcie sprzęgła powoduję rozłączenie skrzyni biegów od silnika, taki i tylko tak sam skutek ma wyłączenie biegu tz. ustawieni dźwigni zmiany biegów w pozycji "0" - "luz" - "bieg jałowy".
W tym czasie silnik pracuje na określonych obrotach - obroty biegu jałowego, zachowując wszystkie funkcje "życiowe" samochodu.

I jeszcze jedno.
Proszę przeczytaj podpis pod moimi wypowiedziami...

pozdrawiam

PS. Przepraszam jakby moja wypowiedź była za ostra.
Piszę poprawnie po Polsku.

Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Amortyzatory do SGA - temat zbiorczy golfik612 71 41,502 28-04-2024, 21:15
Ostatni post: wesol
  Kontrolka świec żarowych - świeci/mruga - problemy artak_09 145 25,266 04-06-2023, 21:34
Ostatni post: Stefano
  Czy to UPG/uszczelka pod głowicą? - objawy/problemy/rozwiązania itp. - temat zbiorczy marecki_name 262 42,008 30-10-2022, 12:28
Ostatni post: wesol
Question Wybierak skrzyni biegów - demontaż/montaż, problemy/objawy itp. sharan1996 44 31,588 17-07-2021, 21:18
Ostatni post: cierny
  Klocki, tarcze, czujnik zużycia - temat zbiorczy szczodry 231 73,334 09-05-2021, 16:20
Ostatni post: DDiablo
  Skrzynie biegów - oznaczenia/zamienność/problemy arturlahar 202 76,797 18-03-2021, 23:31
Ostatni post: wesol
  Odma - temat zbiorczy telewizor 65 26,596 18-03-2021, 15:59
Ostatni post: macino1987
  Geometria/zbieżność - temat zbiorczy Adrian1974 63 23,046 22-04-2020, 02:02
Ostatni post: rodzynek
  Temperatura oleju - wartości/wskazania/problemy ze wskaźnikiem lucek2825 54 16,401 03-01-2020, 21:57
Ostatni post: kisand
  Nie można otworzyć drzwi/ciężko się otwierają/zablokowane - problemy mechaniczne/zamek Ramzes79 70 16,838 21-06-2019, 14:31
Ostatni post: awf6

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości