Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sharan '03 - Inne pompki
#1
Witam, może coś poradzicie na mój problem. Otuż od kiedy nabyłem mojego szarika nie jestem za bardzo zadowolony z jego osiągów i spalania. Wcześniej jeździłem Galaxy 90KM na pompie, po programie zrobionym w Niemczech i byłem bardzo zadowolony. Jak kupiłem Sharana, to od razu coś mi się nie podobało z mocą, ale myślałem, że jakoś to opanuje. Problem wygląda tak: Auto miało fabryczny silnik ANU 90KM, został on wymieniony przez poprzedniego właściciela na AUY ale sam słupek z pompkami AK, reszta została od ANU czyli sterownik i turbina bez zmiennej geometrii. Dopiero wczoraj zdjąłem pokrywę zaworów i to stwierdziłem. I teraz mam taki dylemat, czy kombinować z dostrojeniem tych pompek i jakimś tuningiem, czy zakupić orginalne pompki do ANU i dopiero wtedy kombinować coś z mocą. Auto w tej chwili jest w/g mnie dosyć słabe i dużo pali.
Odpowiedz




#2
Masz pompki od AUY = po co zakładać słabsze jak chcesz podnosić moc.

Jak ktoś przełożył słupek od AUY z pompkami itd a sterownik jest od ANU + turbo to się nie dziwię że to nie jeździ jak trzeba.

Dla mnie opcja a) przełożyć sterownik od AUY + turbo od AUY i wtedy chip ( około 140KM ~)
Lub opcja b) przełożyć sterownik + kupić już turbo od ASZ / ARL.

Możesz w każdej opcji chyba nie zmieniać sterownika tylko samo turbo + zrobić chip = dogadać się z tunerem żeby całą mapę zrobił pod twój zestaw. Jednak mimo wszystko ja bym już wolał kupić sterownik i mieć wszystko jak trzeba szczególnie że to nie duże pieniądze.

Tak czy siak ja bym kupił już turbo od ASZ / ARL + zrobił mapę pod twój zestaw wtedy i będzie to chodziło.
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Odpowiedz
#3
Ok to teraz pare szczegułów technicznych. Jak założę turbo od AUY/ASZ to musze przerobić:
-wydech
-N75 razem z wszystkimi pociśnieniami ( nie wiem czy elektrykę też czy po prostu wpinam nowy N75 w miejsce starego)
-wymienić sterownik - dopasować immo

Co jeszcze i czy np. nie wystarczyło by napisać odpowiedniego programu który ogarnąłby stan obecny? Nie zależy mi na niewiadomo jakiej mocy, te 110-120Km zadowoliło by mnie.
Chodzi mi oto, żeby znaleźć rozwiązanie które byłoby najlepszym kompromisem jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny.
Odpowiedz
#4
Na pewno dobry tuner da radę ogarnąć stan taki jak jest teraz.
Napisze mapę pod to co jest, będzie trochę więcej mocy + wszystko się zgra jak trzeba. Najprostsza opcja.

Myślałem że zależy Ci na trochę większej mocy, a jak już miał byś przeznaczyć gotówkę na wtryski - to doradziłem co można w podobnej cenie wymienić i będzie to znacznie lepszy wydatek.

Najlepiej zadzwoń do polecanego / zaufanego tunera, powiedz jak wygląda sprawa a wtedy dostaniesz konkret i cenę usługi.
Ja mogę polecić firmę CTR Tuning, w prawdzie u nich nie robiłem samochodu ale dużo osób ma pozytywne opinie o tej firmie ( np. na forum golfa itd ).
Tam zadzwonisz, dopytasz i będziesz wszystko wiedział.


Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Odpowiedz
#5
Ok dzieki za odpowiedź. Do Zabrza mam kawałek, bo jestem spod Wrocławia. We Wrocławiu poolecają firmę ECU Projekt i tam już coś podpytywałem. Ale orientujesz sie może jak wyglada sytuacja z przełożeniem gratów jak napisałem. TZN, czy da się przełożyć: sterownik, turbinę i N75 bez przerabiania elektryki?
Odpowiedz
#6
lipa z ta przeróbką. Duzo do wymiany. inastalacj ECM iosprzet by przerobic uklad na zmienna geometrie i turbo od auy czy asz czy od arl. Slupki to w zasadzie sa te same tylko te pompki sa inne i pewnie teraz masz duze BIPy na tych pompkach co nie w grupie 023. Najlatwiej to udac sie do tunera zeby ogarnal sprawe z tymi pompkami oraz przy okazji troszke podniesie moc. Nie wiem ile an tej suszarce da rade uzyskac ale chyba cos kolo 120-130 koni powinno wyjsc.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#7
Bipy sa w normie. Tylko na jednym garze jest w okolicach 30. A na pozostałych mniej.

http://vaglog.rtnet.pl/horse66x_148141.html

Może ktoś już wcześniej grzebał. Ogólnie auto z dołu jest bardzo słabe kilka razy zdarzyło mi się, że zgasło przy ruszaniu. Dalej też nie ma szału.
Prędkość maksymalna to 160 km/h po dłuuuuugim bujaniu sie na autostradzie.

P.S. A wracając do przeróbki to można by kupić całą wiązke silnika AUY, sterownik, turbinę, N75 i wtedy to chyba byłoby wszystko.
Jak by sie uparł to mogło by sie to zmieścić w 1000 zł + robota którą wykonał bym częściowo sam.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  pompki od 130 auy danielka1910 10 6,599 15-01-2015, 08:37
Ostatni post: wesol
  kcr powerbox i inne a Soft fuks81 24 16,996 16-02-2013, 13:44
Ostatni post: rob555

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości