10-10-2018, 18:43
Witam.
Łożysko w skrzyni nie skrzypi, chyba że źle to opisujesz, może skrzypieć/piszczeć łożysko wyciskowe sprzęgła. Możliwe, że jeśli rzeczywiście chodzi o skrzynię, to masz standardową usterkę tej skrzyni czyli luz wałka sprzęgłowego (jest mnóstwo lektury na forum o tym) i po założeniu nowego zestawu sprzęgła i koła dwumasowego, gdy nastąpiło "usztywnienie", po prostu wałek sprzęgłowy się przesuwa i powoduje "klinowanie się" przy przełączaniu biegów i odczytujesz to, jako "skrzypienie". Jeżeli by tak było, to niestety jest to niedopatrzenie mechanika, gdyż nie sprawdził luzu wałka przy wymianie sprzęgła albo sprawdził, a nie chciało mu się dalej z tym "babrać" więc złożył jak było i wydał auto, bo wiedział, że usterka wyjdzie dopiero po czasie, standardowe podejście mechaników niestety. Na odległość niestety nikt Ci tego nie zdiagnozuje.
Pozdrawiam
Łożysko w skrzyni nie skrzypi, chyba że źle to opisujesz, może skrzypieć/piszczeć łożysko wyciskowe sprzęgła. Możliwe, że jeśli rzeczywiście chodzi o skrzynię, to masz standardową usterkę tej skrzyni czyli luz wałka sprzęgłowego (jest mnóstwo lektury na forum o tym) i po założeniu nowego zestawu sprzęgła i koła dwumasowego, gdy nastąpiło "usztywnienie", po prostu wałek sprzęgłowy się przesuwa i powoduje "klinowanie się" przy przełączaniu biegów i odczytujesz to, jako "skrzypienie". Jeżeli by tak było, to niestety jest to niedopatrzenie mechanika, gdyż nie sprawdził luzu wałka przy wymianie sprzęgła albo sprawdził, a nie chciało mu się dalej z tym "babrać" więc złożył jak było i wydał auto, bo wiedział, że usterka wyjdzie dopiero po czasie, standardowe podejście mechaników niestety. Na odległość niestety nikt Ci tego nie zdiagnozuje.
Pozdrawiam