29-03-2018, 21:59
Tam jest JM? Skrzynie zamieniane były bo chyba tak pisałeś?
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Dziwne dźwięki - skrzynia/sprzęgło/koło dwumasowe ?
|
29-03-2018, 21:59
Tam jest JM? Skrzynie zamieniane były bo chyba tak pisałeś?
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Ja miałem podobne zgrzyty, szuranie przy wciśniętym sprzęgle tak do połowy, jednakże deko cichsze.
(29-03-2018, 21:59)wesol napisał(a): Tam jest JM? Skrzynie zamieniane były bo chyba tak pisałeś? Tak wesol. Przebieg auta 163tys. Ori skrzynia FUX, potem zamieniona na FVA teraz siedzi EHH . Sprzęgło JM Valeo. Tarcza była na sprawdzeniu Radzikowski -Warszawa. (29-03-2018, 22:26)ULTRA napisał(a): Ja miałem podobne zgrzyty, szuranie przy wciśniętym sprzęgle tak do połowy, jednakże deko cichsze.U mnie tak się dzieje przy normalnej jezdzie.
mi sie wydaje ze to tarcza , a a rzcej sprężynki u mnie po zamianie na VALNEŁO- 1MAS było podobnie ale 10 razy ciszej chrebeści tez na wsyokich obrotach tak 2,5 tys /min , czy tylko jak jedziesz praktycznie na obrotach jałowych ? przed wymiana na 1 mas nie było tego słychac
30-03-2018, 20:23
Tak luzy na sprężynkach tarczy sprzeglowej w tych Valeo ostatnimi czasy się trafiają. Jest to niedopuszczalne.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
30-03-2018, 21:19
(30-03-2018, 20:08)kotlet napisał(a): chrebeści tez na wsyokich obrotach tak 2,5 tys /min , czy tylko jak jedziesz praktycznie na obrotach jałowych ? przed wymiana na 1 mas nie było tego słychacJuz kupiłem z tym sprzęgłem. Wcześniej to było w przedziale obrotów 1700-2400 a teraz tez i na jałowych na 1-2 biegu. (30-03-2018, 20:23)wesol napisał(a): Tak luzy na sprężynkach tarczy sprzeglowej w tych Valeo ostatnimi czasy się trafiają. Jest to niedopuszczalne.Teraz jak dostałem ta tarcze od radzikowskiego to sprężynki tak w palcach się nie obracają ,ale jak trochę sie postarasz to da radę ich obrócić. Mam też takie wrażenie że te zgrzyty są tak jakby trochę b.rasowe czyli wyrazniejsze w dolnych obraotach. Ps. Jeśli go przytrzymam na ręcznym i próbuję ruszyć to nic nie terkocze. Zaczyna hałasować tylko i wyłacznie podczas jazdy
31-03-2018, 10:22
skoro 3 skrzynia i nadal trzeszczy to zostaje tylko sprzęgło . może jakiś wadliwy egzemplarz u mnie tez na VALEO cos tam trzeszczało, dlatego nie mutuje juz valeo, wole 2 mas z powodu ze zdarza mi sie czasami spać w aucie na odpalonym silniku i wole cichy pomruk sinika niż trzeszczące sprężynki
11-05-2018, 00:16
(29-03-2018, 21:50)Bogos napisał(a): Witam. Nagrałem mały filmik odnośnie zgrzytów jakie dochodzą ze strony skrzyni biegów sprzęgła. Problem rozwiązany. Miałem w dwóch sharanach ASZ, BRT sprzęgło JM firmy VALEO po około rocznym przebiegu. Tarcze zostały sprawdzone w znanej i cenionej firmie specjalizującej się w sprzęgłach.Sprężyny zostały rozciągnięte i już w rękach tarcza nie hałasowała. Montaż w obu autach i dalej to samo. Założyłem DM i cisza. Wniosek nasuwa się sam. Może to komuś działa z tym JM ale jak dziękuję. Pozdro.
11-05-2018, 06:24
Od jakiegoś czasu wypuszczają buble. Trzeba sprawdzać sama tarcze sprzeglowa. Jeszcze w zestawach 65 było okej ale zdaje się zrezygnowali z nich. Najlepiej tarcze odrazu nowa dać na wymianę sprężynek to w sumie niewielki koszt. Zawsze mówię że nowe nie oznacza spokoju na kilka lat. Ma być sprawne. Jest jeszcze drugi producent jm 240 mm ale nie mogę sobie przypomnieć jaki i ponoć ten nie ma tych problemów.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
11-05-2018, 16:45
Witam.
Moim zdaniem problemem nie jest sam zestaw Valeo, no chyba że podróba, a i takie widziałem, tylko np. "luzy" w skrzyni zwłaszcza sławetny wałek czy/i niedomagania silnika, które to jednomas po prostu uwidacznia (dwumas po prostu bardzo dobrze tłumi drgania nierównomiernie rozłożonego przyśpieszenia kątowego wału korbowego i efekty te są neutralizowane), ale niektórzy i tak nadal uparcie twierdzą, że dwumas to tylko wymysł producentów i nie spełnia on żadnej roli poza "psuciem się" . Założyłem wiele tych zestawów Valeo, fakt, że ostatni ponad rok temu i nigdy nie było problemów, a zakładałem nawet do tak nie udanych silników jak D4D 116KM Toyoty. Problemem jest również to, że w przypadku skrzyń 6 biegowych w vag-ach, producent projektował ją wyłącznie pod dwumas i to "sprawny" w dodatku dlatego te skrzynie są takie "słabe" i się sypią bo niestety najczęściej dobija je zużyty dwumas, a z tego co pamiętam to chyba zestaw Valeo jednomas do skrzyń 6 biegowych (dedykowany, a nie kombinowany) jest chyba w podobnej cenie co zestaw "dwumasowy" co już daje do myślenia. Ale mogę się mylić. Pozdrawiam |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|