Liczba postów: 133
Liczba wątków: 3
Dołączył: May 2015
Reputacja:
0
Ktoś próbował już może zalewać
sklep.pmo-oils.com/pl_PL/products/olej-pmo-5w40-c3-4l-5l
Jakieś opinie? co o tym sądzicie? chwalą się że niby największa ilość PAO jest ich olejach.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Cenowo to może już nie tak aż rewelacyjnie wypada. Ja tam już nie świruje z olejami. Zakupiłem większą ilość oleju w cenie 50% tego co tu podajesz i zalewam do touranow bls oraz cayc. Wszystko chodzi rewelacyjnie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Innej marki. Dokładnie to Specol. Po mojemu nie jest on nic gorszy od innych. Wałki wyglądają rewelacyjnie. Zalewam w swoich autach a nawet ojcu też dałem do starego klekota.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
28-08-2019, 21:22
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-08-2019, 21:22 przez kalamb.)
Wielokrotnie pisałem, ze AUY mają na tabliczce znamionowej normę 506.1 a ponieważ już dawno została wycofana i zastąpiona 507.0 można spokojnie takową wlewać ( zawiera w sobie również 505.1). Ale kto by to czytał ;-)
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
No mój auy z tego co pamiętam to nie miał 506 ale to może dlatego że był z 2000 roku. Zresztą 507 to ma mój Touran bls z 2007 r bo ma DPF i miał ustawione że wymiana LL. 507 to do aut z DPF co oczewiscie nie znaczy że nie może sobie ktoś go zalewać nawet do golfa dwójki 1.6 td.
Nic też się silnikowi nie stanie jak będzie do silnika na pompowtryskach łał olej mineralny 15w40 bo sam tak robiłem i silnik nie wybuchł a wręcz miał się dobrze. To po części mity wypuszczane przez koncerny motoryzacyjne. Olej powinien mieć podział na dobry czy kiepski no ewentualnie na łaskawszy dla filtra DPF i tyle w temacie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
28-08-2019, 23:02
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-08-2019, 23:06 przez kalamb.)
Pisałem tez ze 507.0 jest przeznaczony dla silników PD i do DPF a nie „tylko” do DPF a to trochę różnica jest ;-)
Ale każdy ma prawo wyboru ;-)
Co do PMO czytałem tylko recenzje niezłe zresztą aczkolwiek na razie się przyglądam bo problemy informacyjne i tłumaczenie profesjonalizmem nie „trącą” wiec zachowuje dystans
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
To że ta norma obejmuje auta starsze i mniej zaawansowane to rzecz oczewista. Tylko po co takowy stosować? Olej generalnie do DPF jest olejem mniej odpornym, wytrzymałym.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
29-08-2019, 07:10
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-08-2019, 07:27 przez kalamb.)
Tak? Dlaczego? Że mają mniejszą zawartość popiołów siarczanych, fosforu i siarki ;-)
Poza tym podkreślam po raz kolejny to normalny olej do silników PD tylko z low saps dlatego korzystnym jest stosowanie do DPF.
To nie jest olej TYLKO DO DPF !!!!!!
A czy przypadkiem turbina, egr ii katalizator nie „cierpią” z powodu mid i full saps?
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
Ech pamięć jest zawodna ;-) zapomniałem ze Ty masz przecież „wycięte” katalizator, egr i turbinę ;-)