Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
Witam Was.
Czy możecie mi napisać, jaki płyn chłodzący powinien być zalany do ASZ ??? Chodzi mi o to czy musi być jakiś specjalny, czy obojętnie jaki ( byle ten różowy ) ???
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
roz to na glikolu, nawet niektore zielone mozna dolac. Niebieskie raczej nie powinno sie lac.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
A czerwony na bazie monoetylenu glikolu, można lać?
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
generalnie jak sie miesza to mozna lac.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
Kristobal możesz napisać jaka norma obowiązuje przy płynie G 12+? Płyn jaki mam na myśli spełnia normę VAG: TL 774D, a z tego co wyczytałem to norma dla G12. Czy zatem nada się do silnika ASZ ???
Liczba postów: 553
Liczba wątków: 10
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
9
12-02-2014, 17:19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-02-2014, 17:20 przez moherydz.)
WSKAZÓWKI
• W samochodach od roku modelowego 2008 jako dodatek do płynu chłodzącego wolno stosować tylko G 12 plus-plus zgodny z normą TL VW 774 G.
• W samochodach do roku modelowego 2007 włącznie jako dodatek do płynu chłodzącego wolno stosować G 12 plus zgodny z TL VW 774 F i G 12 plus-plus zgodny z TL VW 774 G.
• Dodatek G 12 plus-plus można mieszać z dotychczasowym dodatkiem do płynu chłodzącego G 12 plus! Znakiem rozpoznawczym obu tych dodatków jest kolor lila.
• Dodatki do płynu chłodzącego z adnotacją „zgodny z TL VW 774 G” lub „zgodny z TL VW 774 F” zapobiegają uszkodzeniom powodowanym przez mróz i korozję oraz osadzaniu się kamienia, poza tym podnoszą temperaturę wrzenia. Z tych powodów układ chłodzenia musi przez cały rok być napełniony dodatkiem do płynu chłodzącego i środkiem zabezpieczającym przed korozją.
• Szczególnie w krajach tropikalnych, płyn chłodzący przyczynia się do bezpieczniejszej eksploatacji samochodu przy wyższym obciążeniu silnika, dzięki wyższej temperaturze wrzenia.
• Odporność na zamarzanie musi być zapewniona do około -25°C (w krajach o klimacie arktycznym do około -35°C).
• Stężenie płynu chłodzącego również w ciepłych porach roku lub w ciepłych krajach nie może być obniżane przez dolewanie wody. Udział dodatku do płynu chłodzącego musi wynosić co najmniej 40%.
• Jeśli z uwagi na klimat niezbędna jest większa odporność na zamarzanie, można zwiększyć udział dodatku do płynu chłodzącego, jednak tylko do 60% (odporność na zamarzanie do ok. -40°C), ponieważ w przeciwnym razie odporność na zamarzanie zmniejsza się i poza tym pogarsza się działanie chłodzące płynu.