Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prośba o analizę logów Sharam silnik ASZ
#1
Problem pojawił się po naprawie turbiny w której pękła oś.
Po naprawie auto nie przyspiesza tak jak wcześniej, stało się jakieś przymulone do ok 2500 obrotów. W okolicy 2500 obrotów czuć było przyrost mocy auto dostawało kopa.
Turbina pojechała na gwarancji do sprawdzenia. Firma stwierdziła, że jest ok, ale wymieniono mi ją na inną sztukę. Po zamontowaniu ten sam objaw.
Podmieniałem przepływkę i zawór n75 i dalej jest to samo.

http://vaglog.rtnet.pl/marekgl_159848.html
http://vaglog.rtnet.pl/marekgl_159849.html
http://vaglog.rtnet.pl/marekgl_159850.html
VW SHARAN 1.9TDI 130KM (HIGHLINE)
FIAT GRANDE PUNTO 1.3MultiJet16v 90KM (EMOTION)
www.profima.pl
Odpowiedz




#2
Nie bangla. Wrzuc jak kazdy normalny te logi na http://vaglog.rtnet.pl/
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
mam je w formie obrazków. Za chwilę będą dostępne.
Kolego wesol, logi już są dostępne
VW SHARAN 1.9TDI 130KM (HIGHLINE)
FIAT GRANDE PUNTO 1.3MultiJet16v 90KM (EMOTION)
www.profima.pl
Odpowiedz
#4
Przeladowuje i ECM nie jest w stanie opanowac tego przeladowania. Odkrec i sciagnij gruszke, sprawdz jak chodzi ciegno na turbinie. Sama gruszke tez obadaj. Mi to wyglada mimo to ze sie przycina geometria w tej suszarce.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
Obydwie turbiny i ten sam objaw, to według mnie chyba nie jest przycinająca się geometria, do byłby bardzo duży zbieg okoliczności.
Gruszki też w sumie dwie różne, w pierwszej turbinie była moja stara, a w tej drugiej wyglądała na całkiem nową.
Tak sobie myślę, że może to tylko kwestia regulacji długości tej sztangi przy gruszce. Tylko jak ją podregulować i czy nie pogorszę sprawy jak zacznę kręcić.
VW SHARAN 1.9TDI 130KM (HIGHLINE)
FIAT GRANDE PUNTO 1.3MultiJet16v 90KM (EMOTION)
www.profima.pl
Odpowiedz
#6
zazwyczaj kręca przy regeneracji turbiny w druga strone ze turbo pozniej wstaje czyli pozniej osiaga zadane doladowanie. tu wstaje dobrze ale nie jest ograniczane doaldowanie tylko dalje sie pnie do gory. ECM wtedy powinien próbowac zbijac doladowanie ale nie widac by walczylo z tym. Jeszcze sobie tak mysle bys moze podmienil Map sensor na inny. Moze on jest dziabniety i pokazuje jakies dzwiactwa. Koszt uzywki jest smiesznie maly bo okolo 20 zl.

Na szybkiego to mozesz ta sztange wydluzyc krecac odpwiednio tymi nakretkami na sztandze.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#7
Map sensor wymieniłem po założeniu pierwszej turbiny i nie dało efektu, ale wtedy tydzień jeździłem na map sensorze od AUY i auto jeździło ok.
Zamontuje jeszcze raz ten stary i jutro zobaczę jak będzie chodził z drugą turbiną.
VW SHARAN 1.9TDI 130KM (HIGHLINE)
FIAT GRANDE PUNTO 1.3MultiJet16v 90KM (EMOTION)
www.profima.pl
Odpowiedz
#8
Podmieniłem map sensor i dalej jest to samo.

Chodzi mi po głowie jeszcze jedno pytanie. Mam zamiar zrobić chip'a i czy to przeładowanie będzie przeszkadzać, czy może po prostu będzie można z niego skorzystać dla lepszych osiągów?
VW SHARAN 1.9TDI 130KM (HIGHLINE)
FIAT GRANDE PUNTO 1.3MultiJet16v 90KM (EMOTION)
www.profima.pl
Odpowiedz
#9
tak rozwali turbine poza tym to juz jest nibezpiecznie. Szanujacy sie tuner nie zrobi chipsa. moim zdaniem to sie klinuje geometria z czego zname kkk.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#10
Nie zakładam nowego tematu bo to jakby ciąg dalszy walki z moim "sztanem".
Proszę o ponowną analizę logów. Co prawda to logi grupy 11 i 8 nie są całym zakresie obrotów ale tylko takie na szybko udało mi się zrobić.

Grupy: 011,008 - http://vaglog.rtnet.pl/marekgl_180851.html
Grupy: 011,003 - http://vaglog.rtnet.pl/marekgl_180852.html

Auto jest po programie ale przed chip'em było to samo a mianowicie taki spadek doładowania po obudzeniu się turbiny i osiągnięciu żądanego doładowania. Co może być tego przyczyną.

Zawór N75 jest całkiem nowy (oryginał), wężyki podciśnienia sprawdzone, dolot uszczelniony, EGR zaślepiony i wycięty programowo przy okazji chip'a, katalizator wycięty bo był taki z dodatkowym DPF'em, geometria się nie przycina, grucha też sprawdzona i jest ok.

Zrobiłem też jazdę test z diodą zamiast przepływki, VAG pokazywał cały czas wartość MAF Actual na poziomie 1249,5 i jest taki sam spadek doładowania.


VW SHARAN 1.9TDI 130KM (HIGHLINE)
FIAT GRANDE PUNTO 1.3MultiJet16v 90KM (EMOTION)
www.profima.pl
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Proszę o analizę. dj_lawa23 2 346 31-08-2023, 06:33
Ostatni post: dj_lawa23
  Proszę o analizę logów lpbilusie@o2.pl 15 1,372 30-08-2023, 06:14
Ostatni post: wesol
  Proszę o analizę logów lpbilusie@o2.pl 0 287 26-07-2023, 16:17
Ostatni post: lpbilusie@o2.pl
  Sharan 1.9 BVK 115KM nie zbiera się z dołu. Proszę o analizę logów. burry-gk 2 865 16-05-2023, 16:23
Ostatni post: wesol
  Prośba o analizę rysiekr 9 1,278 26-04-2023, 17:54
Ostatni post: wesol
  analiza logów AFN pupek 13 3,625 28-03-2023, 13:48
Ostatni post: jacektokarz5@gmail.com
  Sharan 1.9 AVG wielka prośba o analizę logów Lenino 7 1,490 15-09-2022, 21:23
Ostatni post: wesol
  Analiza logów 1.9 tdi AUY mati2810 2 957 12-05-2022, 06:16
Ostatni post: wesol
  Prośba o analizę logów 1.9 AUY Mikooo 5 1,614 12-04-2022, 14:26
Ostatni post: wesol
  Analiza Logów 1.9 TDi AUY Kozi 0 1,037 17-08-2019, 20:32
Ostatni post: Kozi

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości