Panowie, już jakiś czas walczę z problemem, który unieruchomił mojego sharana (2001 r, 1.9TDI AUY automatyczna skrzynia biegów).
Ale po kolei jak to sie stało:
Podczas próby ruszenia autem, nagle jakby stracił totalnie moc.
Zgasiłem silnik i już nie odpalił.
Zero reakcji na przekręcanie kluczyka. Jak sie później okazało ze względu takiego, że nie wiadomo było na jakim biegu jest auto (nie zapalała sie na desce lampka z nogę i pedałem - mówiąca o tym, że trzeba nacisnąć hamulec).
Diagnoza wskazana przez kolegów uszkodzony czujnik położenia zmiany biegów. Faktycznie jak zacząłem na włączonym zapłonie zmieniać położenia, to od P do N na wyświetlaczu pojawiały sie dobre biegi, ale na N sie kończy nie wyświetla na D, ani 4,3,2.
Zakupiłem używany czujnik, przełożyłem i niestety taki sam objaw.
Obejście na odpalanie udało się zrobić poprzez połączanie odpowiednich kabli z przekaźnika, ale to nie rozwiązuje w żaden sposób całego problemu.
Nie wiem czy ten czujnik jest też walnięty, czy uszkodzeniu uległ komputer
Kable od tego czujnika sprawdzone wszystkie są ok i do kompa sygnał dochodzi.
Podpowiedzcie co dalej mam szukać i sprawdzać.
Doprowadza mnie to już do białej gorączki.
Czy może ktoś wie jakie powinny być rezystancje na odpowiednich pinach tego czujnika w danym położeniu? Może sprawdzę czujnik ten stary i ten zakupiony.
Oczywiście jest ryzyko, że oba są uszkodzone, ale... Niestety nowy czujnik to 900 pln Ale jak będzie trzeba kupić to trudno. Tylko coś nie jestem przekonany, że to jest to, lub tylko to.
Może spotkaliście się z takim problemem?
Mam nadzieję, że nie będzie trzeba pruć skrzyni.
Ale po kolei jak to sie stało:
Podczas próby ruszenia autem, nagle jakby stracił totalnie moc.
Zgasiłem silnik i już nie odpalił.
Zero reakcji na przekręcanie kluczyka. Jak sie później okazało ze względu takiego, że nie wiadomo było na jakim biegu jest auto (nie zapalała sie na desce lampka z nogę i pedałem - mówiąca o tym, że trzeba nacisnąć hamulec).
Diagnoza wskazana przez kolegów uszkodzony czujnik położenia zmiany biegów. Faktycznie jak zacząłem na włączonym zapłonie zmieniać położenia, to od P do N na wyświetlaczu pojawiały sie dobre biegi, ale na N sie kończy nie wyświetla na D, ani 4,3,2.
Zakupiłem używany czujnik, przełożyłem i niestety taki sam objaw.
Obejście na odpalanie udało się zrobić poprzez połączanie odpowiednich kabli z przekaźnika, ale to nie rozwiązuje w żaden sposób całego problemu.
Nie wiem czy ten czujnik jest też walnięty, czy uszkodzeniu uległ komputer
Kable od tego czujnika sprawdzone wszystkie są ok i do kompa sygnał dochodzi.
Podpowiedzcie co dalej mam szukać i sprawdzać.
Doprowadza mnie to już do białej gorączki.
Czy może ktoś wie jakie powinny być rezystancje na odpowiednich pinach tego czujnika w danym położeniu? Może sprawdzę czujnik ten stary i ten zakupiony.
Oczywiście jest ryzyko, że oba są uszkodzone, ale... Niestety nowy czujnik to 900 pln Ale jak będzie trzeba kupić to trudno. Tylko coś nie jestem przekonany, że to jest to, lub tylko to.
Może spotkaliście się z takim problemem?
Mam nadzieję, że nie będzie trzeba pruć skrzyni.
---
Florian
VW Sharan 1,9TDI 115KM Tiptronic 2001 r.
Florian
VW Sharan 1,9TDI 115KM Tiptronic 2001 r.