Witam.
Po pierwsze kontrolka esp nie zawsze oznacza problem z pompowtryskami, natomiast zawsze oznacza jakiś problem z silnikiem co uniemożliwia prawidłowe działanie tego systemu, dlatego jest on odłączany i tak jak już pisałem w innym temacie jest to zarazem rodzaj informowania o jakimś problemie, nie koniecznie z tym systemem.
Po drugie jeśli silnik będzie miał jakieś niedomagania, to oczywiście będzie to przekładało się na wadliwą pracę skrzyni automatycznej, gdyż otrzymuje ona/wykorzystuje wiele sygnałów pochodzących od silnika/jego czujników, często właśnie mechanicy przy problemach z nieprawidłowym działaniem automatu szukają winy w nim, a tak naprawdę wina leży po stronie silnika.
Po trzecie błąd 01166 jest dość "szerokim" błędem i w zależności z jakim rozszerzeniem występuje, różnie można go zinterpretować, co do zasady to wiadomo do sprawdzenia sterownik silnika, jego wiązka, nie często ale zdarza się, że oznacza on uszkodzony przepływomierz, zwłaszcza gdy sterownik silnika zgłasza błąd nieprawidłowych/niezrozumiałych sygnałów.
Po czwarte bez fachowej diagnostyki komputerowej problemu się nie rozwiąże, jak możesz zrób logi i zapodaj tutaj. Możesz ewentualnie odpiąć przepływomierz i pojeździć bez niego albo zastąpić go diodą ale to tylko tak "edukacyjnie" bo diagnostyką tego nazwać nie będzie można .
Pozdrawiam
Po pierwsze kontrolka esp nie zawsze oznacza problem z pompowtryskami, natomiast zawsze oznacza jakiś problem z silnikiem co uniemożliwia prawidłowe działanie tego systemu, dlatego jest on odłączany i tak jak już pisałem w innym temacie jest to zarazem rodzaj informowania o jakimś problemie, nie koniecznie z tym systemem.
Po drugie jeśli silnik będzie miał jakieś niedomagania, to oczywiście będzie to przekładało się na wadliwą pracę skrzyni automatycznej, gdyż otrzymuje ona/wykorzystuje wiele sygnałów pochodzących od silnika/jego czujników, często właśnie mechanicy przy problemach z nieprawidłowym działaniem automatu szukają winy w nim, a tak naprawdę wina leży po stronie silnika.
Po trzecie błąd 01166 jest dość "szerokim" błędem i w zależności z jakim rozszerzeniem występuje, różnie można go zinterpretować, co do zasady to wiadomo do sprawdzenia sterownik silnika, jego wiązka, nie często ale zdarza się, że oznacza on uszkodzony przepływomierz, zwłaszcza gdy sterownik silnika zgłasza błąd nieprawidłowych/niezrozumiałych sygnałów.
Po czwarte bez fachowej diagnostyki komputerowej problemu się nie rozwiąże, jak możesz zrób logi i zapodaj tutaj. Możesz ewentualnie odpiąć przepływomierz i pojeździć bez niego albo zastąpić go diodą ale to tylko tak "edukacyjnie" bo diagnostyką tego nazwać nie będzie można .
Pozdrawiam