12-05-2016, 13:02
Pompka elektryczna służy wymuszeniu obiegu wody podczas gdy silnik jest wyłączony, ona pracuje przez jakieś dwie minuty po wyłączeniu silnika.
U mnie (mam inny silnik ale też benzynę). Pompka chodzi zawsze przez około dwie minuty po wyłączeniu zapłonu, niezależnie czy wcześniej silnik pracował czy nie. Wystarczy, że włączę i wyłączę zapłon to pompka będzie chwilę chodzić.
Co do włączania wentylatorów, to zdarzyło mi się chyba tylko raz podczas dużych upałów grubo powyżej 40stC, że po mocnym wysileniu silnika (jazda pod górę) odczekałem około minuty i go wyłączyłem. Pompka elektryczna ciągle działała, po jakiejś minucie włączył się wentylator chłodnicy na może 15s...
Przy normalnych temperaturach i dawaniu mocniej w palnik nigdy wentylator chłodnicy nie włączył się samoczynnie po wyłączeniu silnika.
U mnie (mam inny silnik ale też benzynę). Pompka chodzi zawsze przez około dwie minuty po wyłączeniu zapłonu, niezależnie czy wcześniej silnik pracował czy nie. Wystarczy, że włączę i wyłączę zapłon to pompka będzie chwilę chodzić.
Co do włączania wentylatorów, to zdarzyło mi się chyba tylko raz podczas dużych upałów grubo powyżej 40stC, że po mocnym wysileniu silnika (jazda pod górę) odczekałem około minuty i go wyłączyłem. Pompka elektryczna ciągle działała, po jakiejś minucie włączył się wentylator chłodnicy na może 15s...
Przy normalnych temperaturach i dawaniu mocniej w palnik nigdy wentylator chłodnicy nie włączył się samoczynnie po wyłączeniu silnika.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.