Kolega pisze o wersji silnika sprzed liftu - tam nie ma cewek na poszczególnych cylindrach ale jest jedna wspólna i kable WN.
Do kaczmarek198 - może pokombinuj coś z przewodami zapłonowymi, sprawdź wszystkie wtyczki. Wymień przewody zapłonowe...
Jak przestał gubic iskrę na drugim cylindrze to raczej z szczelnością na tym cyindrze jest OK.
Pamiętaj, że zapłon będzie się gubić z kilku powodów:
- problemy z elektryką,
- problemy z zasilaniem w paliwo/powietrze - przelewanie wtryskiwacza itp,
- problemy z ustawieniem rozrządu.
Inna sprawa, że piszesz, że po rozgrzaniu slychać łańcuch. Moźe być tak, że rozrząd jest do wymiany albo ciśnienie oleju na ciepłym silniku spada tak mocno, że przestaje napinać łańcuch. Do sprawdzenia kąt wyprzedzenia zapłonu na zimno i na gorąco.
Jeśli rozjeżdza się na gorąco to MOŻE oznaczać stan agonalny silnika - zbyt duże luzy na panewkach wału korbowego i ogólne zużycie.
Piszesz, źe auto posiadasz od kilku dni - brakowało litra oleju (to dużo). Zweryfikuj ten silnik - pomiar ciśnienia sprężania, ciśnienie oleju na cieplo i zimno, na wolnych i szybkich obrotach, ustawienie rozrządu i stopień jego zużycia.
Może być tak, że ogarniesz to w prosty sposób albo i naprawa będzie słabo opłacalna (choć to zależy od całokształtu).
PS: jeszcze po wczytaniu się w Twój post i kilku domysłach. Napisałeś, że wszystko jest ok aż do momentu właczenia się wentylatora. Weź i sprawdź do ilu spada napięcie zasilania cewki jak włącza się ten wentylator. Może masz gdzieś słabe masy, połączenia, może wentylator ma duży pobór prądu... Wtedy napięcie mogłoby spaść na tyle, że byłyby problemy z dobrym zasilaniem cewki no i tym samym z iskrą.
PS2: W polskim języku są kropki, przecinki i inne znaki interpunkcyjne, które ułatwiają zrozumienie tego co masz na myśli i próbujesz uzewnętrznić w formie pisemnej :-)
Do kaczmarek198 - może pokombinuj coś z przewodami zapłonowymi, sprawdź wszystkie wtyczki. Wymień przewody zapłonowe...
Jak przestał gubic iskrę na drugim cylindrze to raczej z szczelnością na tym cyindrze jest OK.
Pamiętaj, że zapłon będzie się gubić z kilku powodów:
- problemy z elektryką,
- problemy z zasilaniem w paliwo/powietrze - przelewanie wtryskiwacza itp,
- problemy z ustawieniem rozrządu.
Inna sprawa, że piszesz, że po rozgrzaniu slychać łańcuch. Moźe być tak, że rozrząd jest do wymiany albo ciśnienie oleju na ciepłym silniku spada tak mocno, że przestaje napinać łańcuch. Do sprawdzenia kąt wyprzedzenia zapłonu na zimno i na gorąco.
Jeśli rozjeżdza się na gorąco to MOŻE oznaczać stan agonalny silnika - zbyt duże luzy na panewkach wału korbowego i ogólne zużycie.
Piszesz, źe auto posiadasz od kilku dni - brakowało litra oleju (to dużo). Zweryfikuj ten silnik - pomiar ciśnienia sprężania, ciśnienie oleju na cieplo i zimno, na wolnych i szybkich obrotach, ustawienie rozrządu i stopień jego zużycia.
Może być tak, że ogarniesz to w prosty sposób albo i naprawa będzie słabo opłacalna (choć to zależy od całokształtu).
PS: jeszcze po wczytaniu się w Twój post i kilku domysłach. Napisałeś, że wszystko jest ok aż do momentu właczenia się wentylatora. Weź i sprawdź do ilu spada napięcie zasilania cewki jak włącza się ten wentylator. Może masz gdzieś słabe masy, połączenia, może wentylator ma duży pobór prądu... Wtedy napięcie mogłoby spaść na tyle, że byłyby problemy z dobrym zasilaniem cewki no i tym samym z iskrą.
PS2: W polskim języku są kropki, przecinki i inne znaki interpunkcyjne, które ułatwiają zrozumienie tego co masz na myśli i próbujesz uzewnętrznić w formie pisemnej :-)
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.