Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zakup auta- co polecacie
#1
Witam serdecznie Wink
Jestem tu nowy wiec nalezy sie przedstawic - mam na imie Maciek.
W niedlugim czasie bede zmuszony kupic jakies obszerne auto do pracy. Z racji tego iz przewoze sporo narzedzi i chce auto wzglednie wygodne zastanawiam się na d ktoryms z trojaczkow...moje wymagania sa nastepujace - auto ma byc w benzynie Smile i to koniec Smile
Bede jezdzil praktycznie tylko po niemczech poniewaz tutaj mieszkam i pracuje. Dojazdy do pracy 80% autostrady reszta w centrach miast. Diesla nie chce. I teraz pytanie ... na ktory z silnikow sie zdecydowac ? 1.8 150km 2.8vr6 czy zwykly prosty 2.0 ? Dodam ze mialem passata b5 z silnikiem 1.8 125km i bardzo bylem zadowolony. Nadmiaru mocy nie potrzebuje chodzi raczej o jak najtanszy serwis i sporą bezawaryjnosc - mam drugie auto - 230konne bmw wiec jest czym szybciej polatac Wink teraz kolejne pytanie - na ktory model sie zdecydowac ? Ten starszy czy ten po 2000r ? Chce kupic cos w de od prywatnego wlasciciela cos w granicach 3tys eur. Za ta kase mozna kupic stary model w idealnym stanie roczniki 97-99 oraz ten nowszy spokojnie juz tez.
Doradzcie cos bo jestem zielony w temacie Smile
Aha auto bedzie sporo jezdzilo bo gdzies ok 50tys km rocznie.
A i czy brac obojestnie czy s czy a czy g ?
Odpowiedz




#2
Więc tak.
Do teoich wymagań aż prosi sie o tdika, ale skoro chcesz koniecznie benzynkę najmniej kłopotliwą i nie zależy ci na mocy silnika, to wydaje się że 2.0 byłby najlepsze (bez turbin, z 8 zaworową głowicą). Motorek ze stajni vw nie do zajechania, jeździłem takim tylko w budzie superba. Za 3 tyś powinienieś trafić z początków poliftowych ok. 200 rocznika w dobrym stanie.
Tyle ode mnie.
Power by StingerA6
[Obrazek: qbwa.jpg]
Odpowiedz
#3
Juz tlumacze doaczego koniecznie benzynka - po pierwsze .... w niemczech jest tzw podatek drogowy. W przypadku diesla bedzie to jakies 400- 500eur rocznie. Z kolei w przypadku benzyny jest to ok 100eur.
Po drugie...
W niemczech w miastach sa tzw strefy z plakietkami. Coraz wiecej miast ma plakietki tylko zielone a za wjazdy z np zoltymi sa kary - ok 70eur. W przypadku sga benzyna ma zieloną a diesel zółtą.
Po trzecie ....
Na zachodzie diesle sa bardzo intensywnie eksploatowane. Za te pieniadze jestem w stanie kupic auto w benzynce w super stanie z przebiegiem potwierdzonym serwisami ok 150-200kkm- realny przebieg.
Wiec skupic sie bardziej na szukaniu modelu poliftowego ?
Ile te 2.0 palą ?
Czy ford ma silnik z vw ?
Na ktory sie zdecydowac prxed czy po lift i sharan ala czy galax ?
Odpowiedz
#4
http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?i...asrc=st|fs
fajne auto , fajna wersja , tylko nie ekonomiczna ;/
Odpowiedz
#5
Ogólnie to wszystko to praktycznie to samo.
VW robiło silniki a ford zaprojektował budę.

Ogólnie to przy 2,8 VR6 masz trochę mocy ale też musisz się liczyć z tym, że jak przyciśniesz to może nawet ok. 15-17l PB sobie spalić taki smoczek.
A przy spokojniej jeździe gdzieś 10 litrami powinien się zadowolić.
A no i jeśli już 2,8VR6 to możesz sobie dodatkowo 4x4 synchro poszukać.

Ja zastanowił bym się nad 1,8T.

Myślę, że raczej warto skupić się nad przedliftach ale możesz też popatrzeć na polifty zaraz po 2000r.

[Obrazek: vwclub.gif]
Odpowiedz
#6
Bierz vr6, na autobahny jak znalazł. I wcale nie jest aż tak bardzo paliwoźerna. Znam dwóch rozmawiałem kiedyś z dwoma taksiarzami, którzy jeżdżą SGA i jeden miał vr6, a drugi BtB, ale żałował, bo wcześniej też miał vr6.
Budą obojętne, chociaż vw są droższe, ale często alh. i gal. mają za te pieniądze lepszy wypas.
Odpowiedz




#7
A jak automatyczna skrzynia w takim aucie ? Nie ukrywam ze lubie automaty Smile
Odpowiedz
#8
Kolego,
S/A/G różnią się od siebie tylko kokpitem, logo na masce i kilkoma detalami. Poza tym są identyczne i w tej samej fabryce robione. No może ewentualnie zainteresuje Cię silnik benzynowy 2,3 który jest tylko w Fordach - podobno bardzo udany.

Jeżeli szukasz samochodu do wożenia dużej ilości bagażu, a nie ludzi, to warto też rozważyć zakup dużego kombi. Różnica między takim - powiedzmy - Passatem / Vectrą / Mondeo kombi, a SAG-iem z 5 fotelami jest przede wszystkim w ilości powietrza nad głową, a tam rzadko się coś wozi Smile Ilość podłogi jest podobna. Zawsze to samochód z większą powierzchnią czołową więcej spali, a zamierzasz sporo jeździć.

Powodzenia!
Odpowiedz
#9
Jeśli ktoś dba to niby starcza do 400t.km. Ale ile w tym prawdy to nie wiem.
Odpowiedz
#10
Pracuje na budowie i kombi niestety za male - w sga mozna zaladowac graty po sam dach. Wlasnie widze ze w de sporo tych galaxy 2.3
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zakup anglika mike tcz 19 5,715 12-02-2017, 13:26
Ostatni post: schak
  zakup łodzi spraktor 6 3,150 18-11-2015, 10:38
Ostatni post: szarawan
  Filmy akcji + auta sportowe kubecek 3 2,050 03-09-2014, 22:07
Ostatni post: biart3
  kupiec sprzedawanego auta chce wziąść na nie kredyt piotrek_1980 16 11,821 09-06-2014, 11:26
Ostatni post: JACU6X6
  E-papieros co polecacie? empoli71 16 12,374 30-05-2014, 10:00
Ostatni post: jurekgo
  Kupno auta dostawczego Scrappy 21 8,679 15-08-2013, 10:47
Ostatni post: Scrappy
  Galeria - auta na forum Motorek4612 3 3,875 30-07-2011, 11:43
Ostatni post: RAFFEN

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości