Witam.
Tak poza tematem czemu zginął mój post z odpowiedzią, który dziś napisałem około 9.15 na zadane pytanie przez "Jdręk Z" tam zawarte były wszystkie wskazówki?
Pozdrawiam
Już znalazłem w trybie offline więc wklejam jeszcze raz.
Dzisiaj, 09:16 (Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 09:20 przez tolus24.)
Post: #28
tolus24 Offline
ComfortLine
**
Dołączył: Nov 2015
Liczba postów: 149
Pomógł: 29
Reputacja: 6 Volkswagen
Alhambra MK I FL
1,9 TDI AUY 115
Znaki rej. auta: CB
Miasto:
Płeć: Mężczyzna
RE: pompa wtryskowa
Witam.
W wartościach bezwzględnych vag-a teoretycznie wartości są poprawne ale już dla samego silnika afn nie koniecznie, chodzi o pozycję trzecią, o ile pamiętam dla afn według producenta powinno być 1,45V-1,90V z czego poniżej pierwszej wartości jest oznaką zbyt wysokiej wydajności pompy, a powyżej drugiej wartości oznaką zbyt małej wydajności, oczywiście dla silnika rozgrzanego powyżej 80st.C. Jeśli chodzi o dawkę paliwa, to ważne jest jak często i w jakim tempie ona "skacze" między tymi wartościami, generalnie "skakanie" dawki paliwa po całym zakresie świadczy o złej kondycji pompy/nastawnika. Teraz tak, zakładając, że nie masz luzu na nastawniku, jak pisałeś wcześniej, to prawdopodobnie źle poskładałeś/ustawiłeś nastawnik, szczególnie zwróć uwagę na "idealne" wycentrowanie wirnika względem elektromagnesów. Weź jeszcze raz tą instrukcję, ona jest dobrze przygotowana i rozbierz i złóż jeszcze raz z tym, że wartość dawki paliwa ustaw na 3,5mg/R - 3,6mg/R to jest optymalny punkt wyjścia dla afn, a RSW w granicach 0,680V, tolerancja dla RSW jest bodajże 0,680V - 0,760V jednak większość afn "chodzi" na tej dolnej wartości. Dlatego tak ważne jest aby przed pierwszym rozebraniem zanotować sobie wartości z vag-a. Jeżeli przy poprzednim rozebraniu miałeś opiłki i teraz po rozebraniu też będziesz miał opiłki to daruj sobie zabawę z nastawnikiem i szukaj drugiej pompy. Wtryski rozumiem masz oryginalne, bo jeśli założyłeś większe to te wartości co Ci podałem mogą nie zadziałać. No i oczywiście wszystkie pomiary/regulacje robisz na silniku w pełni zagrzanym i bez obciążenia, żadnych świateł, klimy itp. Zwróć też uwagę na sprężynki przy elektromagnesach. Zbyt długie grzanie lutownicą dużej mocy też nie jest wskazane przy rozbieraniu/składaniu nastawnika. Mam nadzieję tylko, że przy pierwszej zabawie z nastawnikiem nie uszkodziłeś go.
Pozdrawiam
Chyba jakaś awaria serwera bo jedna reputacja i dwa razy pomógł też mi zniknęło .
Tak poza tematem czemu zginął mój post z odpowiedzią, który dziś napisałem około 9.15 na zadane pytanie przez "Jdręk Z" tam zawarte były wszystkie wskazówki?
Pozdrawiam
Już znalazłem w trybie offline więc wklejam jeszcze raz.
Dzisiaj, 09:16 (Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 09:20 przez tolus24.)
Post: #28
tolus24 Offline
ComfortLine
**
Dołączył: Nov 2015
Liczba postów: 149
Pomógł: 29
Reputacja: 6 Volkswagen
Alhambra MK I FL
1,9 TDI AUY 115
Znaki rej. auta: CB
Miasto:
Płeć: Mężczyzna
RE: pompa wtryskowa
Witam.
W wartościach bezwzględnych vag-a teoretycznie wartości są poprawne ale już dla samego silnika afn nie koniecznie, chodzi o pozycję trzecią, o ile pamiętam dla afn według producenta powinno być 1,45V-1,90V z czego poniżej pierwszej wartości jest oznaką zbyt wysokiej wydajności pompy, a powyżej drugiej wartości oznaką zbyt małej wydajności, oczywiście dla silnika rozgrzanego powyżej 80st.C. Jeśli chodzi o dawkę paliwa, to ważne jest jak często i w jakim tempie ona "skacze" między tymi wartościami, generalnie "skakanie" dawki paliwa po całym zakresie świadczy o złej kondycji pompy/nastawnika. Teraz tak, zakładając, że nie masz luzu na nastawniku, jak pisałeś wcześniej, to prawdopodobnie źle poskładałeś/ustawiłeś nastawnik, szczególnie zwróć uwagę na "idealne" wycentrowanie wirnika względem elektromagnesów. Weź jeszcze raz tą instrukcję, ona jest dobrze przygotowana i rozbierz i złóż jeszcze raz z tym, że wartość dawki paliwa ustaw na 3,5mg/R - 3,6mg/R to jest optymalny punkt wyjścia dla afn, a RSW w granicach 0,680V, tolerancja dla RSW jest bodajże 0,680V - 0,760V jednak większość afn "chodzi" na tej dolnej wartości. Dlatego tak ważne jest aby przed pierwszym rozebraniem zanotować sobie wartości z vag-a. Jeżeli przy poprzednim rozebraniu miałeś opiłki i teraz po rozebraniu też będziesz miał opiłki to daruj sobie zabawę z nastawnikiem i szukaj drugiej pompy. Wtryski rozumiem masz oryginalne, bo jeśli założyłeś większe to te wartości co Ci podałem mogą nie zadziałać. No i oczywiście wszystkie pomiary/regulacje robisz na silniku w pełni zagrzanym i bez obciążenia, żadnych świateł, klimy itp. Zwróć też uwagę na sprężynki przy elektromagnesach. Zbyt długie grzanie lutownicą dużej mocy też nie jest wskazane przy rozbieraniu/składaniu nastawnika. Mam nadzieję tylko, że przy pierwszej zabawie z nastawnikiem nie uszkodziłeś go.
Pozdrawiam
Chyba jakaś awaria serwera bo jedna reputacja i dwa razy pomógł też mi zniknęło .