Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sprzęgło a skrzynia biegów 4 motion FUV
#11
Kolego wesol. Wskazane jest wstępne napelnienie wysprzeglika, ale fakt, nie jest konieczne. Pompujesz wtedy 2 razy nie 20 i nie powtarzasz tego przez miesiąc co tydzień. Bo są i takie przypadki. Nie napełnia się go w 100%, ale po wymianie małe zdziwienie, ze chcesz odpowietrzac, a pedał w podłogę się zapada i zostaje. Wtedy ręką trzeba odciagac i dalej.

Odpowietrza się prawie tak jak hamulce. A jak chcesz inaczej, to laczysz rurką odpowietrznik sprzęgła z najbliższym odpowietrznikiem hamulca. I pompujesz pedalem hamulca, a powietrze powinno uciekać do zbiorniczka. Chociaż co do tej metody nie jestem przekonany, bo z doświadczenia wiem, ze nie zawsze dobrze się odpowietrzy.Metoda ta była opiswana na forum i w książce z serii Sam naprawiam.

Zresztą każdy ma swoje sposoby na odpowietrzenie, np.pompką elektryczną.

W skrajnym przypadku przyczyną może być pompka przy pedale, ale to naprawdę, naprawdę rzadkość.
Czyli łapka pod akku. Za kiere pomocnik i odpowietrzamy do skutku.
I Panie Boże broń! Żadnych sprężyn!
Odpowiedz




#12
Koledzy cały czas instrukcja odpowietrzania sprzęgł a chodzi o to co jest przyczyną że sprzęgło po dodaniu gazu idzie do góry a po odjęciu wraca czy odwrotnie? na luzie się tak nie dzieje więc co wypycha pedał sprzęgła?
Czyżby płyn się cofał i dlaczego jak auto ciągnie? Coś naciska wysprzęglik? To chyba nie możliwe.
Odpowiedz
#13
Większość mechaników też twierdziła o złym odpowietrzaniu, ale auto było 3 krotnie na serwisie z tym problemem i odpowietrzanie nie pomogło. Sprawa skończyła się tak że zaufałem teorii mechanika który wymieniał sprzęgło o uszkodzonej skrzyni biegów a dokładnie wyrobieniu się w obudowie i luzu wzdłużnego wałka głównego. Skrzynia została zregenerowana, problem zniknął. Sprzęgło chodzi bardzo płynnie. Przy okazji miałem problem z tylnym napędem który wył przy obiciążeniu podczas prędkości ok 120-140km/h i przy manewrowaniu na parkingu przy ostrym skręcaniu. Diagnoza była taka że napęd był spięty na stałe, nie pomogła wymiana oleju w Haldexie. VCDS nie pokazywał żadnych błędów, podejrzany był jednak sterownik lub pompa ciśnienia. Zdecydowałem sie jednak na wymianę całego mostu tylnego razem z haldexem. Pasuje plug & play od S3 których jest sporo na rynku używanych. Reasumując napęd 4motion sprawił mi wiele kłopotów i dodatkowych kosztów. Regeneracja skrzyni dużo droższa od tradycyjnej gdyż tam jest reduktor który bardzo podraża jakiekolwiek naprawy, Haldex też jest mechanizmem który nie wielu mechaników zna, po za tym brak siódmego fotela.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Exclamation Problem z Skrzynią Automatyczną Shazam 1 199 20-01-2024, 20:22
Ostatni post: Łukasz12502
  Zmiana skrzyni biegów juniormater 7 1,128 15-03-2023, 07:35
Ostatni post: juniormater
  Linki skrzyni biegów bizzy 3 614 05-02-2023, 00:55
Ostatni post: Bogos
  Demontaż skrzyni biegów szneider 19 19,650 12-05-2022, 00:13
Ostatni post: petec
  Kodowanie sterownika silnika i skrzyni biegów Tiptronic Jacto rewolwer1980 3 1,531 05-06-2021, 14:37
Ostatni post: kalamb
  1.9 TDI AUY - sprzęgło przestało załączać MaciekG 2 1,286 03-08-2020, 20:48
Ostatni post: MaciekG
  Problem - Wyje sprzęgło przy 1500obr.min na 5 biegu trzewik 2 1,388 23-05-2020, 22:51
Ostatni post: trzewik
  Twardy hamulec i muli po zmianie biegów. go2-jacek 2 1,219 08-04-2020, 17:44
Ostatni post: wesz82
  Sharan 1.9 AUY 2002 problem ze skrzynią EHH samuraj489@gmail.com 12 5,105 30-12-2019, 11:39
Ostatni post: wesol
  Skrzynia automat harnas24_2005 16 9,767 27-12-2018, 14:04
Ostatni post: tolus24

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości