Ocena wątku:
Jak jeździć dieslem
29-04-2011, 00:59
Post: #1
Jak jeździć dieslem
Nie wiem czy to już wklejałem ale warto poczytać - i może przypiąć tutaj albo w typowo technicznym
vwgolf.pl napisał(a):Witam.
Dla wszystkich którzy nie do końca wiedzą jak oszczędnie i prawidłowo jeździć samochodem z silnikiem diesla,znalazłem pare porad.Mam nadzieje że sie przydadzą :bajer:

Jak jeździć TDi i o czym należy pamiętać i co należy wiedzieć

1. Dbaj o dobry olej w silniku
2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km)
jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km
3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych,
w przypadku bardzo dużych mrozów możesz dwu, trzy-krotnie powtórzyć proces
grzania świec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.
4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator
5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami.
6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do
temperatury roboczej
7. Temperatura pracy TDi zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie
zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp.
wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę ż olej
osiągnie właściwą temp. pracę .
8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika
poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na
brak smarowania
9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę
minut.
10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ;
Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli
prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi
osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po
mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?-
Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie
zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne
ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy
awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do
punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i
od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności
przewietrzyć.
11. TDi poddany chiptuningowi nie traci na swojej użyteczności i żywotności
po warunkiem zastosowania się do wszystkich powyższych zasad.
12. Każde TDi zużywa olej - jedne silniki go biorą więcej drugie mniej. Nie
powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej
niż 1litr między wymianami.
13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne w TDi
14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma
wpływ na trwałość wielu elementów osprzętu silnika.
15. Dbaj o to aby nie był niczym zakłócony nawiew na intercooler (w skrócie
IC) czyli chłodnicę powietrza doładowującego znajdujący się najczęściej tuż
przed przednim prawym kołem.
16. Zastosowanie stożkowych filtrów powietrza oraz wkładek nasączanych
olejem może (ale nie musi) skrócić żywotność przepływomierza - lepiej
częsciej wymieniać filtr papierowy
17. Dbaj o sprzęgło - bo kosztuje trochę $$
18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do
odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i
moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi
zakresami .
19. Każde TDi od czasu do czasu lubi puścić czarnego dymka - nie należy się
tym martwić chyba że dzieje się to zbyt często i zostawiasz za sobą czarną
zasłonę dymną
20. Każdy diesel kiedyś się zepsuje tylko od Ciebie zależy kiedy to będzie


tekst ze strony leonclub.pl

I jeszcze jeden,bardziej rymowany Smile

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem.
Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu.
2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.
3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.
4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.
Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.
5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.
Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc,smyku.
6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m
7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie.
8) filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni.
Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świezy był zawsze w klekocie.
9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku".
10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.

Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele ...
Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj
Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.

tekst ze strony http://www.autocentrum.pl



Reklama

29-04-2011, 09:13 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-04-2011 09:42 przez daneczek76.)
Post: #2
RE: Jak jeździć dieslem
Święte słowa.
oto tabela którą proszę się nie sugerować bo to są brednie.
Nie patrzeć sie na zalecenia VW, tylko robić wcześniej.
Jak np: Filtr Powietrza zalecany co 30 tyś lepiej wymieniać co 15 tyś czyli co każda wymianę oliwy, czyściej w dolocie i przepływomierz dłużej wytrzyma.

Filtr paliwa co 60 tyś osobiście uważam że przy jakości naszych paliw lepiej zrobić to co max 45 tyś lepiej co 30 tyś, a wtryski i inne elementy odetchną z ulgą.
Rozrząd co 90 tyś lub co 5 lat oczywiście zawsze z pompą wody i wszystkimi rolkami i napinaczem.

A oto cytat doświadczonego mechanika odnoszący się do załączonych tabel:


- filtr powietrza co 90000km lub 6 lat
- to musiał wyjątkowy "baran" wymyślić - w normalnych warunkach wymiana co 15000km
- filtr paliwa co 90000km- ciekawe jaką taki filtr ma przepustowość biorąc pod uwagę czystość naszych paliw. Po 15000km i tankowaniu na Neste w pewnym aucie, można było zebrać sporo syfu który osadził się na ściankach obudowy filtra - wymiana max co 45000km
- filtr przeciwpyłkowy co 60000 lub co dwa lata - według zaleceń to ten filtr powinno się zmieniać częściej niż filtr powietrza Dziś miałem auto po 10000km (ok 10miesięcy) i filtr był zasyfiony strasznie. Nie zapominajcie że to jest filtr przeciwpyłkowy a pyłków z reguły nie widać więc jak ktoś może ocenić że po przedmuchaniu znowu jest ok - bzdura - wymiana co 15000km
- wymiana filtra oleju przy QG0 i QG2 co 15000 lub 1 rok- przeważnie sterownik pokazuje potrzebę wymiany oleju po ok 25000 więc o co chodzi Po 15000 sam filtr bez oleju - wymiana oleju z filtrem co max 15000km (w tym punkcie może być błąd odnośnie QG bo tak jak wspominałem wcześniej chyba do końca nie potrafię tego pojąć )
- wymiana paska rozrządu od RM 2007 co 150000km- co dziwne w np. BJB i BKD jest ten sam okres a chyba nie muszę pisać że pasek dwa razy bardziej cierpi w 16V - moje zdanie każdy zna ponieważ lubię "dmuchać na zimne" i zalecam wymianę co 90000km lub przy łagodnej jeździe co 100000km
- wymiana rolki napinacza od RM 2007 co 300000km- kolejne debilne zalecenie bo inaczej tego nie da się nazwać. Czy te rolki są przynajmniej z tytanu albo może diamentowe chyba nie. Rolka jeśli w ogóle dojeździ do takiego przebiegu będzie kwadratowa - wymiana wszystkich rolek razem z paskiem rozrządu i pompą wody .


Załączone pliki Miniatury
       



Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
19-05-2011, 15:27
Post: #3
RE: Jak jeździć dieslem
Święte słowa...niestety za pózno je przeczytalem........i po kieszeni za niewiedze dostałem...



SHARAN 1,9 TDI 110 kM 1999r
[Obrazek: icon1.png]
09-01-2013, 23:14
Post: #4
RE: Jak jeździć dieslem
Ja mam pytanie...jak ma się punkt 5 do 10? Czy po rozpoczęciu jazdy np. w mrozy, nie przekraczać 2000 obr. żeby turbiny nie angażować,czy nie męczyć auta niskim momentem do 2000 obr. i wkręcać wyżej ale nie gwałtownie.....
09-01-2013, 23:26
Post: #5
RE: Jak jeździć dieslem
Jak miałem Golfa to na ciepłym silniku wkręcałem powoli wyżej i silnik chodził jak zegarek.
10-01-2013, 00:44
Post: #6
RE: Jak jeździć dieslem
Ja swojego jak jest zimny to na spokojnie trzymam go tak ok 5km a jak sa mrozy zawsze staram sie wczesniej odpalic niech sobie postuka a potem to juz wskazowka temp sie pnie do gory no i w pedalSmile




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Technika jazdy dieslem i przepalanie kerad 18 14,588 10-04-2017 11:35
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name