Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pisk koła pasowego??
#1
Nie mogę uporać się z piskiem paska wielorowkowego. Paski mam 2 nowe , rolka napinacza wymieniona i dalej piszczy:/ Wszedłem pod auto i wygląda jakby piszczało od koła pasowego?? Ma co tam piszczeć???Pisk jest chamski metaliczny , dopiero jak silnik będzie miał temp około 90stopni to przestaje piszczeć:/ Co o tym myślicie?
Odpowiedz




#2
czesc to napewno to koło u mnie tez tak piszczało potem jak sie silnik rozgrzał to ustawało niestety latałem wtedy do francji i niechciało mi sie tego szukac po 6000 tys kilometrów piszczało nawet na goracym silniku poszło koło pasowe ramie napinacza i napinacz do wymiany tak by było 420 zł a zrobiło sie 700 guma odeszła od koła pasowego sciagnij je i zapal silnik na chwile bedziesz pewny na 100 procent
Odpowiedz
#3
jaka guma?? dodam że jak ściągne pasek to nic nie piszczy:/
Odpowiedz
#4
Kolego sprawdź napinacz bo za słabo napina pasek i piszczy. sprawdż też czy koło sprężarki nie ma luzu na łożysku.
Zapal auto i na wolnych obrotach spróbuj czymś mocno docisnąć napinacz i czy przestanie piszczeć
Odpowiedz
#5

Sprawdź sprzęgiełko alternatora. Było już o tym na forum.
Odpowiedz
#6
Sprzęgiełko by cały czas trzepało.
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Odpowiedz




#7
Czolem chlopaki u mnie jest podobny przypadek a autko to Szatan 1,9 AUY otoz jest pisk jak zimny 5 min pracy silnika i pisk ustaje jak wlacze klime czyli dam na auto to zaczyna piszczec a tak caly czas mam Econ i zeby nie bylo wymienilem juz napinacz paska ori pasek sprzeglo altka i sam altek ze 120A na 140A teraz jak wstawie auto na warsztat to koles zobaczy sprzeglo klimy lub same lozysko moze wtedy moje piski sie skoncza pozdrawiam Smile
Odpowiedz
#8
Kolega o sprawdzeniu sprzegiełka nie wspomniał. Pozatym niekoniecznie musi się to objawiac ciągłym szarpaniem i piszczeniem. Możliwe też że gumy na tlumiku drgań się porozwarstwialy lub popękały, przez co koło dostało lekkiego bicia i piszczy.
Może to być też wina sprężarki od kliny, a nawet zacierajacych się łożysk na pompie od wspomagania.
Ja sprawdzam tak: Zdejmuję dolną osłonę silnika. Odpalam. Wchodzę w kanał psikam na pasek środkiem który działa przeciw piszczeniu, a potem słucham, gdzie najpierw zaczyna piszczeć. Jeśli ani na chwilę piszczenie nie przycicha. Tzn że piszczy coś co nie ma stycznosci z paskiem.
Wtedy zdejmuję pasek i sprawdzam kolejno luzy, skrzywienia i inne nieprawidłowości na sprzętach napędzanych przez PK.

Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  zgrzyta 2 bieg,przy ruszaniu walniecie i pisk Damianos 8 5,120 11-08-2015, 22:57
Ostatni post: wesol
  Sharan - pisk podczas dodawania gazu Grozen 1 3,248 23-05-2015, 06:27
Ostatni post: wesol
  AUY - Opiłki metalu na pasku wieloklinowym i pisk toma126 14 5,478 24-01-2015, 21:45
Ostatni post: toma126
  winda koła zapasowego shaq34 7 4,168 04-04-2014, 02:47
Ostatni post: zomol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości