Liczba postów: 295
Liczba wątków: 28
Dołączył: Sep 2013
Reputacja:
0
Nie mogę uporać się z piskiem paska wielorowkowego. Paski mam 2 nowe , rolka napinacza wymieniona i dalej piszczy:/ Wszedłem pod auto i wygląda jakby piszczało od koła pasowego?? Ma co tam piszczeć???Pisk jest chamski metaliczny , dopiero jak silnik będzie miał temp około 90stopni to przestaje piszczeć:/ Co o tym myślicie?
Liczba postów: 310
Liczba wątków: 27
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
czesc to napewno to koło u mnie tez tak piszczało potem jak sie silnik rozgrzał to ustawało niestety latałem wtedy do francji i niechciało mi sie tego szukac po 6000 tys kilometrów piszczało nawet na goracym silniku poszło koło pasowe ramie napinacza i napinacz do wymiany tak by było 420 zł a zrobiło sie 700 guma odeszła od koła pasowego sciagnij je i zapal silnik na chwile bedziesz pewny na 100 procent
Liczba postów: 295
Liczba wątków: 28
Dołączył: Sep 2013
Reputacja:
0
jaka guma?? dodam że jak ściągne pasek to nic nie piszczy:/
Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
12
Kolego sprawdź napinacz bo za słabo napina pasek i piszczy. sprawdż też czy koło sprężarki nie ma luzu na łożysku.
Zapal auto i na wolnych obrotach spróbuj czymś mocno docisnąć napinacz i czy przestanie piszczeć
Liczba postów: 584
Liczba wątków: 9
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
5
11-12-2013, 22:02
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-12-2013, 22:03 przez dmusek.)
Sprawdź sprzęgiełko alternatora. Było już o tym na forum.
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
Sprzęgiełko by cały czas trzepało.
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 584
Liczba wątków: 9
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
5
Kolega o sprawdzeniu sprzegiełka nie wspomniał. Pozatym niekoniecznie musi się to objawiac ciągłym szarpaniem i piszczeniem. Możliwe też że gumy na tlumiku drgań się porozwarstwialy lub popękały, przez co koło dostało lekkiego bicia i piszczy.
Może to być też wina sprężarki od kliny, a nawet zacierajacych się łożysk na pompie od wspomagania.
Ja sprawdzam tak: Zdejmuję dolną osłonę silnika. Odpalam. Wchodzę w kanał psikam na pasek środkiem który działa przeciw piszczeniu, a potem słucham, gdzie najpierw zaczyna piszczeć. Jeśli ani na chwilę piszczenie nie przycicha. Tzn że piszczy coś co nie ma stycznosci z paskiem.
Wtedy zdejmuję pasek i sprawdzam kolejno luzy, skrzywienia i inne nieprawidłowości na sprzętach napędzanych przez PK.