Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Alhambra 2.8 vr6 204hp sporo bledow na vagu...
|
22-11-2013, 15:57
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-11-2013 16:33 przez adrians8.)
Post: #1
|
|||
|
|||
Alhambra 2.8 vr6 204hp sporo bledow na vagu...
Witam.
Jako,ze jestem nowy to na poczatku chcial bym sie z wszystkimi przywitac A teraz troche o samochodzie,mam seata alhambre 2.8 z 2001 roku od niedawna....no i niedawno tez sie zaczelo...zapala sie co jakis czas check engine,gdy zapalil sie pierwszy raz to na vagu pokazalo nastepujace bledy: 1596,17832,16825,17573,17560,17978,778. Sporo prawda?Po wykasowaniu bledow i przejechaniu okolo 200km ponownie pojawilo sie "tylko" kilka bledow: 17560,16825,955. I teraz tak czytalem troche na forum i ogolnie to moze byc wszystko od egr i katalizatora po lambda i inne cuda.Pytanie moje jest takie,czy ktos z was kto zna sie na rzeczy mogl by te kody polaczyc w jakas jedna spojna calosc aby mozna bylo od czegos zaczas ich usuwanie?Bo nie chce wymieniac polowy elektroniki i innych czesci ktore pozniej sie okaze,ze sa sprawne tak jak niektorzy koledzy pisali,ze przy bledzie 16825 (regulacja spalin..) wymienili egr z filtrem weglowym,sondy lambda i inne pierdoly a blad nadal sie pokazuje.szczerze mowiac to mi rece na to wszystko opadaja a jak by tego bylo malo to niedawno zainwestowalem w gaz do tego seata...dziekuje za wszelka pomoc i pozdrawiam. Dodam jeszcze,ze auto ma dziwnie niskie obroty na postoju-okolo 600,czy to normalne?I ta moc jakby nie bylo jej wystarczajaco bo kiedys mialem galaxy z tym samym silnikiem tylko automat i zbieral sie o niebo lepiej a ten ma problem z moca w przedziale obrotw 1700/2400.po przekroczeniu 3tys kreci sie ladnie az do samego konca.Aha no i razy mi dosyc mocno zasmierdzialo spalinami w aucie co tez mnie troche niepokoi... |
|||
Reklama
|
|||
|
22-11-2013, 21:22
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Alhambra 2.8 vr6 204hp sporo bledow na vagu...
Te błędy to na LPG czy na PB?
|
|||
22-11-2013, 22:50
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Alhambra 2.8 vr6 204hp sporo bledow na vagu...
bledy i na lpg i na pb,bez znaczenia na jakim paliwie sie jedzie...
|
|||
22-11-2013, 23:28
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Alhambra 2.8 vr6 204hp sporo bledow na vagu...
ten 16825 to raczej nie EGR tylko odpowietrzanie zbiornika paliwa podłączone do kolektora.
17560 to coś z mieszanką. Ja bym wstępnie poszukał jakiś nieszczelności w dolocie. Może ten zawór oddpoiwetrzający jest nieszczelny, otwarty... Wywala błąd zaworu a jednocześnie mamy lewe powietrze poza przepływką, które zakłuca ustalenie mieszanki. Tak sobie dywaguję bo tematu nie przerobiłem. |
|||
22-11-2013, 23:33
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-11-2013 23:34 przez adrians8.)
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: Alhambra 2.8 vr6 204hp sporo bledow na vagu...
Z tym lewym powietrzem to moze faktycznie cos byc bo jak wciskam pedal gazu to slychac takie dziwne zasysanie jakiegos lewego powietrza i nie wiem czy to normalne?a gdzie jest ten zawor odpowietrzajacy?aha no i dzieki za odpowiedz kolego :-)
|
|||
23-11-2013, 22:44
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-11-2013 22:46 przez skimir.)
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Alhambra 2.8 vr6 204hp sporo bledow na vagu...
Zawór jest z przodu silnika po jego prawej stronie.
Może bardziej obrazowo - jest za filtrem powietrza. Sprawdź przewody podciśnienia - dosyć sporo ich wchodzi za kolektorem. Jak masz lewe powietrze to może zglaszać błąd EVAP (przewietrzania). |
|||
24-11-2013, 23:16
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: Alhambra 2.8 vr6 204hp sporo bledow na vagu...
Dzieki kolego za odpowiedz,jutro bede cos grzebal a jak nie to mechanik w weekend...a jeszcze jedno zaobserwowalem...czasami ladowanie na wskazniku spada mi gdzies w okolice 12.5 (tak samo jak wtedy gdy wlaczy sie klime albo ogrzewanie przedniej szyby) tylko,ze ja nic w tym momencie nie wlanczam a najbardziej da sie to odczuc na postoju i nie mam pojecia co to moze byc,co moze powodowac taki spadek ladowania,ze az swiatla przygasaja?mial ktos kiedys z czyms takim do czynienia?
|
|||
24-11-2013, 23:32
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Alhambra 2.8 vr6 204hp sporo bledow na vagu...
Na początek zobacz czy skrzynka z bezpiecznikami koło akumulatora ci się nie zaczyna palić.
Standardowa przypadłość korodujących w konektorach przewodów - jeśli jest gorąca to do poprawki połączenie oczka z grubym przewodem zasilającym. |
|||
26-11-2013, 23:04
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-11-2013 23:05 przez adrians8.)
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Alhambra 2.8 vr6 204hp sporo bledow na vagu...
to wlasnie sprawdzalem juz bo poprzednia alhambra jaka mialem wlasnie cierpiala na te przypadlosc,przewody mialy ponad 200 stopni zaraz po odpaleniu silnika i trzeba bylo wymieniac nie tylko oczka ale i wiekszosc grubych kabli bo zwoje w srodku byly popalone,w tym jest ok bo temp kazdego przewodu nie odstaje od temp innych kabli.caly czas mnie zastanawia ten dziwny spadek ladowania,dzis wrocilem do domu i juz mialem gasic silnik a ladowanie spadlo ja 12 takie mialem wrazenie jak bym wlaczyl klime,ogrzewanie przedniej szyby i do tego opuscil wszystkie 6 szyb jednoczesnie...ladowanie alternatora 14.2.
|
|||
27-11-2013, 04:57
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: Alhambra 2.8 vr6 204hp sporo bledow na vagu...
Możliwe że te objawy są od sprzęgiełka alternatora - choć nie koniecznie może to oznaczac jego uszkodzenie .
Pozdrawiam |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|