Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
tak ale mialem astre w dieslu i nigdy mi sie wiatraki nie wlaczyly- no moze raz. podobnie w megance w benzynie tez wiatrak sie nia zalaczal nawet w lato. uklad jest tak skonstruowany z ema sie wyrobic bez pomocy a jedynie w szczegolnych przypadkach maja wiatraki wspomóc.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 55
Liczba wątków: 8
Dołączył: May 2013
Reputacja:
1
to może oprostu termostat jest tylko jakiejś daremnej marki, miałem taki przypadek kiedyś, że jak założyłem termostat (taki najtaszy w vento 1.9 td) to mi się nagrzewał za bardzo i wentylatory chodziły co chwile bo się otwierał po 95 stopniach. Jednak jak się jedzie dłużej to cały czas trzyma (wg wskazówki mniej więcej 98 st) a wentylator nie chodzi i może to ten termostat wszystko psuje, trzeba by chyba go wymienić na jakiegoś wahlera
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
(08-11-2013, 20:43)stasio59 napisał(a): termostat tak na pewno musi być no i włącznik wiatraków co jest w chłodnicy i załącza wiatrak ten w chłodnicy jest tez ważny ale kolego jeśli masz nie sprawna klime to może być tak ze nie załącza się wiatrak(i) i wtedy może być ze nie ma schładzania przez wiatraki proponuje zrobić obejście i samemu na próbę załączyć wiatrak z kabiny i wtedy zobaczyć czy spadnie temperatura to jest najprostszy sposób by to sprawdzić
Staszek nie wiem co ty piszesz ale kompetnie od rzeczy. Co ma klima do przegrzewania sie? Znakiem tego ze auto bez klimy fabrycznie mialoby sie grzac?? Klima nie ma tu nic do tego. Kolega ma zrobic pozadek w aucie i pryzwrócic tak jak fabryka zrobila. Termostat ma nie tyle co wymienic co ma go sprawdzic w goracej wodzie gotowanej w garnku czy czajniku. Ma byc pewny tego ze dziala on poprawnie i tyle. Pompe wody tez by wypadalo sprawdzic bo bywaly pryzpadki ze sie smigielko ukrecilo i nie pompowalo wody w ukladzie. Wiatraki zostawic w spokoju bo aktualnie jest taka temperatura ze nie ma potrzeby by sie wlaczaly nawet jadąc w miescie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 283
Liczba wątków: 12
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
4
2 wentylatory były fabrycznie w przedliftowych tdi 110 lucy - w 90 jest jeden i ciut mniejsza chłodnica - myślę że ktoś kiedyś założył co mu wpadło w łapy i dlatego tak jest u ciebie. Oczywiście wysoka temperatura płynu chłodzacego w normalnych warunkach to może być wina termostatu, zabitej chłodnicy lub awarii uszczelki pod głowicą a nie od małej różnicy w wielkości chłodnicy.
VW SHARAN 1,9 TDI AUY 4MOTION 2002
S7reklama.pl
PYLONY CENOWE - WYŚWIETLACZE LED - SPRZEDAŻ - MONTAŻ - SERWIS
TUTAJ zamów nalepkę klubową
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
co za znowu wywody. jaki szlam coty masz tam miec szambo?? Ma sprawdzic termostat i ma sprawdzic pompe wodna czy pompuje plyn chlodzacy. juz nie wymyslajcie. Jedynie co to mozna miec chlodnice zawalona jak ktos tam dodawal jakiegos specyfiku do uszczelniania chlodnic.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
jak ma wyleciez jak sie dostalo do chlodnicy a tam kanaliki malutkie strasznie. skad ten szlam sie bierze z czego on jest bo ja nieraz spuszczalem w swoich autach plyn chlodzacy i zero czegokolwiek. Nie ma szans by sie cos mialo pojawic jak nikt nie dosypywal tajmneiczych srodkow do uszczelniania ukladu.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
Wesol przenieś ten temat bo do tuningu ma się nijak.
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 55
Liczba wątków: 8
Dołączył: May 2013
Reputacja:
1
witam ponownie
problemem okazał się termostat - po 1. nie miał uszczelnienia (w tym miejscu co się otwiera) i przez to przez cały czas przepuszczał lekko wodę więc silnik miał problem się dogrzać, po 2. otwierał się za późno (sprawdzany w garnku z wodą otwierał się dopiero gdy woda zaczynała się gotować)
Była to jakaś podróba, teraz założony Wahler i po 6 km mam 90 st i strzałka tak stoi cały czas. także nie warto brać tanich termostatów bo potem tylko problemy z tego powodu!!