Ocena wątku:
jaka chłodnica
07-11-2013, 21:13
Post: #1
jaka chłodnica
koledzy czy były chłodnice w sharanach tylko z 2 wentylatorami??
teść ma alhambre z tym samym silnikiem i ma 2 wentylatory i szerszą chłodnice od mojej. a ja ma tylko 1 wentyl i węższą. to jak to jest?? Oba mają 110 KM. Pytam bo troche ma zawyżoną temp czasami sięga 97 st (olej do 120 max w lato) ale też strasznie długo się nagrzewa. I tak mi przyszło na myśl, że ktoś wsadził małą chłodnice z 1 wentylem która nie daje rady z tym autkiem przez to wyjął termostat i teraz w zimę długo się grzeje
Reklama

07-11-2013, 22:20
Post: #2
RE: jaka chłodnica
klimę masz?



Apetyt żarłoka [Obrazek: icon3.png]
[Obrazek: 5uo8iu.gif]
07-11-2013, 23:39
Post: #3
RE: jaka chłodnica
tylko po co?



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
08-11-2013, 09:47
Post: #4
RE: jaka chłodnica
Rzecz w tym, że jak są dwa wiatraki to i tak na raz nie chodzą. U mnie (co prawda benzyna) są dwa i w jeden włącza się tylko gdy pracuje klima a samochód nie jedzie.



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
08-11-2013, 10:28
Post: #5
RE: jaka chłodnica
ja tez mam 110 tdi i umnie sa 2 wentylatory i czy wlacze klimatronic czy zalanczaja sie wentylatory to zawsze 2 na raz. Pozdr
08-11-2013, 19:43
Post: #6
RE: jaka chłodnica
wsxzystkie astry G tzw dwójki mialy poczatkowo dawane dwa wiatraki na chlodnice niezaleznie od tego czy mialy klime czy nie mialy. Potem po 2001 roku wprowadzano juz w sprzedazy te same asterki juz z jednym wiatrakiem tej samej wielkosci niezaleznie od tego czy auto bylo z klima czy bez no i niezaleznie od silnika czy to byl diesel 2.2 czy benzyna 1.4 czy nawet 2.0 turbo 200 konne to mialy po jednym wiatraku na chlodnicy. Mozliwe ze tu tez tak bylo i porducent poporstu stwierdzil z ejedne wystarczy. Umnei w obu TDIkach mam po dwa wiatraki i onba sie zalaczaja jak dobrze pamietam po wlaczeniu klimy.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
08-11-2013, 20:19
Post: #7
RE: jaka chłodnica
moja chłodnica wygląda właśnie jak z pierwszego i drugiego postu od Stasia. to już nie wiem czemu się tak przegrzewa. klima jest ale niesprawna coś tam było kombinowane napewno. ale chciałbym zrzucić tą temp na max 90 a jednocześnie przyspieszyć nagrzewanie bo jest masakra żeby tak długo się nagrzewało, moim zdaniem trzeba termostat założyć i czujnik temp w chłodnicy do wiatraków też wymienić, jak myślicie?? może jakieś inne pomysły??
08-11-2013, 20:43
Post: #8
RE: jaka chłodnica
niewiem co masz tam nagmerane. Ma byc tak jak fabrycznie bylo. JEsli kable wisza od tych wiatrakow i one nie chodza to ja tego poprostu nei rozumiem. Z drugiej strony to powiem ci z enie znam auta w ktorym wiatraki tez chodza czesto jak klima jest wylaczona. Mialem w zyciu pare autek i w zadnym wiatraki mi sie nawet w lato nie zalaczaly. Chyba ze ostro palowalem lub w korku stalem. Uklad chlodzneia jest na tyle wydajny ze powinien sobie poradzic. Cos musisz miec skopane- moze chlodnica zakamieniona moze cos nie jest drożne w ukladzie. Musisz szukac. Wiatraki nie sa poto by chlodzic uklad wodny w aucie normalnie jezdzacym.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
08-11-2013, 22:17
Post: #9
RE: jaka chłodnica
Wiatrak jest po to aby wymusić przepływ powietrza gdy nie jest on naturalny podczas jazdy z pewną prędkością. Wiatraki włączają się gdy stoisz, lub jedziesz bardzo powoli w korku. Czasem gdy po jeździe zatrzymasz samochód to też się mogą włączyć. No może jeszcze w ekstremalnych temperaturach choć czy na zewnątrz jest 20st czy 40st to dla układu specjalnie nie robi różnicy (jeśli jest sprawny)

Jeśli pracują podczas normalnej jazdy to masz niską wydajność chłodnicy, może zalepiona liśćmi, syfem... Jeśli jedziesz to ilość powietrza przepływającego przez chłodnicę specjalnie nie zwiększy się po włączeniu wentylatora.



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
09-11-2013, 08:07 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2013 08:09 przez wesol.)
Post: #10
RE: jaka chłodnica
termostat reguluje utryzmaniem zadanje temperatury. Zadko kiedy wiatraki sie maja zalaczac. Chyba ze jestes w lato we Włoszech czy innym goracym klimacie. Unas przy normalnej jezdzie bez wielkiego upalania i poprostu jadac a nie turlajac sie w korku nie powinny sie wiatraki zalaczac. Zalaczaja sie powiedzmyw sytuacji zagrozenia przegrzaniem silnika.

A chlodnice i skraplacz klimy to sie myje co pewien czas a nie czek aaz zarosnie kurzem i bedzie wygladac jak dywan domowy. Ja tam o takie rzeczy dbam. Tak jak wymieniam olej co pewien czas tak tez robie konserwacje zamkow i innych czesci ruchomych, plukam pod cisnieniem chlodnice wszelkie oraz IC czy jakies tam wymiany/czyszczenia filtrów.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Chłodnica klimatyzacji/skraplacz - demontaż/montaż/wymiana rafik114 7 3,365 07-07-2019 12:14
Ostatni post: go2-jacek
  Jaka sprężarka (2.0) Krzysztoflon 12 6,082 20-07-2014 09:25
Ostatni post: DuczekiOsia
  Jaką sprężarkę klimy. krzys44 2 3,535 20-03-2013 19:34
Ostatni post: wojci
  Jakie ciśnienie powinna wytrzymać chłodnica klimy? pamor 2 3,736 16-01-2013 12:11
Ostatni post: bartixr

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name